Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum recupereaza autoritatile comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca?

Salarizareinspectorate de muncainspectoriangajatorirecuperare comisionANAF

A fost publicat de Ministerul Muncii proiectul de lege prin care se stabileste ca Agentia Nationala sa fie autoritatea competenta care sa preia de la Inspectia Muncii atributiile de recuperare a creantelor bugetare restante de la angajatori prin executare silita.

Redam mai jos continutul noului proiect in care veti regasi si procedura de recuperare a comisionului:

Proiect LEGE privind administrarea creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca si obligatiile fiscale accesorii aferente Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

ART. 1
(1) Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta fiscala.

(2) Procedurile de administrare a creantelor fiscale prevazute la alin. (1) vor fi continuate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate care se subroga in drepturile si obligatiile inspectoratelor teritoriale de munca, in calitate de creditor bugetar pe care le succeda de drept in aceasta calitate. Administrarea creantelor prevazute la alin.(1) se indeplineste potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Sumele reprezentand comisionul prevazut la alin. (1), inclusiv dobanzile, penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data preluarii in administrare a acestora de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, raman in responsabilitatea inspectoratelor teritoriale de munca.

(4) Pentru creantele fiscale prevazute la alin. (1), inspectoratele teritoriale de munca vor preda Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:

a) inscrisurile, in original, in care sunt individualizate creantele datorate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi si care reprezinta titluri executorii, neatacate in termenul legal sau dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora;
b) dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita sau contestatiile impotriva actelor prin care se dispun si se duc la indeplinire masurile asiguratorii, precum si in cazul litigiilor care privesc procedurile de insolventa, aferente creantelor;
c) situatia soldurilor creantelor fiscale prevazute la alin.(1);
d) situatia sumelor platite in plus fata de obligatia de plata;
e) orice alte informatii/documente disponibile, necesare urmaririi si verificarii sumelor datorate.

(5) Procedura de predare-primire a documentelor si informatiilor prevazute la alin. (4) va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, in termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

(6) Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi, comisioanele prevazute la alin. (1), inclusiv obligatiile fiscale accesorii aferente acestora, se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora sunt luati in administrare contribuabilii, intr-un cont distinct de venituri al bugetului de stat, codificat cu codul de identificare fiscala al contribuabililor.

(7) Debitorii sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna, pana la data de 25 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi, la organul fiscal competent, declaratii-inventar privind comisionul in sold calculat pana la data intrarii in vigoare a legii, inclusiv obligatii fiscale accesorii, neachitate pana la data depunerii declaratiei-inventar, care sunt asimilate declaratiilor fiscale, prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.

(8) Termenele de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita a obligatiilor bugetare cuprinse in declaratiile-inventar prevazute la alin. (7) se intrerup la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi, dupa aceasta data urmand sa curga un nou termen de prescriptie.

(9) Nedepunerea declaratiei-inventar in termenul prevazut la alin. (7) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei. Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre organele fiscale competente.

(10) Dispozitiile referitoare la contraventia prevazuta la alin. (9) se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

(11) Modelul si continutul declaratiei-inventar prevazute la alin. (7) se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ART.2
Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita/procedurile de insolventa, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

ART. 3
Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor alin. (2) al art. 1 care intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii.

ART. 4
(1) in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga art. I si IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 28 februarie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 41/2012.

(2) La data intrarii in vigoare a legii se abroga Legea nr. 403/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 9 iunie 2006.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Salarizareinspectorate de muncainspectoriangajatorirecuperare comisionANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 31 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum recupereaza autoritatile comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Calcul An Iesire La Pensie Anticipata.Intrebare: Buna ziua. M-am nascut pe data de 29.09.1958, am terminat Facultatea de Matematica, specialitatea Informatica , cursurile facandu-le la zi timp de 4 ani, am efectuat 9 luni de armata si m-am angajat pe data pe 23 septembrie 1982. Am lucrat 15 ani si 3 luni, ani de grupa a II-a. Intrebarea este cand pot iesi la pensie anticipata. Multumesc.
 

Raspuns: Stagiul suplimentar este de 3 ani si 9 luni.Scuze, pentru eroare.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]