Planul dvs. HR anticriza; 2 puncte strategice

resurse umanecriza financiarasfaturidisponibilitatimanagementul talentelor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pentru a face fata cu succes situatiei actuale, Departamentul Resurse Umane trebuie sa dea dovada de adaptabilitate, flexibilitate si sa fie primul care induce schimbarea in firma dvs.

1. Analizati foarte bine necesitatea disponibilizarilor si, daca este cazul, planificati-le cu atentie

Disponibilizarile de personal

In situatii de criza, companiile se grabesc adesea sa recurga la disponibilizari masive. Dar aceasta nu este intotdeauna o solutie!

Sfatul nostru este sa analizati situatia din firma dvs. dupa urmatoarele criterii:

- Cati angajati direct productivi si cati angajati indirect productivi exista in firma?

Chiar daca sunteti tentati sa renuntati in primul rand la angajatii indirect productivi, verificati mai intai daca atributiile posturilor pe care le desfiintati pot fi preluate de catre alti angajati.

- Cati angajati performanti si cati angajati neperformanti aveti in firma?

Nu uitati sa luati in calcul toate departamentele firmei. Exista angajati neproductivi nu doar in departamentele care nu performeaza, ci si in departamentele care au rezultate satisfacatoare.

Evaluarea performantelor

Este foarte important ca in firma dvs. sa aveti o politica clara de evaluare a performantelor angajatilor, cu indicatori bine definiti.

Veti evita astfel situatiile conflictuale in cazul disponibilizarilor, iar angajatii care raman vor intelege exact ce se asteapta de la ei.

- Cati angajati sunt flexibili si cati sunt mai putin sau deloc adaptabili?

Nu neglijati faptul ca un angajat poate fi bun in ceea ce face la un moment dat, dar nu isi poate asuma noi responsabilitati, nu este flexibil si intra in panica daca i se cere sa iasa din contextul sau obisnuit. Si aceasta categorie ar putea fi luata in calcul in cazul disponibilizarilor.

Asadar, teoretic, susceptibili disponibilizarilor sunt angajatii indirect productivi, cei care nu performeaza si cei care demonstreaza ca nu se pot adapta noilor conditii si responsabilitati.

Deciziile privind disponibilizarile sunt mai usor de luat daca in firma dvs. evaluati periodic performantele angajatilor, in functie de criterii obiective si tinand seama de indicatori bine formulati.

2. Asigurati firmei dvs. forta de munca stabila, calificata si motivata

Partener strategic al firmei

Departamentul Resurse Umane are o contributie majora in planul de continuare a unei afaceri pe durata crizei si ulterior acesteia – prin elaborarea de masuri de mentinere, atragere si motivare a fortei de munca.

Nu va asteptati ca piata muncii sa fie plina de candidati valorosi, care vin la interviuri dornici sa accepte orice conditii le oferiti.

Asa cum dvs. ati urmarit un anumit plan atunci cand ati recurs la disponibilizari, tot asa au procedat si celelalte firme, astfel incat s-ar putea sa constatati ca piata este plina in special de candidati mai putin performanti si greu adaptabili.

Managementul talentelor

Desi la prima vedere pare un paradox, in timp de criza managementul persoanelor-cheie este foarte important.

De aceea, daca nu ati avut pana acum, stabiliti macar de-acum incolo strategii clare de retentie si motivare a angajatilor valorosi, care trebuie sa ramana in firma dvs.

Toate masurile de gestionare a crizei se dovedesc inutile atunci cand o companie nu mai are forta de munca calificata pentru a se mentine pe piata!

Motivarea angajatilor

O alta provocare in situatii de criza este cea legata de mentinerea motivarii angajatilor la un nivel cat mai inalt – dat fiind faptul ca stresul provocat de spectrul crizei financiare conduce la scaderea randamentului in activitate.

In plus, performantele angajatilor care raman in firma dupa disponiblizari pot scadea mai ales daca li se cere sa faca fata unor conditii de lucru noi sau/si unor sarcini noi, si cand presiunea pentru reusita este imensa.

Motivarea financiara si non-financiara

In situatie de criza, mai mult ca niciodata este important sa acordati o atentie deosebita implementarii unui sistem

transparent si corect de acordare a bonusurilor si beneficiilor.

De asemenea – desi reducerea costurilor este acum un imperativ pentru majoritatea companiilor – nu va recomandam sa renuntati la bugetele pentru dezvoltarea resurselor umane.

In caz contrar, pe termen lung efectul este acela al pierderii angajatilor-cheie, adica exact a acelora care aduc plus valoare mare firmei.

Pe perioada crizei financiare, angajatii vor accepta mai usor faptul ca nu li se mai maresc salariile si ca nu mai pot beneficia de multe dintre avantajele de pana acum daca li se ofera posibilitatea de a investi in ei, de a se dezvolta profesional si personal.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umanecriza financiarasfaturidisponibilitatimanagementul talentelor

Data aparitiei: 08 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Planul dvs. HR anticriza; 2 puncte strategice Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]