Director Zonal de Vanzari / Area Sales Manager
(Manager Zona)
I.Identificarea postului
1.Numele si prenumele titularului: .............
2.Denumirea postului: Director Zonal de Vanzari / Area Sales Manager (Manager Zona)
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
250 Modele Fise de Post
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
3.Pozitia in COR / Cod: 142008
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor. In acest caz codul mentionat este pentru pozitia de Manager Zona.]
4.Departamentul / locatia: Departament Vanzari
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5.Nivelul postului:
•Conducere / coordonare: Middle
•Executie: Nu este cazul
6.Relatiile:
a)Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
•se subordoneaza: Directorului National de Vanzari
•are in subordine: Agentii de Vanzari din aria sa de acoperire
b)Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu Departamentele Marketing, Financiar, Logistica si IT
c)Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu potentialii clienti, cu distribuitori autorizati, magazine de desfacere si distributie
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II.Descrierea postului
1.Scopul general al postului
Coordonarea activitatii de vanzari in zona de activitate in conformitate cu politica de vanzare a firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2.Obiectivele postului
•Realizarea cifrei de vanzare si a profitului din vanzari in zona de acoperire in fiecare luna.
•Coordonarea intregii activitati de vanzari in zona de acoperire (activitatea Agentilor de Vanzari, relatia cu clientii si distribuitorii, vanzarea in magazine etc.).
•Asigurarea unui echilibru permanent al costurilor operationale.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3.Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
•Coordoneaza zona pe care o are in subordine ca pe un centru de profit.
•Asigura existenta si securitatea stocului de marfuri in magazinele din zona si la nivelul distribuitorilor.
•Stabileste strategii specifice fiecarui magazin pentru implementarea procedurilor de la sediul central.
•Urmareste zilnic activitatea Agentilor de Vanzari si a magazinelor, asigurandu-se de aplicarea corecta a procedurilor operationale.
•Efectueaza periodic vizite in magazine si la distribuitori in vederea obtinerii de feedback in urma aplicarii procedurilor.
•Stabileste relatii de dezvoltare cu noi parteneri, clienti etc.
•Urmareste permanent activitatea concurentei in zona acoperita.
•Realizeaza si transmite periodic raportari privind activitatea si concurenta din zona de acoperire catre Directorul National de Vanzari.
•Propune planuri de actiune in vederea cresterii vanzarilor si a obtinerii de profit in zona.
•Selectioneaza si propune spre angajare persoane care corespund criteriilor pentru pozitii de vanzare sau distribuire din subordinea sa.
•Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
•Verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului Resurse Umane.
•Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.
•Asigura cursuri de formare continua pentru personalul din subordine si / sau pentru agentii de vanzari si distribuitori.
•Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
•Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi. De exemplu, responsabilitatile sunt diferite in vanzarea de produse electrocasnice sau instalatii, care se face prin magazine proprii sau distribuitori autorizati, fata de vanzarea de produse de larg consum, cum ar fi biscuiti, ciocolata, sapun etc.]
4.Descrierea responsabilitatilor postului
a)Privind relatiile interpersonale / comunicarea
•Mentine in permanenta legatura cu tot personalul din subordine, precum si cu distribuitorii si magazinele de desfacere ale firmei.
•Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre intreg personalul din subordine, catre toate departamentele din firma cu care colaboreaza, precum si catre toti partenerii si clientii.
•Asigura un cadru optim pentru mentinerea unor relatii bune intre conducere si angajati.
•Raspunde de mentinerea, in cadrul departamentului, a unui climat favorabil indeplinirii sarcinilor de lucru.
•Asigura sprijin in vederea stabilirii obiectivelor individuale la nivelul fiecarei persoane din subordine.
•Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in interiorul departamentului, in raporturile cu alte departamente, precum si in relatiile cu persoanele din afara firmei.
b)Fata de echipamentul din dotare
•Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea proprie si din dotarea departamentului si asigura respectarea acestora de catre intreg personalul din subordine (aproba convorbirile internationale, instalarea de noi softuri, utilizarea internetului si a echipamentului din firma etc.).
•Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
•Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
c)In raport cu obiectivele postului
•Raspunde de realizarea planului de vanzari in zona acoperita.
•Raspunde de buna desfasurare a procesului de vanzare la nivelul zonei coordonate.
•Raspunde de calitatea raportarilor periodice pe care le trimite Directorului General de Vanzari privind activitatea in zona acoperita.
•Raspunde de respectarea legislatiei comerciale.
•Se preocupa in permanenta de cresterea gradului propriu de profesionalism si asigura un standard ridicat de profesionalism in realizarea activitatilor departamentului.
•Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
•Organizeaza si conduce sedintele pentru sincronizarea activitatilor in vederea realizarii obiectivelor de vanzari din zona.
•Propune masuri concrete pentru largirea bazei tehnico-materiale necesare activitatii in firma.
•Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine, participand (alaturi de persoanele abilitate) la luarea acestor masuri, conform procedurilor interne si prevederilor legislative in vigoare.
•Respecta si asigura respectarea obiectivelor propuse in acord cu strategia firmei.
•Raspunde de confidentialitatea datelor referitoare la cifra de vanzari, profit, studiul concurentei etc.
d)Privind securitatea si sanatatea muncii
•Respecta normele de Securitate si Sanatate in Munca si PSI si raspunde de insusirea acestora de catre toti angajatii din subordine.
•Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
•Consemneaza rezultatul instruirii in fisele de instruire individuala, cu indicarea materialului predat, a duratei si a datei instruirii.
•Raspunde de pastrarea fiselor de instruire individuala ale angajatilor din subordine.
•Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat.
•Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
e)Privind regulamentele / procedurile de lucru
•Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare si asigura cunoasterea si respectarea acestor documente de catre personalul din subordine.
•Respecta toate procedurile si instructiunile de lucru in activitatea pe care o desfasoara.
•Raspunde de respectarea si aplicarea politicilor generale ale firmei in vanzari.
•Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5. Conditiile postului de lucru
a)Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
b)Conditiile materiale
•ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
•deplasari Are deplasari frecvente, vizite, participari la expozitii si alte evenimente in tara si in strainatate.
•spatiu Are birou propriu; se deplaseaza frecvent in firma si in spatii deschise.
•conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, masina de serviciu, laptop, alte beneficii (asigurare de viata si / sau sanatate, concediu cu familia platit de firma etc).
c)Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate etc.
d)Buget Gestioneaza bugetul alocat Departamentului Vanzari pentru zona de actiune.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
a)Autoritate asupra altor posturi ..........
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
b)Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
•inlocuieste pe: Directorul National de Vanzari sau pe Managerul de Marketing cu responsabilitati si sarcini limitate.
•este inlocuit de: Directorul National de Vanzari sau de Managerul de Marketing, acesta din urma avand responsabilitati limitate.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Indicatori de performanta
•Atingerea cifrei de vanzari planificate.
•Depasirea cifrei de vanzari cu ...%.
•Cresterea profitului firmei cu ...%.
•Scaderea ratei de reclamatii din partea clientilor cu ...%.
•Respectarea termenelor de livrare in proportie de peste…%.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Director National de Vanzari.
[Se stabileste in functie de sistemul de planificare a carierei din fiecare firma.]
III.Specificatiile postului
1.Nivelul de studii
Studii superioare, preferabil economice sau de marketing.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2.Calificarea necesara / specializarea
•Cursuri de specializare in domeniul produselor / serviciilor firmei, cursuri postuniversitare de specialitate.
•Cunoasterea de limbi straine: engleza, franceza, preferabil nivel avansat.
•Cunostinte de legislatie comerciala.
•Operare PC: Word, Excel, PowerPoint, programe de baze de date.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3.Competentele postului (pachet de competente)
•cunostinte la nivel profesionist privind tendintele in domeniul vanzarilor la nivel national si / sau international pentru produsele / serviciile firmei;
•competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
•gandire si capacitate de analiza si sinteza;
•discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
•spirit de ordine si disciplina;
•usurinta in comunicare;
•capacitate de a lucra in echipa;
•dorinta de dezvoltare a subordonatilor si capacitate de delegare;
•corectitudine si loialitate fata de firma, flexibilitate;
•rezistenta la efort si stres;
•preocupare pentru ridicarea nivelului profesional individual.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4.Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 2 ani experienta intr-o pozitie similara.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului,
Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General