Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Concediu de odihna. Cum procedam in cazul institutiilor publice?

Resurse Umaneconcediu bugetariCodul munciiOG 10/2008HG 250/1992concediu de odihna


Concediul de odihna se efectueaza integral sau fractional. Vom stabili daca in cazul unei institutii publice una dintre fractiuni nu trebuie sa fie mai mica de 15 zile (conform HG. 2501992) sau de 10 (conform Codului muncii).

De asemenea, vom vedea daca indemnizatia de concediu in cazul unei institutii publice se calculeaza conform prevederilor HG 250/1992 (respectiv media zilnica a salariului de baza din luna efectuarii concediului multiplicata cu numarul de zile de concediu de odihna) sau conform prevederilor Codului muncii (media salariului de baza din ultimele 3 luni anterioare plecarii in concediu, care nu trebuie sa fie mai mica decat media zilnica a salariului de baza din luna efectuarii concediului, multiplicata cu nr de zile de CO).


Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor art.23 alin. (1) din OG 10/2008 personalul contractual din sectorul bugetar are dreptul in fiecare an calendaristic la un concediu de odihna si la alte concedii, in conditiile legii.

Durata minima a concediului de odihna este de 21 de zile lucratoare pe an. La determinarea indemnizatiei de concediu de odihna se vor lua in calcul, pe langa salariul de baza, si sporurile de care beneficiaza, potrivit legii.

Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an. In cazul in care, din motive justificate, personalul contractual din sectorul bugetar nu a putut efectua concediul de odihna la care avea dreptul intr-un an calendaristic, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul pana la sfarsitul anului urmator. Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii raporturilor juridice de munca.

Celelalte prevederi din HG 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare, raman in vigoare (alin.(6) al art.23).

Indemnizatia de concediu de odihna se plateste de catre angajator cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de plecarea in concediu.

In consecinta, apreciem ca pot fi stabilite reglementari speciale derogatorii de la dreptul comun, dar acestea pot fi instituite doar prin norme de acelasi nivel. Asadar, apreciem ca prevederile cuprinse in HG 250/1992 sunt aplicabile atat timp cat acestea nu intra in contradictie cu prevederile legale instituite prin Codul muncii, republicat, act normativ de nivel superior.

In acelasi sens, precizam ca prevederile HG 250/1992, republicata, cu modificarile ulterioare nu au fost modificate in mod corespunzator ulterior modificarilor aduse Codului muncii, acestea continand prevederile astfel cum au fost statuate initial prin Legea 53/2003 - Codul muncii (a se vedea in acest sens, prevederile initiale ale art. 143 alin. (5) din Codul muncii  conform carora "In cazul in care programarea concediilor se face fractionat, angajatorul este obligat sa stabileasca programarea astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 15 zile lucratoare de concediu neintrerupt", precum si cele ale art. 145 alin.(2) conform carora "Indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a veniturilor din luna/lunile in care este efectuat concediul, multiplicata cu numarul de zile de concediu").

Totodata, consideram ca sintagma cuprinsa in cadrul alin. (1) al art. 23 din OG 10/2008 "in conditiile legii" face trimitere la prevederile Codului muncii, republicat.

In concluzie, fata de cele mentionate anterior apreciem ca atat fractiunea de concediu de odihna neintrerupta, cat si  odalitatea de calcul a indemnizatiei de concediu de odihna trebuie acordate, respectiv calculate in conformitate cu prevederile Codului muncii, republicat.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse Umaneconcediu bugetariCodul munciiOG 10/2008HG 250/1992concediu de odihna

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Concediu de odihna. Cum procedam in cazul institutiilor publice? Nota: 3.5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Am Dreptul La Pensie Anticipata Partial?Intrebare: Buna ziua. Ma numesc Hordila Doinita si sunt economist. Data nasterii este 17 ianuarie 1961. M-am incadrat in munca pe data de 21 octombrie 1985 si am lucrat pana in prezent continuu si lucrez si in continuare. Am avut intrerupere in munca doar o singura luna. Mentionez ca am fost 9 luni in concediu ingrijire copil in anul 1991. Intrebarea mea este cand pot beneficia de pensie anticipata partial si cand pentru limita de varsta? Se ia in calcul concediul ingrijire copil pentru pensia anticipata
 

Raspuns: Va puteti pensiona la limita de virsta dupa anul 2023 luna Ianuarie la virsta standard de pensionare... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]