CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
13 Decembrie 2022
13 Decembrie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
arhivare documenteghid gratuitdepozitare si arhivare
CE IMPLICA GESTIONAREA ARHIVEI PRIN MIJLOACE PROPRII- CONSUMUL DE TIMP SI RESURSE UMANE
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Documentele fac parte din patrimoniul unei firme si trebuie depozitate si arhivate conform legislatiei in vigoare. Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 – cu modificarile si completarile ulterioare - prevede ca emitentii de documente au obligatia de a le pastra pe perioade diferite, reglementate in functie de tipologia si importanta lor.

Respectarea legislatiei presupune de multe ori investitii semnificative pentru a asigura conformitatea cu reglementarile a spatiului autorizat de depozitare. Insa acestea nu sunt singurele cheltuieli implicate atunci cand decidem sa gestionam arhiva de documente prin mijloace proprii.

Sa ne reamintim de consumul de timp dar si de supraincarcarea cu sarcini a personalului din departamentele de contabilitate, resurse umane sau administrativ. Ori de cate ori este nevoie de un document, acesta trebuie cautat in arhiva, consultat si apoi arhivat din nou, existand astfel pericolul pierderii sau deteriorarii sale. Iar in situatia in care avem de -a face cu un volum mare de acte ce necesita identificare rapida si procesare, timpul alocat si suprasolicitarea personalului pot deveni coplesitoare.

Este bine, de asemenea, sa luam in calcul ca fiecare organizatie are obligatia de a desemna un responsabil de arhiva. Pregatirea, atestarea si perfectionarea persoanei responsabile cu activitatea de arhivare se realizeaza prin Facultatea de Arhivistica sau prin cursuri realizate de catre operatori economici autorizati.

Prin urmare, recomandarea specialistilor este sa reduceti riscurile si costurile aferente prin colaborarea cu un furnizor autorizat de servicii de arhivare. SDA- Servicii de Depozitare si Arhivare ofera de 15 ani, servicii profesionale de management al arhivei la un nivel ridicat de siguranta si confidentialitate unui numar mare de clienti din diverse domenii de activitate si companii de top din Romania.

Enumeram doar cateva din beneficiile parteneriatului cu SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, companie acreditata in managementul profesional al arhivei:

- optimizarea utilizarii spatiului si a costurilor depozitarea arhivarii
- consultanta pentru alegerea pachetului de servicii potrivit
- eficientizarea timpului de lucru al angajatilor
- siguranta fizica a documentelor, accesul facil si rapid la documente
- optimizarea logistica datorita depozitelor de arhiva localizate in centrul Romaniei: Bucuresti si Brasov

Pentru a veni in sprijinul specialistilor din domeniul resurselor umane si nu numai, am pregatit Ghidul Gratuit „Cum faci economii optimizand activitatea de arhivare?”, de unde puteti afla ce schimbari sa aduceti in procesul de arhivare pentru a va usura munca si a face economii semnificative.
Iata ce veti regasi in ghidul gratuit:

- Ce prevede legislatia referitoare la arhivare si termenele de pastrare?
- Care sunt costurile reale ale arhivarii la nivel intern?
- Cum s-a modificat termenul de pastrarea a statelor de salarii?
- Cum puteti eficientiza activitatea de arhivare?
- Ce presupune evaluarea gratuita a arhivei si conturarea unei solutii personalizate?
- Ce inseamna distrugerea confidentiala a documentelor?
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]