Inca de la jumatatea lunii februarie, persoanele interesate sa participe la activitatile proiectului START-UP ACCES IN ECONOMIE SOCIALA, POCU/449/4/16/128185, derulat de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, in parteneriat cu RD Global Project Consulting si AVISSO CONSULTING SERVICES SRL, isi pot depune dosarul la inscriere la sediul unuia dintre parteneri.
Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020 si se deruleaza pe o perioada de 36 de luni - incepand cu 28 august 2019, pana la 27 august 2022 -, avand o valoare totala de 13.869.916,60 lei, finantarea nerambursabila din Fondul Social European fiind in valoare de 11.681.643,93 lei. Obiectivul general al proiectului il reprezinta dezvoltarea unui pachet complex de masuri ce faciliteaza cresterea accesului unui numar de 105 persoane din regiunile de dezvoltare Sud-Muntenia (Arges, Ialomita, Prahova, Dambovita, Calarasi si Giurgiu), Centru (Brasov), Sud-Est (Buzau) si Nord-Est (Iasi, Suceava, Neamt, Botosani, Vaslui, Bacau) la servicii de formare antreprenoriala specifica, activitati de sprijin si consiliere in domeniul antreprenoriatului, in vederea asigurarii premiselor infiintarii, con-solidarii si dezvoltarii intr-o maniera sustenabila a 21 de intreprinderi sociale.
Cele 21 de planuri de afaceri vor fi selectate in baza unui concurs. intreprinderile sociale astfel infiintate, dezvoltate si monitorizate in cadrul proiectului vor contribui la dezvoltarea comu-nitatilor locale si serviciilor locale din regiunile de dezvoltare vizate si la implicarea unor persoane apartinand unor grupuri vulnerabile in activitati cu caracter social si economic, facilitand accesul tuturor la resursele si serviciile comunitatii. Pe perioada proiectului, participantii vor beneficia de programe de formare profesionala - "Antreprenor in economie sociala" si "Specialist in ecomomie sociala", care le vor asigura premisele dezvoltarii abi-litatilor si insusirii cunostintelor necesare pentru a deveni antreprenori in economia sociala.
Ce este economia sociala?
Economia sociala reprezinta ansamblul activitaţilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitaţi si/sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gradului de ocupare a persoanelor aparţinand grupului vulnerabil si/sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii si/sau executia de lucrari.
Economia sociala are la baza urmatoarele principii:
- prioritate acordata individului si obiectivelor sociale fata de cresterea profitului;
- solidaritate si responsabilitate colectiva;
- convergenta dintre interesele membrilor asociati si interesul general si/sau interesele unei colectivitati;
- control democratic al membrilor, exercitat asupra activitatilor desfasurate;
- caracter voluntar si liber al asocierii in formele de organizare specifice domeniului economiei sociale;
- personalitate juridica distincta, autonomie de gestiune si independenta fata de autoritatile publice;
- alocarea celei mai mari parti a profitului/excedentului financiar pentru atingerea obiectivelor de interes general, ale unei colectivitati sau in interesul personal nepatrimonial al membrilor.
intreprinderile sociale sunt infiintate si functioneaza in conformitate cu Legea nr. 219/2015 privind economia sociala si Hotararea nr. 585/2016 pentru aprobarea Normelor metodolo-gice de aplicare a prevederilor Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.
Cum va puteti inscrie in proiect?
Incepand cu data de 17 februarie 2020, persoanele interesate de infiintarea unei intreprinderi sociale, care au domiciliul sau resedinta intr-un dintre judetele din regiunile de imple-entare a proiectului, isi pot depune dosarul pentru inscrierea in proiect. Cele 105 persoane selectate in baza Metodologiei de identificare si selectie a grupului tinta vor beneficia de cursul de formare antreprenoriala - Antreprenor in economia sociala -, acreditat ANC si finalizat cu module de Dezvoltare durabila si Egalitate de sanse.
De asemenea, ne puteti contacta prin e-mail, la adresa economie-sociala@ceccar.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<