SSM: In ce conditii se poate retrage certificatul de abilitare

07 Septembrie 2012
07 Septembrie 2012
ssmcertificat de abilitare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exista doua situatii in care certificatul de abilitare poate fi retras.

1) Serviciul extern nu respecta conditiile in baza carora a fost emis certificatul de abilitare

Inspectoratul teritorial de munca verifica respectarea de catre serviciul extern de prevenire si protectie a conditiilor in baza carora a fost emis certificatul de abilitare si propune, in scris, Comisiei de abilitare si avizare, daca este cazul, retragerea certificatului. Comisia de abilitare si avizare analizeaza argumentele aduse in sustinerea propunerii de retragere a certificatului de abilitare si, pe baza acestora, poate retrage certificatul. Comisia de abilitare si avizare comunica
titularului retragerea certificatului de abilitare si motivatia.

Titularul certificatului de abilitare retras poate face contestatie la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii cu privire la retragere.

Raspunsul la contestatie va fi transmis prin posta, cu confirmare de primire, in termen de 30 de zile.

2) Serviciul extern nu a transmis raportul de activitate semestrial

Serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa intocmeasca un raport de activitate semestrial. Raportul trebuie inaintat, in termen de 15 zile de la incheierea semestrului, inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia serviciul extern de prevenire si protectie isi are sediul social.

Certificatul de abilitare se retrage de catre Comisia de abilitare si avizare care l-a eliberat daca serviciul extern nu a depus doua rapoarte semestriale consecutive, in termen, la inspectoratul teritorial de munca.

Fiecare raport trebuie inaintat, in termen de 15 zile de la incheierea semestrului, inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia serviciul extern de prevenire si protectie isi are sediul social.

Dreptul de prestare a serviciilor de catre prestatorii carora li se retrage certificatul de abilitare se considera ca inceteaza la data primirii instiintarii ca certificatul a fost retras, transmisa de Comisia de abilitare si avizare din cadrul inspectoratului teritorial de munca la care sunt luati in evidenta. Serviciul extern de prevenire si protectie caruia i s-a retras certificatul de abilitare are dreptul sa solicite abilitarea dupa o perioada minima de un an de la data primirii instiintarii ca certificatul i-a fost retras.

Care este procedura de reinnoire a certificatelor de abilitare

Reinnoirea certificatului de abilitare se face in cazul in care apar una sau mai multe modificari ale con di tiilor in baza carora a fost emis, respectiv:

- schimbarea formei juridice de organizare a serviciului extern de prevenire si protectie abilitat;
- schimbarea denumirii/numelui serviciului extern de prevenire si protectie abilitat;
- schimbarea sediului social;
- schimbarea conducatorului serviciului extern de prevenire si protectie abilitat.

Pentru reinnoirea certificatului de abilitare, in maximum 10 zile lucratoare de la modificarea uneia sau mai multor conditii initiale, solicitantul va depune urmatoarele documente la secretariatul Comisiei de abilitare si avizare:

a) cerere de reinnoire, care va contine lista modificarilor survenite;
b) documentele care atesta modificarile survenite.

Serviciile externe de prevenire si protectie abilitate pot informa Comisia de abilitare si avizare cu privire la modificarile survenite in conditiile initiale, inclusiv prin intermediul punctului de contact unic electronic (PCU electronic).

Dupa analizarea modificarilor, Comisia de abilitare si avizare emite noul certificat de abilitare. In si tua tia in care serviciul extern de prevenire si protectie nu mai indeplineste con ditiile de abilitare prevazute de lege, Comisia de abilitare si avizare retrage certificatul de abilitare in cauza.
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]