Protectia muncii: Controlul in domeniul apararii impotriva incendiilor

incendiiaparareprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se exercita autoritatea de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor?

Exercitarea autoritatii de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza si prin activitati de control si tragere la raspundere juridica a persoanelor vinovate.

Controlul de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se exercita prin urmatoarele institutii:

- la nivel central, prin Inspectia de Prevenire din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si
- la nivel local, prin inspectiile judetene de prevenire din cadrul inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene/al municipiului Bucuresti.

Inspectia de Prevenire coordoneaza, indruma, controleaza si evalueaza inspectiile de judetene.

Inspectia de Prevenire este coordonata de adjunctul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

Inspectorii de prevenire sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice si isi desfasoara activitatea
individual sau in colective constituite la nivelul structurilor proprii ori impreuna cu reprezentanti
ai altor institutii sau autoritati publice imputernicite sa desfasoare actiuni de control, in conditiile
respectarii prevederilor legale.

Activitatea de control trebuie sa se desfasoare pe baza a cinci principii:

1. Principiul legalitatii

Legislatia privind apararea impotriva incendiilor trebuie respectata in mod unitar pe intregul teritoriu al tarii si indiferent de forma de proprietate a obiectivelor inspectate.

2. Principiul impartialitatii si independentei

Inspectorii ce desfasoara activitati de control trebuie sa aiba o atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios sau de alta natura.

3. Principiul confidentialitatii

Inspectorii trebuie sa pastreze secretul privind informatiile care nu sunt de interes public si care
sunt obtinute in cursul desfasurarii activitati de control.

4. Principiul transparentei

Desfasurarea activitatii intr-o maniera deschisa fata de public, prin care accesul liber si neingradit la informatiile fundamentate stiintific, de interes public, sa constituie regula, iar limitarea accesului la informatii sa constituie exceptia, in conditiile legii.

5. Principiul continuitatii si gradualitatii

Trebuie asigurate controale periodice ale situatiilor de risc si aplicate masuri din ce in ce mai severe in cazul mentinerii riscului de incendiu peste nivelurile acceptabile.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incendiiaparareprotectia muncii

Data aparitiei: 09 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Protectia muncii: Controlul in domeniul apararii impotriva incendiilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]