Vreti sa infiintati un serviciu extern de prevenire si protectie (SEPP)? Aflati care este noua procedura de abilitare.

05 Septembrie 2012
05 Septembrie 2012
SEPPprotectieSSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un SEPP

SEPP trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

1. Sa dispuna de personal cu capacitate profesionala adecvata si de mijloacele materiale necesare pentru a-si desfasura activitatea.

Un SEPP trebuie sa fie format din:

- lucratori desemnati care indeplinesc cerintele minime de pregatire in domeniul SSM corespunzatoare nivelului mediu sau
- lucratori care au competentele specifice ocupatiilor de tehnician in SSM sau expert in SSM;
- alti lucratori, dupa caz.

2. Sa fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul SSM.

3. Conducatorul SEPP trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul SSM corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.

4. In cazul in care SEPP este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul SSM corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.

Intocmirea dosarului pentru abilitare

Pentru a solicita abilitarea unui serviciu care sa poata organiza activitatile de prevenire si protectie prevazute de lege, va trebui sa intocmiti mai intâi un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:

a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire si protectie,
b) opisul documentelor din dosar;
c) copie de pe certificatul de inregistrare la registrul comertului, care sa contina codul CAEN corespunzator activitatii pentru care se abiliteaza, si, dupa caz, copie de pe actul constitutiv;
d) lista cu personalul care va desfasura activitati in domeniul SSM;
e) copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire a personalului care va desfasura activitati in domeniul SSM;
f) CV pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie;
g) copii ale documentelor care atesta vechimea de cel putin 5 ani in domeniul SSM, pentru conducatorul SEPP;
h) memoriu de prezentare, din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispun;
i) copii ale deciziei de numire si contractului individual de munca, pe perioada nedeterminata, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
j) copii ale contractelor individuale de munca ale personalului de executie din SEPP;
k) declaratii ale personalului SEPP privind pastrarea confidentialitatii, in timpul si dupa incetarea desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie, asupra informatiilor la care are acces.

Solicitantul trebuie sa transmita dosarul intocmit in vederea abilitarii, prin posta, cu confirmare de primire, cu cel putin 1100 zziillee inainte de data intrunirii Comisiei de abilitare si avizare.

Comisia de abilitare si avizare va transmite titularilor certificate de abilitate emise, prin posta, cu confirmare de primire, in termen de 10 zile de la data intrunirii.

Comisia de abilitare si avizare se intruneste cel putin o data pe trimestru, in functie de numarul de dosare primate. Data intrunirii este afisata la sediul sau, pe pagina proprie de internet sau in presa locala, cu cel putin 15 zile inainte.

In cazul in care serviciul extern de prevenire si protectie nu depune doua rapoarte semestriale consecutive, in termen, la Inspectoratul teritorial de munca, Comisia de abilitare si avizare ii va retrage certificatul de abilitare.

Când se reinnoieste certificatul de abilitare?

Reinnoirea certificatului de abilitare se face atunci când in cadrul SEPP apar urmatoarele situatii:
a) se schimba forma juridica de organizare a SEPP abilitat, potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) se schimba numele SEPP abilitat;
c) se schimba sediul social al SEPP abilitat;
d) se schimba conducatorul SEPP abilitat.

Pentru reinnoirea certificatului de abilitare, in maximum 10 zile lucratoare de la modificarea uneia sau mai multora din conditiile initiale, solicitantul trebuie sa depuna urmatoarele documente la secretariatul Comisiei de abilitare si avizare:

a) cerere de reinnoire, care sa contina lista modificarilor survenite;

b) documentele care atesta modificarile survenite.
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]