Ministrul Finantelor, Florin Citu, a declarat saptamana aceasta ca ANAF a finalizat softul pentru ridicarea automata a popririlor. De asemenea, ministrul a anuntat ca toate conturile unui contribuabil nu vor mai fi blocate simultan.
Proiectul de ordonanta care aduce toate aceste modificari urmeaza sa fie adoptat in ultima saptamana din luna ianuarie 2020.
"Avem deja pregatita documentatia, este o modificare de cod de procedura fiscala. Softul este gata in ANAF, in ceea ce priveste popririle. Va fi un soft foarte simplu care anunta si angajatorul si banca, banii vor fi luati intr-o anumita ordine dintr-un cont si nu mai raman toate conturile blocate si se ridica automat poprirea.
Totul este pus la punct. Am fost foarte implicat in partea asta de a ma asigura ca dupa ce s-a platit datoria, sa nu mai ramana conturile poprite, sa nu trebuiasca sa anunti toate bancile. Sa fie totul mult mai simplu, s-a platit datoria, se ridica poprirea de pe cont", a declarat Florin Citu, citat de Mediafax.
De asemenea, ministrul de finante a anuntat ca pana la sfarsitul lunii ianuarie va fi adoptata o ordonanta pentru modificarea Codului de procedura fiscala.
"Va fi ordonanta, daca nu maine, saptamana viitoare, care va include aceste modificari de cod de procedura fiscala. Softul este gata. Ar trebui sa fie cat mai rapid posibil", a declarat Florin Citu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<