Va reamintim ca, daca intocmiti dosarele de personal ale angajatilor, operati inregistrari si modificari in Revisal, transmiteti Declaratia 112 sau arhivati diverse documente care contin date personale ale salariatilor este foarte important sa respectati Regulamentul de Protectie a Datelor cu Caracter Personal (GDPR).
Regulamentul se aplica tuturor companiilor care prelucreaza date cu caracter personal si nu este vorba aici doar despre companiile din Europa, ci si despre cele din afara spatiului UE care prelucreaza date personale ale cetatenilor UE. Orice companie care lucreaza cu informatii legate de cetatenii europeni trebuie sa se supuna prevederilor GDPR!
Ghidul GDPR pentru managerii HR va arata care sunt aceste proceduri si ce aveti de facut pas cu pas,
detalii AICI >>>
"Suntem o societate care comercializeaza case de marcat fiscale. Pentru obtinere NUI (nr fiscal casa de marcat) se completeaza o serie de documente in care sunt trecute si datele personale ale administratorului sau imputenicitului (nume prenume, CNP, nr si serie CI). Aceste documente (inclusiv copie dupa CI) se depun la ANAF- ei atribuie acest nr. fiscal pentru casa de marcat. La noi va ramane doar o declaratie de instalare care cuprinde pe langa datele societatii si datele personaleale administratorului. Trebuie sa solicitam consimtamantul in vederea prelucrarii datelor personale?"
Este demn de mentionat inca de la inceput ca, in ceea ce priveste documentele care se depun la ANAF, datele cu caracter personal se colecteaza si se prelucreaza in temeiul unei obligatii legale.
ATENTIE!
ANAF solicita aceste documente in baza unei legi si, ca atare, pentru documentele respective nu este necesara obtinerea consimtamantului.
Nu este necesara obtinerea consimtamantului nici pentru declaratia de instalare deoarece, acest document face dovada executarii unui contract si este necesar a fi pastrat potrivit reglementarilor legale (perioada de garantie, mentenanta) etc.
In concluzie, prelucrarea datelor cu caracter personal nu se va face in temeiul consimtamantului ci se va face in temeiul unei obligatii legale, iar in ceea ce priveste datele cu caracter personal ale reprezentantului societatii acestea vor fi prelucrate in temeiul contractului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<