Aceste persoane, care au cel putin 18 ani, sunt obligate sa depuna declaratie de asigurare personal sau de catre imputernicit in baza unei procuri notariale, in termen de 30 de zile de la data incadrarii in situatiile ment ionate anterior, la casa de pensii teritoriala competenta, in functie de domiciliul sau resedinta persoanei.
Actele necesare inregistrarii declaratiei de asigurare sunt:
- 2 exemplare declaratie de asigurare (sunt puse la dispozitie de ca tre casa de pensii);
- copie si original act identitate;
- un dosar incopciat;
- si dupa caz, pentru persoanele se regasesc in situat iile de la punctul 1, 2, 3, 4, 5 se mai depun si urmatoarele documente:
40 Modele de Regulament Intern
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Persoane autorizate sa desfasoare activitati independente
- copie si original rezolutie si certificate constatatoare de la oficiul registrului
comertului;
- copie si original certificat membru emis de co legiul medicilor vizat pe anul in curs si certificat de inregistrare cabinet (medici, tehnicieni dentari);
- copie si original ordin de numire (notari);
- copie si original autorizatie (traducatori);
- copie si original carnet expert contabil, vizat la zi (contabili);
- decizia de admitere in barou, adeverint a de la baroul din str. Academiei care sa ateste calitatea de membru al acestui barou si adeverint a de la baroul din str. Riureanu, din care sa rezulte ca nu sunt cuprinsi in sistemul de asigurari al avocat ilor;
- copie si original declaratie impunere sau declaratie venituri estimate pentru anul in curs, iar pentru perioada in care nu a fost asigurat i n sistemul public de pensii, dar a avut calitatea mai sus mentionata, adeverinte de venituri de la administratia financiara de sector; certificat de inregistrare fiscala.
In cazul in care intervin modificari asupra elementelor din declaratia de asigurare (venit asigurat) este obligatorie incheierea unei Comunicari de modificare. Pentru modificari privind identitatea asiguratului se prezinta actul de identitate in copie si original.
Daca persoana asigurata nu se mai incadreaza in una din situat iile prevazute pentru care asigurarea este obligatorie trebuie sa depuna formularul tip de incetare a asigurarii insotit de unul din documentele justificative:
- radiere din Registrul Oficiului Comertului
- contract de administrare sau management expirat
- incetarea calitatii de membru al intreprinderii familiale
- acte emise de Administratia Financiara sau Primarie
- expirarea autorizatiei de desfasurare a unei activitat i independente
- faliment
- Adeverinte de la Inspectia Muncii care sa ateste calitatea de salariat, precum si data de la care are acest statut.
Nedepunerea declaratiei de asigurare nu exonereaza asiguratul de plata obligatiilor asumate prin declaratia de asigurare.