Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Documente necesare pentru suspendarea CIM in cazul somajului tehnic

somaj tehnicsuspendare CIMcodul munciiacte necesare somaj
Intrebare:
Directorului general angajat cu fractiune de norma (2 ore/zi) intr-o companie, i se poate suspenda contracul individual de munca pentru somaj tehnic Care sunt pasii si documentele necesare?

Raspuns:
Conform art. 52 alin.(1) lit. c) din Codul muncii, in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.

Asadar, daca exista o reducere temporara a activitatii datorita unor motive economice, tehnologice, structurale sau similare, contractual individual de munca poate fi suspendat, legiuitorul nefacand distinctie dupa functia salariatului.
In conformitate cu dispozitiile art. 5 si urmatoarele din Legea 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, in cazul in care intreprinderea are cel putin 20 de salariati, inainte de a lua hotararea de intrerupere a activitatii, angajatorul are obligatia de a informa si consulta reprezentantii salariatilor pentru ca acestia sa isi poata exprima punctul de vedere.

De asemenea, obligatia de informare si consultare poate izvori din contractul colectiv de munca aplicabil.
Ulterior informarii si consultarii reprezentantilor salariatilor, daca nu s-au gasit alte solutii pentru rezolvarea situatiei, intreruperea temporara a activitatii trebuie aprobata de organul de decizie al societatii (Adunarea Generala, Consiliul de Administratie, etc.).

Dupa ce s-a aprobat intreruperea temporara a activitatii, suspendarea contractelor individuale de munca trebuie dispusa printr-o decizie individuala pentru fiecare salariat care trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:

- antetul unitatii;
- numarul si data emiterii;
- numele si prenumele reprezentantului legal;
- motivarea suspendarii contractului;
- temeiul legal (art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul muncii);
- data la care se dispune masura;
- perioada pentru care se dispune;
- numele si prenumele salariatului si locul sau de munca;
- modul in care se comunica reluarea activitatii;
- termenul in care trebuie sa se prezinte salariatul pentru inceperea lucrului;
- instanta la care poate fi atacata decizia.

Aceasta decizie va sta la baza efectuarii inregistrarilor in registrul general de evidenta a salariatilor.





Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnicsuspendare CIMcodul munciiacte necesare somaj

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Octombrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Documente necesare pentru suspendarea CIM in cazul somajului tehnic Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Am Inteles Corect Legea Pensiei Aplicata Pentru Lucrul In Conditii Deosebite?Intrebare: Am lucrat din 23.10.1986 in conditii de lucru corespunzator grupei a II a de munca, respectiv in conditii deosebite, pana in prezent. Am deci o vechime de 32 ani si 3 luni. La 32 de ani lucrati in aceste conditii am 8 ani de stagiu de cotizare suplimentari . Stagiul de cotizare este deci la acest moment de 32+8=40 de ani. Pentru cei 32 de ani lucrati revine o scadere a varstei de pensionare de 7 ani si 6 luni. Conform acestui lucru pot iesi la pensie in aprilie anul acesta. Intrebare: Este cor
 

Raspuns: Da, la stagiul de cotizare realizat se adauga si cei 8 ani stagiu suplimentar.Cu data de 01.05.2019 ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]