Casa Nationala de Pensii Publice si-a creat, prin accesarea de fonduri externe nerambursabile, un nou si eficient instrument informatic pentru efectuarea schimbului de date interinstitutional
Casa Nationala de Pensii Publice a derulat, incepand cu 12.04.2011, implementarea proiectului „Simplificarea si automatizarea schimbului de date intre CNPP si alte institutii publice cu care interactioneaza; date integrate prin automatizarea fluxurilor informationale interne si externe (DIAFIX)”.
Proiectul cod SMIS 26911 este cofinantat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative 2007-2013, avand o valoare totala eligibila (fara TVA) de 18.715.938,38 lei, din care 15.908.547,62 lei reprezinta valoarea eligibila nerambursabila din Fondul Social European, iar 2.807.390,76 lei – cofinantarea eligibila a beneficiarului.
Prin atingerea Obiectivului general al proiectului se urmareste imbunatatirea capacitatii institutionale si eficientizarea activitatii desfasurate de catre Casa Nationala de Pensii Publice prin automatizarea fluxurilor informationale intre CNPP si entitatile cu care aceasta interactioneaza.
Acest lucru se realizeaza prin simplificarea procedurilor de lucru pe fondul utilizarii mijloacelor de comunicare IT care permit un acces rapid la date, precum si actualizarea permanenta a informatiilor in relatia cu institutiile cu care CNPP interactioneaza pentru furnizarea de rapoarte, informatii, solicitari cu impact asupra domeniului de activitate propriu si care sunt, totodata, necesare celorlalte institutii in vederea realizarii responsabilitatilor privind combaterea fraudei, nevoilor de raportare si evidenta statistica.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Preluarea, integrarea si sincronizarea datelor din sistemele informatice ale CNPP cu cele ale institutiilor cu care colaboreaza faciliteaza atat comunicarea informatiilor comune prin schimb electronic rapid, cat si standardizarea acestora. Se obtine, astfel, simplificarea proceselor administrative si reducerea costurilor asociate.
Beneficiarul direct este intreg sistemul Casei Nationale de Pensii Publice prin faptul ca implementarea aplicatiei de automatizare a fluxurilor informationale interne si externe ale CNPP creaza angajatilor conditii tehnice de acces rapid la informatiile necesare indeplinirii sarcinilor ce le revin. Totodata, cursurile de instruire cu privire la utilizarea aplicatiei informatice, precum si in domeniul evaluarii performantei serviciilor publice au creat premisele imbunatatirii productivitatii individuale a angajatilor din CNPP. Din categoria beneficiarilor directi fac parte, de asemenea, toate casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti.
Beneficiarii indirecti sunt institutiile cu care CNPP interactioneaza (Inspectia Muncii, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala, Agenta Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala) si, bineinteles, asiguratii sistemului unitar de pensii publice aflati in evidenta CNPP si a structurilor sale teritoriale.
Principalele activitati, desfasurate pe o perioada de 15 luni, au fost: achizitia echipamentelor si a software-ului necesar implementarii sistemului informatic integrat de automatizare a fluxurilor informationale interne si externe ale CNPP; instruirea utilizatorilor aplicatiei informatice de schimb de date; training in domeniul evaluarii performantelor serviciilor publice; organizarea unor intalniri de documentare in institutii internationale similare; realizarea studiului sociologic privind masurarea gradului de satisfactie a cetatenilor, respectiv a institutiilor publice referitor la serviciile furnizate de catre CNPP, care va permite implementarea unor standarde de cost-calitate, precum si introducerea, la nivelul institutiei, unui set de principii unice privind calitatea furnizarii de servicii catre cetateni si institutiile cu care CNPP interactioneaza.
Implementarea proiectului are ca beneficii pe termen scurt:
* reducerea timpilor de distributie si circulatie a informatiilor;
* reducerea timpilor de rezolvare a sarcinilor;
* diminuarea cheltuielilor administrative;
* asigurarea unui nucleu de functionari instruiti, capabili sa foloseasca programele informatice implementate.
Prin proiect s-au atins o serie de indicatori relevanti cum ar fi:
* analiza de simplificare administrativa;
* 112 participanti la cursurile de instruire in vederea utilizarii sistemului informatic de automatizare a fluxului informational intern si extern al CNPP;
* 50 participanti la trainingul in domeniul evaluarii performantelor serviciilor publice;
* 7 participanti la doua schimburi de experienta si bune practici realizate in institutii similare din Franta si Finlanda.
La atingerea scopului proiectului a contribuit realizarea urmatorilor indicatori:
* instrument informatic modern si functional, destinat automatizarii fluxului informational intre CNPP si institutiile publice cu care colaboreaza;
* studiu privind masurarea gradului de satisfactie a cetatenilor, respectiv a institutiilor publice privind serviciile furnizate de catre CNPP.
Persoana de contact pentru orice fel de relatii in legatura cu acest proiect: Nelia Barsasteanu, manager de proiect, Director, Directia Informatica si Evidenta Stagii de Cotizare, e-mail: nelia.barsasteanu@cnpas.org.