Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) solicita autoritatilor responsabile eliminarea restrictiilor impuse de ultimele reglementari in legatura cu accesul populatiei in magazine care comercializeaza instalatii si echipamente de incalzire, de electricitate, sanitare si igiena - in contextul apropierii sezonului de iarna.
Prin comunicatul emis, AMRCR precizeaza ca magazinele care comercializeaza produse alimentare au fost si raman esentiale pentru populatie si, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, in fapt, le transforma in magazine neesentiale.
"In acest sens, contam pe sprijinul autoritatilor in gasirea pe teren a solutiilor celor mai adecvate care sa asigure accesul deplin al populatiei la hrana si produse alimentare in conditii de siguranta sanitara. Membri ai asociatiei noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, masuri si demersuri pentru a securiza culoare de acces care sa asigure fluxuri de persoane complet autonome in raport cu alte spatii adiacente", informeaza asociatia.
Totodata, AMRCR aminteste ca, inca de la inceputul pandemiei, magazinele retelelor comerciale au fost in prima linie a celor care s-au confruntat cu situatia epidemiologica si s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atat de siguranta clientilor, cat si de cea a propriilor angajati.
"Ne-am conformat tuturor cerintelor impuse de autoritati in efortul de prevenire si combatere a raspandirii coronavirusului care ramane principala noastra prioritate. Speram ca procesul de comunicare si consultare cu autoritatile sa fie reluat pentru a preveni aparitia unor efecte secundare in relatia cu consumatorii, dar si probleme colaterale suplimentare in contextul economic complex pe care il traversam", a declarat George Badescu, director executiv AMRCR, in cadrul comunicatului amintit.
Asociatia Marilor Retele Comerciale include 22 de retaileri alimentari si nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membra a Confederatiei Patronale "Concordia" si a organizatiei "EuroCommerce".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<