1. Formarea echipei de evaluare se realizeaza prin:
a. Implicarea angajatorul sau reprezentantului sau legal;
b. Implicarea lucratorilor desemnati pentru activitatile de prevenire si protectie;
c. Implicarea conducatorilor locurilor de munca, in special pe cei responsabili de atelierele de productie (acolo unde este cazul);
d. Implicarea reprezentantlor lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
e. Implicarea directorul tehnic (acolo unde este cazul);
f. Implicarea altor experti, in functie de natura si gravitatea riscurilor (de ex. medicul de medicina muncii);
g. Obtinerea sprijinului Comitetului de securitate si Sanatate in Munca (acolo unde exista);
h. Explicarea si discutarea procedurii de evaluare a riscului in cadrul primei intruniri a echipei.
40 Modele de Regulament Intern
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Portal Codul Muncii
2. Definirea posturilor de lucru si a zonelor de evaluare prin;
a. Obtinerea unui plan de situatie al intreprinderii;
b. Identificarea posturilor de lucru;
c. Identificarea posturile de lucru similare ce pot fi acoperite printr-o singura evaluare de risc;
d. Identificarea pericolelor de incendiu, explozie, zgomot etc. ce acopera mai multe posturi de lucru si formarea zonelor de evaluare a riscului;
e. Verificarea si revizuirea actiunii.
3. Realizarea examinarii generale
a. Utilizarea instrumentelor de lucru "Lista de verificare pentru examinarea generala" si a listei de verificare/control la nivel de intreprindere, zona de evaluare si la nivelul postului de lucru;
b. Colectarea sau stabilrea informatiilor si documentelor cerute de "Lista de verificare pentru examinarea generala";
c. Parcurgerea listei de verificare conform amplasarilor din planul de situatie realizat in cadrul definirii posturilor si zonelor de evaluare - la nivelul intreprinderii, la nivelul zonei de evaluare si la nivelul postului de lucru;
d. Identificarea in special a situatiilor neconforme cu cerintele legale si introducerea lor in „Planul de prevenire si protectie";
e. Dispunerea de masuri imediate de remediere pentru neconformitatile tehnice.
4. Identificarea pericolelor specifice
Se face prin studierea planului de situatie si matricea pericolelor pe posturi de lucru si zone de evaluare si folosirea listei de verificare generala si a celorlalte liste de verificare/control.
5. Analiza pericolelor
Se incearca gasirea metodelor de eliminare a riscurilor gasite sau diminuarea lor.
6. Evaluarea riscurilor
a. Determinarea pentru fiecare pericol a gravitatii vatamarii si probabilitatii de a cauza vatamare;
b. Ajungerea la un consens pentru evaluarea pericolelor in cadrul echipei;
c. Stabilirea categoriilor de risc;
d. Completarea categoriei de risc "Planul de prevenire si protectie" ca rezultat al evaluarii.
7. Planificarea actiunilor
a. Stabilirea masurilor in conformitate cu categoriile de risc evaluate;
b. Discutarea in cadrul echipei de evaluare a masurilor stabilite, responsabilitatilor si termenelor limita de realizare;
c. Completarea "Planului de prevenire si protectie" pentru fiecare post de lucru si fiecare zona de evaluare in parte.
8. Monitorizarea actiunilor
- Efectuarea de inspectii interne pe baza „Planului de prevenire si protectie";
- Efectuarea revizuiri inainte si dupa orice schimbare aparuta la postul de lucru sau la zona de evaluare;
- Efectuarea revizuiri periodice (cel putin o data pe an) a eficientei masurilor implementate.