CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE

arhivare documenteghid gratuitdepozitare si arhivare
CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Documentele fac parte din patrimoniul unei firme si trebuie depozitate si arhivate conform legislatiei in vigoare. Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 – cu modificarile si completarile ulterioare - prevede ca emitentii de documente au obligatia de a le pastra pe perioade diferite, reglementate in functie de tipologia si importanta lor.

Respectarea legislatiei presupune de multe ori investitii semnificative pentru a asigura conformitatea cu reglementarile a spatiului autorizat de depozitare. Insa acestea nu sunt singurele cheltuieli implicate atunci cand decidem sa gestionam arhiva de documente prin mijloace proprii.

Sa ne reamintim de consumul de timp dar si de supraincarcarea cu sarcini a personalului din departamentele de contabilitate, resurse umane sau administrativ. Ori de cate ori este nevoie de un document, acesta trebuie cautat in arhiva, consultat si apoi arhivat din nou, existand astfel pericolul pierderii sau deteriorarii sale. Iar in situatia in care avem de -a face cu un volum mare de acte ce necesita identificare rapida si procesare, timpul alocat si suprasolicitarea personalului pot deveni coplesitoare.

Este bine, de asemenea, sa luam in calcul ca fiecare organizatie are obligatia de a desemna un responsabil de arhiva. Pregatirea, atestarea si perfectionarea persoanei responsabile cu activitatea de arhivare se realizeaza prin Facultatea de Arhivistica sau prin cursuri realizate de catre operatori economici autorizati.

Prin urmare, recomandarea specialistilor este sa reduceti riscurile si costurile aferente prin colaborarea cu un furnizor autorizat de servicii de arhivare. SDA- Servicii de Depozitare si Arhivare ofera de 15 ani, servicii profesionale de management al arhivei la un nivel ridicat de siguranta si confidentialitate unui numar mare de clienti din diverse domenii de activitate si companii de top din Romania.

Enumeram doar cateva din beneficiile parteneriatului cu SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, companie acreditata in managementul profesional al arhivei:

- optimizarea utilizarii spatiului si a costurilor depozitarea arhivarii
- consultanta pentru alegerea pachetului de servicii potrivit
- eficientizarea timpului de lucru al angajatilor
- siguranta fizica a documentelor, accesul facil si rapid la documente
- optimizarea logistica datorita depozitelor de arhiva localizate in centrul Romaniei: Bucuresti si Brasov

Pentru a veni in sprijinul specialistilor din domeniul resurselor umane si nu numai, am pregatit Ghidul Gratuit „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, de unde puteti afla ce schimbari sa aduceti in procesul de arhivare pentru a va usura munca si a face economii semnificative.
Iata ce veti regasi in ghidul gratuit:

- Ce prevede legislatia referitoare la arhivare si termenele de pastrare?
- Care sunt costurile reale ale arhivarii la nivel intern?
- Cum s-a modificat termenul de pastrarea a statelor de salarii?
- Cum puteti eficientiza activitatea de arhivare?
- Ce presupune evaluarea gratuita a arhivei si conturarea unei solutii personalizate?
- Ce inseamna distrugerea confidentiala a documentelor?
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivare documenteghid gratuitdepozitare si arhivare

Data aparitiei: 13 Decembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]