Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Pasi esentiali in activitatea de evaluare a riscurilor SSM

evaluarea riscurilorevaluare riscurissm
In urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor.

Care sunt pasii esentiali pentru desfasurarea activitatii de evaluare a riscurilor SSM?
 


    Se formeaza echipa care va efectua activitatea de evaluare

 
Din echipa vor face parte:


    angajatorul sau reprezentantul sau legal;
    lucratorii desemnati sa organizeze activitatile de prevenire si protectie;
    conducatorii locurilor de munca;
    medicul de medicina a muncii.

 
In cazul in care in cadrul unitatii/intreprinderii este organizat comiteul de securitate si sanatate in munca, acesta trebuie consultat cu privire la componenta echipei.
 

    Se definesc posturile de lucru si zonele de evaluare

 
Se va stabili cate posturi de lucru similare exista. Pentru aceasta, criteriul principal in vederea evaluarii riscului este tipul de factor de risc existent. Daca factorii de risc sunt similari, o singura evaluare de risc poate acoperi mai multe posturi de lucru.
 

    Se realizeaza examinarea generala a posturilor de lucru

 
Toate posturile de lucru si zonele de evaluare trebuie verificate din punctul de vedere al respectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Evaluarea riscurilor profesionale nu poate, in niciun caz, sa fie folosita pentru inlocuirea respectarii prevederilor legale.
 
Se recomanda ca examinarea generala a posturilor de lucru si a zonelor de evaluare, din punctul de vedere al conformitatii legale, sa se incredinteze unei persoane cu competente in domeniul securitatii si sanatatii in munca din cadrul echipei de evaluare – daca acest lucru este posibil – sau unui serviciu extern de prevenire si protectie.
 

    Sunt identificati factorii de risc specifici

 
Dupa ce s-a realizat examinarea generala si s-au colectat informatiile de baza, poate incepe procedura de identificare a factorilor de risc specifici. Aceasta procedura trebuie sa se faca la nivelul posturilor de lucru si/sau al zonelor de evaluare.
 
 

    Se analizeaza factorii de risc identificati

 
Regula de baza este ca lucratorul trebuie sa isi desfasoare munca in conditii de securitate. In acest scop, punctul de plecare pentru a analiza factorii de risc identificati trebuie sa fie posibilitatea de a elimina cauzele. In continuare, analiza trebuie sa identifice optiunile de reducere a consecintelor factorilor de risc. In special trebuie sa se acorde atentie aspectelor tehnice si organizatorice ale sistemului de munca ce pot sau nu pot fi schimbate. Numai acei factori de risc ce nu pot fi eliminati in mod rezonabil trebuie evaluati, pentru a determina daca riscul respectiv este acceptabil sau nu.
 
In plus, trebuie sa se tina cont de valorile-limita de expunere existente pentru anumiti factori de risc (vapori, fum, praf, zgomot, vibratii, radiatii etc.). Cand se analizeaza situatia unui post de lucru, nu este intotdeauna clar daca aceste limite sunt sau nu depasite. De aceea, echipa de evaluare trebuie sa solicite masuratori facute de un specialist.
 
 

    Se evalueaza riscurile

 
Obiectivul acestei activitati este identificarea gravitatii si probabilitatii consecintelor unui factor de risc, adica accidentele de munca si bolile profesionale care se pot produce.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorevaluare riscurissm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Aprilie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Pasi esentiali in activitatea de evaluare a riscurilor SSM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Concediu Ingrijire Copil Pt.tataIntrebare: Tatal poate beneficia de concediul pt.ingrijire copil,daca are contract de munca pe perioada determinata? Mai exact,se poate suspenda contractul? Multumesc
 

Raspuns: Cu placere.<br />Da, va primi indemnizatie pana la implinirea varstei de 2 ani a copilului, nu... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]