In ciuda faptului ca se discuta deja la Ministerul Muncii despre un proiect care sa sustina somajul tehnic in randul bugearilor, ministrul Finantelor Publice considera ca in acest moment o astfel de masura nu poate fi aplicata unitar si ca este nevoie de toti salariatii la stat activi in lupta cu situatia produsa de pandemia COVID-19.
"Cred ca astazi este dificil sa vorbim despre astfel de lucruri, pentru ca e greu de interpretat, exista interpretari diferite la fiecare si in acelasi timp nu cred ca poti sa aplici aceasta masura unitar. Si atunci, daca vrei sa faci o reforma a aparatului administrativ trebuie sa o faci atunci cand nu ai lupta asta cu criza in domeniul sanatatii. Aparatul administrativ este cel de care avem nevoie, tot, sa luptam cu aceasta criza. (...) Am auzit discutiile din spatiul public, le stiu.(...) Nu cred ca este momentul astazi pentru asa ceva. Cred ca putem sa facem reforma pentru tot aparat administrativ, dar nu atunci cand luptam cu coronavirusul", a precizat Citu la Digi 24, citat de Agerpres.
Intrebat in ce moment se va aplica masura privind somajul tehnic pentru bugetari, ministrul Florin Citu a precizat ca nu exista un astfel de proiect in discutie la Ministerul de Finante.
"Nu exista asa ceva in discutie in Ministerul Finantelor si nu este ceva ce eu as sustine in acest moment. Azi este nevoie de fiecare om in administratia publica. (...) Eu va spun: in ceea ce ma priveste, la Ministerul Finantelor, nu s-a discutat asa ceva, nu exista un astfel de proiect. (...) Problema este de moment si cred ca putem face acest lucru si sa suportam toti costurile. Unii suporta azi, altii dupa acest moment. Cred ca azi trebuie sa ne concentram toate resursele pe care le avem in sectorul administrativ si in sanatate", a precizat ministrul Finantelor.
Discutia vine in contextual in care premierul Ludovic Orban a cerut deja fiecarui minister sa analizeze in ce masura se poate aplica OUG privind somajul tehnic pentru sistemul public.
"Ministerul Muncii a elaborat proiectul si solicitarea mea catre dumneavoastra este sa analizati, fiecare pe domeniul de activitate, fiecare entitate pe care o aveti in subordine sau in coordonare, astfel incat reglementarea sa tina cont de realitate si sa raspunda acestei nevoi de solidaritate prin care si noi, cei din sectorul public, sa preluam o parte din greutate, din povara care ne-a fost pusa pe umeri din cauza acestei epidemii", a precizat prim-ministrul, la inceputul sedintei de Guvern, potrivit aceleiasi surse.
Ludovic Orban a facut referire si la faptul ca jumatate din personal va lucra doar 15 zile din luna, urmand ca restul de zile lucratoare sa fie alternat prin munca depusa de cealalta jumatate a bugetarilor.
"In institutiile publice angajatii vor fi impartiti in jumatate - pe fiecare birou, serviciu, directie - astfel incat sa se asigure functionalitatea institutiilor, ministere, agentii, autoritati, primarii, consilii judetene. Jumatate dintre angajati lucreaza 15 zile si restul de 15 zile din luna - zece zile de lucru - deci practic zece zile lucreaza si restul raman intr-o forma echivalenta somajului tehnic. In perioada in care jumatate sta in
somaj tehnic, lucreaza cealalta jumatate. Practic, perioada de 15 zile echivaleaza cu perioada de izolare, timp in care se manifesta virusul la persoanele care sunt infectate si in felul asta putem si sa diminuam raspandirea virusului, pe de alta parte, aceasta procedura urmand sa asigure functionalitate institutiilor, asigurarea serviciilor catre cetatenii romani, cu atat mai mult cu cat am adoptat ordonanta prin care toate institutiile publice au obligatia de a comunica online cu cetatenii, cu companiile, cu partenerii", a explicat prim-ministrul.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<