legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Acte si documente specifice apararii impotriva incendiilor

apararea impotriva incendiiloractedocumenteoperatori economici
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Actele de autoritate, documentele si evidentele specifice apararii impotriva incendiilor

Organizarea apararii impotriva incendiilor presupune elaborarea, aprobarea si difuzarea de:
- acte de autoritate - decizii, dispozitii, hotarâri - prin care se stabilesc raspunderi pe linia apararii impotriva incendiilor si
- documente si evidente specifice privind apararea impotriva incendiilor.

Tipurile actelor de autoritate, ale documentelor si evidentelor specifice apararii impotriva incendiilor, pe care trebuie sa le emita un operator economic, depind atât de nivelul riscului de incendiu si de specificul activitatii sale, dar si de numarul de salariati.

Astfel, avem doua situatii distincte, determinate de numarul de salariati ai operatorului economic sau institutiei.

1. Operatori economici si institutii care au un numar de salariati cel putin egal cu cel stabilit, conform legii, pentru intreprinderile mici, respectiv cel putin 49 de salariati.

In acest caz, administratorul operatorului economic sau conducatorul institutiei are obligatia de a emite urmatoarele acte de autoritate privind apararea impotriva incendiilor:

- dispozitia privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;

- instructiunile de aparare impotriva incendiilor si atributii ale salariatilor la locurile de munca;

- dispozitia privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;

- dispozitia privind organizarea instruirii personalului;

- dispozitia de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract cu un alt serviciu privat pentru situatii de urgenta;

- dispozitia de sistare a lucrarilor de constructii sau de oprire a utilizarii constructiei, in cazul anularii avizului/autorizatiei de securitate la incendiu;

- regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice produselor sale;

- conventiile sau contractele cuprinzând raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile ;

- dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;

- masurile speciale de aparare impotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase.

Documentele si evidentele specifice apararii impotriva incendiilor emise in acest caz trebuie sa cuprinda cel putin:

- planul de analiza si acoperire a riscurilor al unitatii administrativ-teritoriale, in partea ce revine operatorului economic sau institutiei;

- fisa obiectivului in cel putin doua exemplare, unul din ele fiind transmis la inspectoratul judetean sau al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta, dupa caz;

- raportul anual de evaluare a nivelului de aparare impotriva incendiilor;

- documentatia tehnica specifica, conform legii: scenarii de securitate la incendiu, identificarea si analiza riscurilor de incendiu etc.;

- avizele sau autorizatiile de securitate la incendiu, insotite de documentele vizate spre neschimbare care au stat la baza emiterii lor;

- certificatele EC, certificatele de conformitate, agrementele tehnice pentru mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor si echipamentele specifice de protectie utilizate;

- registrele instalatiilor de detectare, semnalizare, stingere a incendiilor, insotite de cópii dupa atestatele firmelor care au efectuat proiectarea, montarea si verificarea lor, respectiv ale celor care efectueaza intretinerea si repararea acestora sau care efectueaza servicii in domeniu;

- registrul pentru evidenta permiselor de lucru cu focul;

- date ale personalului din cadrul serviciului privat pentru situatii de urgenta, conform criteriilor de performanta;

- lista operatorilor economici sau institutiilor cu care s-au incheiat contracte de inchiriere, cu specificarea domeniului de activitate al acestora si a numarului si termenului de valabilitate ale contractului;

- planurile de protectie impotriva incendiilor;

- evidenta exercitiilor de evacuare a personalului propriu si/sau utilizatorilor constructiei;

- evidenta exercitiilor de interventie efectuate, având anexate concluziile rezultate din efectuarea acestora;

- rapoartele de interventie ale serviciului privat pentru situatii de urgenta;

- fisele de instruire, conform reglementarilor specifice;

- lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii;

- graficele de intretinere si verificare, conform instructiunilor producatorului/furnizorului, pentru categoriile de utilaje, instalatii si sisteme care pot genera incendii sau care se utilizeaza in caz de incendiu;

- rapoartele intocmite in urma controalelor preventive proprii sau ale autoritatii de stat competente;

- planurile si programele cuprinzând masuri si actiuni proprii sau rezultate in urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor in domeniu.

2. Operatori economici si institutii ce desfasoara activitati in domeniu reglementat de o autoritate si care au un numar mai mic de 49 de salariati

In acest caz, administratorul operatorului economic sau conducatorul institutiei asigura organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor prin emiterea urmatoarelor documente si evidente specifice:

- instructiunile de aparare impotriva incendiilor si atributii ale salariatilor la locurile de munca;

- reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;

- organizarea instruirii personalului;

- dispozitia de sistare a lucrarilor de constructii sau de oprire a utilizarii constructiei, in cazul anularii avizului/autorizatiei de securitate la incendiu;

- regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice produselor sale;

- documentatia tehnica specifica, conform legii: scenarii de securitate la incendiu, identificarea si analiza riscurilor de incendiu etc.;

- avizele si autorizatiile de securitate la incendiu, insotite de documentele vizate spre neschimbare care au stat la baza emiterii lor;

- certificatele CE, certificatele de conformitate, agrementele tehnice pentru mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor si echipamentele specifice de protectie utilizate;

- registrul pentru evidenta permiselor de lucru cu focul;

- organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca;

- fisele de instruire, conform reglementarilor specifice;

- lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii;

- rapoartele intocmite in urma controalelor autoritatii de stat si masurile si actiunile proprii sau rezultate in urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor in domeniu.

Documentele si evidentele specifice privind apararea impotriva incendiilor trebuie actualizate ori de câte ori:

- apar modificari ale actelor normative si ale reglementarilor tehnice care au stat la baza emiterii lor;
- au loc modificari ale personalului cu atributii stabilite conform acestor documente;
- se produc modificari referitoare la constructii, instalatii sau la specificul activitatii.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
apararea impotriva incendiiloractedocumenteoperatori economici

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Acte si documente specifice apararii impotriva incendiilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Zile libere platite pentru efectuarea testului COVIDIntrebare: Un angajator decide ca salariatii sai sa efectueze, pe cheltuiala sa, testul medical de diagnosticare a infectiei COVID-19 in scopul depistarii si prevenirii raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2. In aceasta situatie, cum vor fi pontati salariatii in zilele cuprinse intre ziua efectuarii testului si ziua primirii rezultatului, inlcusiv? Mentionez ca in aceste zile nu vor fi prezenti la serviciu, urmand sa revina in ziua urmatoare celei in care laboratorul de analize medicale le comunica un...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Spatii de locuit oferite salariatilor. Tratament fiscalIntrebare: Angajatorul a amenajat in curtea societatii spatii de locuit pentru salariatii care sunt din provincie. Va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza in acest caz. Este considerata avantaj in natura? Se incheie contract de inchiriere intre societate si angajat? Trebuie mentionat in contractul de munca al salariatului acest aspect?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
//
[x]