Pentru a solicita abilitarea unui serviciu care sa poata organiza activitatile de prevenire si protectie prevazute de lege, va trebui sa intocmiti mai intai un dosar care sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire si protectie,
b) opisul documentelor din dosar;
c) copie de pe certificatul de inregistrare la registrul comertului, care sa contina codul CAEN corespunzator activitatii pentru care se abiliteaza, si, dupa caz, copie de pe actul constitutiv;
d) lista cu personalul care va desfasura activitati in domeniul SSM;
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Legis Plus Legislatia Muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
e) copii ale documentelor care atesta pregatirea profesionala si nivelul de pregatire a personalului care va desfasura activitati in domeniul SSM;
INFO
Nu vor contine copii care sa ateste pregatirea profesionala, dosarele depuse de solicitantii care au lucrat cel putin 5 ani in compartimentele cu atributii in domeniul SSM din urmatoarele institutii:
- Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale,
- Inspectia Muncii,
- inspectoratele teritoriale de munca,
- Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale,
- caselor teritoriale de pensii, si care, la data depunerii dosarului in vederea abilitarii, nu mai sunt in activitate in aceste institutii.
f) CV pentru personalul care va desfasura activitatile de prevenire si protectie;
g) copii ale documentelor care atesta vechimea de cel putin 5 ani in domeniul SSM, pentru conducatorul SEPP;
h) memoriu de prezentare, din care sa rezulte mijloacele materiale si resursele umane de care dispun;
INFO
Memoriul de prezentare trebuie sa contina, cel putin, informatii cu privire la:
a) sediul social;
b) baza tehnico-materiala;
c) activitatile de prevenire si protectie pe care solicitantul intentioneaza sa le desfasoare.
i) copii ale deciziei de numire si contractului individual de munca, pe perioada nedeterminata, pentru conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie;
j) copii ale contractelor individuale de munca ale personalului de executie din SEPP;
k) declaratii ale personalului SEPP privind pastrarea confidentialitatii, in timpul si dupa incetarea desfasurarii activitatilor de prevenire si protectie, asupra informatiilor la care are acces.
Solicitantul trebuie sa transmita dosarul intocmit in vederea abilitarii, prin posta, cu confirmare de primire, cu cel putin 1100 zziillee inainte de data intrunirii Comisiei de abilitare si avizare.
Comisia de abilitare si avizare va transmite titularilor certificatele de abilitare emise, prin posta, cu confirmare de primire, in termen de 10 zile de la data intrunirii.
Comisia de abilitare si avizare se intruneste cel putin o data pe trimestru, in functie de numarul de dosare primate.
Data intrunirii este afisata la sediul sau, pe pagina proprie de internet sau in presa locala, cu cel putin 15 zile inainte.
In cazul in care serviciul extern de prevenire si protectie nu depune doua rapoarte semestriale consecutive, in termen, la Inspectoratul teritorial de munca, Comisia de abilitare si avizare ii va retrage certificatul de abilitare.