Documente pe linie SSM si PSI care necesita actualizare anuala - LISTA COMPLETA

Isabela Alexe
Isabela Alexe
27 Decembrie 2022
27 Decembrie 2022
Isabela Alexe
Isabela Alexe
documente ssm obligatoriidocumente ssm actualizare anualadocumente psi
Documente pe linie SSM si PSI care necesita actualizare anuala - LISTA COMPLETA
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Va rog sa precizati ce documente pe linie SSM si PSI trebuie actualizate anual si cerinta din actele normative, care impune acest lucru. Multumesc!"
 
Raspunsul specialistului:
 
Nu exista in legislatia ssm, ca si obligatie, actualizarea anuala a documentelor SSM chiar daca unii inspectori solicitata din exces de zel.
 
Autorizarea ssm (certificatul constatator) nu are un termen de valabilitate atat timp cand nu se schimba conditiile in baza carora a fost obtinuta.
 
Evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuita, cel putin, in urmatoarele situatii (deci nu anual):
 
a) ori de cate ori intervin schimbari sau modificari in ceea ce priveste tehnologia, echipamentele de munca, substantele ori preparatele chimice utilizate si amenajarea locurilor de munca/posturilor de munca;
b) dupa producerea unui eveniment;
c) la constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi;
d) la utilizarea postului de lucru de catre un lucrator apartinand grupurilor sensibile la riscuri specifice;
e) la executarea unor lucrari speciale.
 
Atentie! ITM-ul aplica amenzi de 8.000 de lei daca nu aveti fise de instruire a angajatilor si de evaluare a riscurilor in domeniul SSM
 
Va oferim un kit cu 20 de fise intocmite impecabil! Folositi-le si veti trece fara emotii peste orice control, detalii AICI >>>
 
 
Planul de prevenire si protectie va fi revizuit ori de cate ori intervin modificari ale conditiilor de munca, la aparitia unor riscuri noi si in urma producerii unui eveniment (deci nu anual).
 
Instructiuni proprii se vor revizui ori de cate ori este necesar, ca urmare a modificarilor de natura legislativa, a schimbarilor tehnologice, a modificarii echipamentelor de munca, cu ocazia modificarii proceselor de munca, in situatia producerii accidentelor de munca (deci nu anual).  
 
De regula, elaborarea programului de instruire-testare la nivelul societatii se realizeaza la inceputul fiecarui an, dar fara a fi stipulat in legislatie sintagma anual.
 
Instruirile trebuie efectuate conform instructiunilor angajatorului.
 
Doar pentru periodicidatea controalelor medicale de medicina muncii este specificat in HG nr, 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor termenul de anual.
 
Actualizarea documentelor pe linie PSI este prevazuta in OMAI 163 din 28 februarie 2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor, conform articolelor de mai jos:
 
Art. 19
 
Documentele si evidentele specifice privind apararea impotriva incendiilor se actualizeaza de catre cei care le-au intocmit si aprobat, daca:
a) s-au produs modificari ale actelor normative si ale reglementarilor tehnice care au stat la baza emiterii acestora;
b) s-au produs modificari ale personalului cu atributii stabilite conform acestora;
c) s-au produs modificari referitoare la constructii, instalatii sau la specificul activitatii.
Documentele si evidentele specifice sunt cele prevazute la art. 18 din ordin, iar actele de autoritate (decizii/dispozitii privind apararea impotriva incendiilor) prevazute la art.17, trebuie si acestea actualizate chiar daca nu este prevazut clar. Am atasat mai jos si cele doua articole.
 
Art. 32
 
Planurile de protectie impotriva incendiilor se actualizeaza ori de cate ori este cazul, in functie de conditiile reale.
Planurile de protectie impotriva incendiilor prevazute la art. 18 lit. k) si art. 23 lit. d) sunt:
a) planul de evacuare a persoanelor;
b) planul de depozitare si de evacuare a materialelor clasificate conform legii ca fiind periculoase;
c) planul de interventie.
Obs.: Planul de interventie nu mai este obigatoriu, deoarece obligatia intocmirii acestuia a fost abrogata din Legea 307/2006, chiar daca in ordinul specificat mai sus, se face referire la acesta. Nefiind obligatoriu acesta poate fi intocmit optional, dar nu mai trebuie avizat de ISU si nici nu mai este cerut la control. 
 
Inspectorii ITM solicita din start aceste instructiuni si fise pe linie SSM, DETALII AICI >>>
 
Documentele nu se actualizeaza anual, ci doar in conditiile enumerate mai sus. 
 
Art. 17
 
Actele de autoritate privind apararea impotriva incendiilor emise de administratorul operatorului economic/conducatorul institutiei sunt:
a) dispozitie privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;
b) instructiuni de aparare impotriva incendiilor si atributii ale salariatilor la locurile de munca;
c) dispozitie privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;
d) dispozitie privind organizarea instruirii personalului;
e) dispozitie de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract/conventie cu un alt serviciu privat pentru situatii de urgenta;
f) dispozitie de sistare a lucrarilor de constructii/oprire a functionarii ori utilizarii constructiilor/amenajarilor, in cazul anularii avizului/autorizatiei de securitate la incendiu;
g) reguli si masuri de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice produselor sale;
h) conventii/contracte cuprinzand raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile/antrepriza;
i) dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, conform legii;
j) masuri speciale de aparare impotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase.
 
Aveti aceste fise obligatorii? Vi le oferim gata redactate!
 
Scapati astfel de stres si de efort, economisiti timp pretios si evitati totodata greseli care ar putea vicia procesul de instruire a angajatilor pe linie SSM, detalii aici >>>
 
Art. 18
 
Documentele si evidentele specifice apararii impotriva incendiilor ale operatorilor economici/institutiilor mentionate la art. 5 lit. c) trebuie sa cuprinda cel putin:
a) planul de analiza si acoperire a riscurilor al unitatii administrativ-teritoriale, in partea ce revine operatorului economic/institutiei;
b) fisa obiectivului, conform modelului prezentat in anexa nr. 5 la Regulamentul de planificare, organizare, pregatire si desfasurare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.474/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885 din 31 octombrie 2006; un exemplar din fisa obiectivului se trimite la inspectoratul judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta;
c) raportul anual de evaluare a nivelului de aparare impotriva incendiilor;
d) documentatia tehnica specifica, conform legii: scenarii de securitate la incendiu, identificarea si analiza riscurilor de incendiu etc.;
e) avizele/autorizatiile de securitate la incendiu, insotite de documentele vizate spre neschimbare care au stat la baza emiterii lor;
f) certificate EC, certificate de conformitate, agremente tehnice pentru mijloacele tehnice de aparare impotriva incendiilor si echipamentele specifice de protectie utilizate;
g) registrele instalatiilor de detectare/semnalizare/stingere a incendiilor, copii dupa atestatele firmelor care au efectuat/efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea, repararea acestora sau care efectueaza servicii in domeniu;
h) registrul pentru evidenta permiselor de lucru cu focul;
i) date ale personalului din cadrul serviciului privat pentru situatii de urgenta, conform criteriilor de performanta;
j) lista operatorilor economici/institutiilor cu care a incheiat contracte de inchiriere/conventii, cu specificarea domeniului de activitate al acestora si a numarului si termenului de valabilitate ale contractului;
k) planurile de protectie impotriva incendiilor;
l) evidenta exercitiilor de evacuare a personalului propriu/utilizatorilor constructiei;
m) evidenta exercitiilor de interventie efectuate, avand anexate concluziile rezultate din efectuarea acestora;
n) rapoartele de interventie ale serviciului privat pentru situatii de urgenta;
o) fisele de instruire, conform reglementarilor specifice;
p) lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii;
q) grafice de intretinere si verificare, conform instructiunilor producatorului/furnizorului, pentru diferite categorii de utilaje, instalatii si sisteme care pot genera incendii sau care se utilizeaza in caz de incendiu;
r) rapoartele intocmite in urma controalelor preventive proprii sau ale autoritatii de stat competente;
s) programe/planuri cuprinzand masuri si actiuni proprii sau rezultate in urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor in domeniu.
 
Un raspuns valabil la data de 1.09.2022, oferit de expertii de la PortalSSM >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Concedierea pentru inaptitudine. Etape procedurale. Greseli frecvente:


Participati in data de 15 noiembrie la webinarul specializat sustinut de expertul prof. univ. dr. Raluca Dimitriu!

Temele care vor fi abordate la webinar
- Cine poate contesta fisa de aptitudine?
- Ce facem cu salariatul declarat „apt conditionat”?
- Cum se poate executa preavizul de catre salariatul declarat „inapt”?
- Diferenta dintre inaptitudine si invaliditate
- Diferenta dintre inaptitudine si necorespundere profesionala
- Etape procedurale. Greseli frecvente
- Practica judecatoreasca

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]