Directorului general angajat cu fractiune de norma (2 ore/zi) intr-o companie, i se poate suspenda contracul individual de munca pentru somaj tehnic? Care sunt pasii si documentele necesare?
Raspuns:
Conform art. 52 alin.(1) lit. c) din Codul muncii, in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.
Asadar, daca exista o reducere temporara a activitatii datorita unor motive economice, tehnologice, structurale sau similare, contractual individual de munca poate fi suspendat, legiuitorul nefacand distinctie dupa functia salariatului.
In conformitate cu dispozitiile art. 5 si urmatoarele din Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, in cazul in care intreprinderea are cel putin 20 de salariati, inainte de a lua hotararea de intrerupere a activitatii, angajatorul are obligatia de a informa si consulta reprezentantii salariatilor pentru ca acestia sa isi poata exprima punctul de vedere.
De asemenea, obligatia de informare si consultare poate izvori din contractul colectiv de munca aplicabil.
Ulterior informarii si consultarii reprezentantilor salariatilor, daca nu s-au gasit alte solutii pentru rezolvarea situatiei, intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul de decizie al societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.).
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Codul Muncii
Dupa ce s-a aprobat intreruperea temporara a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala pentru fiecare salariat care trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
- antetul unitatii;
- numarul si data emiterii;
- numele si prenumele reprezentantului legal;
- motivarea suspendarii contractului;
- temeiul legal (art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul muncii);
- data la care se dispune masura;
- perioada pentru care se dispune;
- numele si prenumele salariatului si locul sau de munca;
- modul in care se comunica reluarea activitatii;
- termenul in care trebuie sa se prezinte salariatul pentru inceperea lucrului;
- instanta la care poate fi atacata decizia.
Aceasta decizie va sta la baza efectuarii inregistrarilor in registrul general de evidenta a salariatilor.