Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Vreti sa infiintati o intreprindere sociala? Iata care sunt pasii de urmat in 2020

intreprindere socialainfiintare intreprindere socialaeconomie sociala
Inca de la jumatatea lunii februarie, persoanele interesate sa participe la activitatile proiectului START-UP ACCES IN ECONOMIE SOCIALA, POCU/449/4/16/128185, derulat de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, in parteneriat cu RD Global Project Consulting si AVISSO CONSULTING SERVICES SRL, isi pot depune dosarul la inscriere la sediul unuia dintre parteneri. 
 
Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 si se deruleaza pe o perioada de 36 de luni - incepand cu 28 august 2019, pana la 27 august 2022 -, avand o valoare totala de 13.869.916,60 lei, finantarea nerambursabila din Fondul Social European fiind in valoare de 11.681.643,93 lei. Obiectivul general al proiectului il reprezinta dezvoltarea unui pachet complex de masuri ce faciliteaza cresterea accesului unui numar de 105 persoane din regiunile de dezvoltare Sud-Muntenia (Arges, Ialomita, Prahova, Dambovita, Calarasi si Giurgiu), Centru (Brasov), Sud-Est (Buzau) si Nord-Est (Iasi, Suceava, Neamt, Botosani, Vaslui, Bacau) la servicii de formare antreprenoriala specifica, activitati de sprijin si consiliere in domeniul antreprenoriatului, in vederea asigurarii premiselor infiintarii, con-solidarii si dezvoltarii intr-o maniera sustenabila a 21 de intreprinderi sociale. 
 
Cele 21 de planuri de afaceri vor fi selectate in baza unui concurs. intreprinderile sociale astfel infiintate, dezvoltate si monitorizate in cadrul proiectului vor contribui la dezvoltarea comu-nitatilor locale si serviciilor locale din regiunile de dezvoltare vizate si la implicarea unor persoane apartinand unor grupuri vulnerabile in activitati cu caracter social si economic, facilitand accesul tuturor la resursele si serviciile comunitatii. Pe perioada proiectului, participantii vor beneficia de programe de formare profesionala - "Antreprenor in economie sociala" si "Specialist in ecomomie sociala", care le vor asigura premisele dezvoltarii abi-litatilor si insusirii cunostintelor necesare pentru a deveni antreprenori in economia sociala.
 
Ce este economia sociala?
 
Economia sociala reprezinta ansamblul activitaţilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitaţi si/sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gradului de ocupare a persoanelor aparţinand grupului vulnerabil si/sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii si/sau executia de lucrari.
 
Economia sociala are la baza urmatoarele principii:
 
-    prioritate acordata individului si obiectivelor sociale fata de cresterea profitului;
 
-    solidaritate si responsabilitate colectiva;
 
-    convergenta dintre interesele membrilor asociati si interesul general si/sau interesele unei colectivitati;
 
-    control democratic al membrilor, exercitat asupra activitatilor desfasurate;
 
-    caracter voluntar si liber al asocierii in formele de organizare specifice domeniului economiei sociale;
 
-    personalitate juridica distincta, autonomie de gestiune si independenta fata de autoritatile publice;
 
-    alocarea celei mai mari parti a profitului/excedentului financiar pentru atingerea obiectivelor de interes general, ale unei colectivitati sau in interesul personal nepatrimonial al membrilor.
 
intreprinderile sociale sunt infiintate si functioneaza in conformitate cu Legea nr. 219/2015 privind economia sociala si Hotararea nr. 585/2016 pentru aprobarea Normelor metodolo-gice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.
 
Cum va puteti inscrie in proiect?
 
Incepand cu data de 17 februarie 2020, persoanele interesate de infiintarea unei intreprinderi sociale, care au domiciliul sau resedinta intr-un dintre judetele din regiunile de imple-entare a proiectului, isi pot depune dosarul pentru inscrierea in proiect. Cele 105 persoane selectate in baza Metodologiei de identificare si selectie a grupului tinta vor beneficia de cursul de formare antreprenoriala - Antreprenor in economia sociala -, acreditat ANC si finalizat cu module de Dezvoltare durabila si Egalitate de sanse.
 
Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul proiectului: www.economie-sociala.ceccar.ro
 
De asemenea, ne puteti contacta prin e-mail, la adresa economie-sociala@ceccar.ro.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
intreprindere socialainfiintare intreprindere socialaeconomie sociala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Februarie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Vreti sa infiintati o intreprindere sociala? Iata care sunt pasii de urmat in 2020 Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]