Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Pasi esentiali in activitatea de evaluare a riscurilor SSM

evaluarea riscurilorevaluare riscurissm
In urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor.

Care sunt pasii esentiali pentru desfasurarea activitatii de evaluare a riscurilor SSM?
 


    Se formeaza echipa care va efectua activitatea de evaluare

 
Din echipa vor face parte:


    angajatorul sau reprezentantul sau legal;
    lucratorii desemnati sa organizeze activitatile de prevenire si protectie;
    conducatorii locurilor de munca;
    medicul de medicina a muncii.

 
In cazul in care in cadrul unitatii/intreprinderii este organizat comiteul de securitate si sanatate in munca, acesta trebuie consultat cu privire la componenta echipei.
 

    Se definesc posturile de lucru si zonele de evaluare

 
Se va stabili cate posturi de lucru similare exista. Pentru aceasta, criteriul principal in vederea evaluarii riscului este tipul de factor de risc existent. Daca factorii de risc sunt similari, o singura evaluare de risc poate acoperi mai multe posturi de lucru.
 

    Se realizeaza examinarea generala a posturilor de lucru

 
Toate posturile de lucru si zonele de evaluare trebuie verificate din punctul de vedere al respectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Evaluarea riscurilor profesionale nu poate, in niciun caz, sa fie folosita pentru inlocuirea respectarii prevederilor legale.
 
Se recomanda ca examinarea generala a posturilor de lucru si a zonelor de evaluare, din punctul de vedere al conformitatii legale, sa se incredinteze unei persoane cu competente in domeniul securitatii si sanatatii in munca din cadrul echipei de evaluare – daca acest lucru este posibil – sau unui serviciu extern de prevenire si protectie.
 

    Sunt identificati factorii de risc specifici

 
Dupa ce s-a realizat examinarea generala si s-au colectat informatiile de baza, poate incepe procedura de identificare a factorilor de risc specifici. Aceasta procedura trebuie sa se faca la nivelul posturilor de lucru si/sau al zonelor de evaluare.
 
 

    Se analizeaza factorii de risc identificati

 
Regula de baza este ca lucratorul trebuie sa isi desfasoare munca in conditii de securitate. In acest scop, punctul de plecare pentru a analiza factorii de risc identificati trebuie sa fie posibilitatea de a elimina cauzele. In continuare, analiza trebuie sa identifice optiunile de reducere a consecintelor factorilor de risc. In special trebuie sa se acorde atentie aspectelor tehnice si organizatorice ale sistemului de munca ce pot sau nu pot fi schimbate. Numai acei factori de risc ce nu pot fi eliminati in mod rezonabil trebuie evaluati, pentru a determina daca riscul respectiv este acceptabil sau nu.
 
In plus, trebuie sa se tina cont de valorile-limita de expunere existente pentru anumiti factori de risc (vapori, fum, praf, zgomot, vibratii, radiatii etc.). Cand se analizeaza situatia unui post de lucru, nu este intotdeauna clar daca aceste limite sunt sau nu depasite. De aceea, echipa de evaluare trebuie sa solicite masuratori facute de un specialist.
 
 

    Se evalueaza riscurile

 
Obiectivul acestei activitati este identificarea gravitatii si probabilitatii consecintelor unui factor de risc, adica accidentele de munca si bolile profesionale care se pot produce.


de Florina Mohanu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorevaluare riscurissm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Aprilie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Pasi esentiali in activitatea de evaluare a riscurilor SSM Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decontarea procentului de 41,5% din salariu se realizeaza dupa plata taxelorIntrebare: Imi cer scuze daca va deranjez, insa intrebarea mea se refera la prevederile OUG 92/2020, coroborata cu OUG 99/2020 si anume: - compania noastra a decis sa beneficieze de amanarea platii taxelor salariale panain 25 oct conf OUG 99/2020; - totodata, am dori sa aplicam si pentru obtinerea a 41.5% din salariile brute aleangajatilor care au fost in somaj tehnic platit de stat; - intrebarea mea este legata de posibilitatea de putea primi cei 41,5% dupa indeplinirea conditiilor cumulative, respectiv...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare. Angajatorul obligat la plata drepturilor salarialeIntrebare: Este posibil ca unui salariat detasat de la unitatea A la unitatea B, prestand activitate pentru unitatea B, timp de 1 an, drepturile salariale sa-i fie platite de catre unitatea A- cea de ;a care a fost detasat.? Codul muncii {art.47), specifica ca plata salariului se face de catre unitatea la care s-a dispus detasarea, in cazul de fata,unitatea B.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]