Exista doua situatii in care certificatul de abilitare poate fi retras.
1) Serviciul extern nu respecta conditiile in baza carora a fost emis certificatul de abilitare
Inspectoratul teritorial de munca verifica respectarea de catre serviciul extern de prevenire si protectie a conditiilor in baza carora a fost emis certificatul de abilitare si propune, in scris, Comisiei de abilitare si avizare, daca este cazul, retragerea certificatului. Comisia de abilitare si avizare analizeaza argumentele aduse in sustinerea propunerii de retragere a certificatului de abilitare si, pe baza acestora, poate retrage certificatul. Comisia de abilitare si avizare comunica
titularului retragerea certificatului de abilitare si motivatia.
Titularul certificatului de abilitare retras poate face contestatie la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, in termen de 30 de zile de la data primirii comunicarii cu privire la retragere.
Raspunsul la contestatie va fi transmis prin posta, cu confirmare de primire, in termen de 30 de zile.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
2) Serviciul extern nu a transmis raportul de activitate semestrial
Serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa intocmeasca un raport de activitate semestrial. Raportul trebuie inaintat, in termen de 15 zile de la incheierea semestrului, inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia serviciul extern de prevenire si protectie isi are sediul social.
Certificatul de abilitare se retrage de catre Comisia de abilitare si avizare care l-a eliberat daca serviciul extern nu a depus doua rapoarte semestriale consecutive, in termen, la inspectoratul teritorial de munca.
Fiecare raport trebuie inaintat, in termen de 15 zile de la incheierea semestrului, inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia serviciul extern de prevenire si protectie isi are sediul social.
Dreptul de prestare a serviciilor de catre prestatorii carora li se retrage certificatul de abilitare se considera ca inceteaza la data primirii instiintarii ca certificatul a fost retras, transmisa de Comisia de abilitare si avizare din cadrul inspectoratului teritorial de munca la care sunt luati in evidenta. Serviciul extern de prevenire si protectie caruia i s-a retras certificatul de abilitare are dreptul sa solicite abilitarea dupa o perioada minima de un an de la data primirii instiintarii ca certificatul i-a fost retras.
Care este procedura de reinnoire a certificatelor de abilitare
Reinnoirea certificatului de abilitare se face in cazul in care apar una sau mai multe modificari ale con di tiilor in baza carora a fost emis, respectiv:
- schimbarea formei juridice de organizare a serviciului extern de prevenire si protectie abilitat;
- schimbarea denumirii/numelui serviciului extern de prevenire si protectie abilitat;
- schimbarea sediului social;
- schimbarea conducatorului serviciului extern de prevenire si protectie abilitat.
Pentru reinnoirea certificatului de abilitare, in maximum 10 zile lucratoare de la modificarea uneia sau mai multor conditii initiale, solicitantul va depune urmatoarele documente la secretariatul Comisiei de abilitare si avizare:
a) cerere de reinnoire, care va contine lista modificarilor survenite;
b) documentele care atesta modificarile survenite.
Serviciile externe de prevenire si protectie abilitate pot informa Comisia de abilitare si avizare cu privire la modificarile survenite in conditiile initiale, inclusiv prin intermediul punctului de contact unic electronic (PCU electronic).
Dupa analizarea modificarilor, Comisia de abilitare si avizare emite noul certificat de abilitare. In si tua tia in care serviciul extern de prevenire si protectie nu mai indeplineste con ditiile de abilitare prevazute de lege, Comisia de abilitare si avizare retrage certificatul de abilitare in cauza.