CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE

arhivare documenteghid gratuitdepozitare si arhivare
CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Documentele fac parte din patrimoniul unei firme si trebuie depozitate si arhivate conform legislatiei in vigoare. Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 – cu modificarile si completarile ulterioare - prevede ca emitentii de documente au obligatia de a le pastra pe perioade diferite, reglementate in functie de tipologia si importanta lor.

Respectarea legislatiei presupune de multe ori investitii semnificative pentru a asigura conformitatea cu reglementarile a spatiului autorizat de depozitare. Insa acestea nu sunt singurele cheltuieli implicate atunci cand decidem sa gestionam arhiva de documente prin mijloace proprii.

Sa ne reamintim de consumul de timp dar si de supraincarcarea cu sarcini a personalului din departamentele de contabilitate, resurse umane sau administrativ. Ori de cate ori este nevoie de un document, acesta trebuie cautat in arhiva, consultat si apoi arhivat din nou, existand astfel pericolul pierderii sau deteriorarii sale. Iar in situatia in care avem de -a face cu un volum mare de acte ce necesita identificare rapida si procesare, timpul alocat si suprasolicitarea personalului pot deveni coplesitoare.

Este bine, de asemenea, sa luam in calcul ca fiecare organizatie are obligatia de a desemna un responsabil de arhiva. Pregatirea, atestarea si perfectionarea persoanei responsabile cu activitatea de arhivare se realizeaza prin Facultatea de Arhivistica sau prin cursuri realizate de catre operatori economici autorizati.

Prin urmare, recomandarea specialistilor este sa reduceti riscurile si costurile aferente prin colaborarea cu un furnizor autorizat de servicii de arhivare. SDA- Servicii de Depozitare si Arhivare ofera de 15 ani, servicii profesionale de management al arhivei la un nivel ridicat de siguranta si confidentialitate unui numar mare de clienti din diverse domenii de activitate si companii de top din Romania.

Enumeram doar cateva din beneficiile parteneriatului cu SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, companie acreditata in managementul profesional al arhivei:

- optimizarea utilizarii spatiului si a costurilor depozitarea arhivarii
- consultanta pentru alegerea pachetului de servicii potrivit
- eficientizarea timpului de lucru al angajatilor
- siguranta fizica a documentelor, accesul facil si rapid la documente
- optimizarea logistica datorita depozitelor de arhiva localizate in centrul Romaniei: Bucuresti si Brasov

Pentru a veni in sprijinul specialistilor din domeniul resurselor umane si nu numai, am pregatit Ghidul Gratuit „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, de unde puteti afla ce schimbari sa aduceti in procesul de arhivare pentru a va usura munca si a face economii semnificative.
Iata ce veti regasi in ghidul gratuit:

- Ce prevede legislatia referitoare la arhivare si termenele de pastrare?
- Care sunt costurile reale ale arhivarii la nivel intern?
- Cum s-a modificat termenul de pastrarea a statelor de salarii?
- Cum puteti eficientiza activitatea de arhivare?
- Ce presupune evaluarea gratuita a arhivei si conturarea unei solutii personalizate?
- Ce inseamna distrugerea confidentiala a documentelor?
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivare documenteghid gratuitdepozitare si arhivare

Data aparitiei: 13 Decembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]