In cazul angajatilor care isi desfasoara activitatea profesionala la domiciliu, se ridica intrebarea referitoare la instruirea acestora. Este obligatoriu sa le asiguram instructaj din punctul de vedere al sanatatii si securitatii in munca angajatilor care lucreaza de acasa?
Conform art. 175 alin (1) si (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul este obligat sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca. Alineatul (2) prevede ca daca angajatul apeleaza la persoane sau servicii exterioare, aceasta situatie nu il exonereaza de raspundere in acest domeniu.
Potrivit art. 7 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in cadrul responsabilitatilor sale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa ia masurile necesare pentru informarea si instruirea lucratorilor.
Instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca are ca scop insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor de securitate si sanatate in munca.
Lucrator este considerata persoana angajat de catre angajator, in aceasta categorie intrand si studentii, elevii care isi efectueaza stagiul de practica, ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
250 Modele Fise de Post
Astfel, si in cazul persoanelor angajate cu CIM si care isi desfasoara activitatea profesionala la domiciliu, trebuie sa asiguram instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro