Noile masuri de sprijin pentru firme si antreprenori. Planul oficial de relansare economica

masuri sprijin firmeantreprenoriplan relansare economicasomaj tehnic 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul Romaniei a publicat Planul de relansare economica in contextul creat de pandemia globala astfel ca se impun masuri concrete cu privire la sprijinirea mediului de afaceri.
 
Criza sanitara si economica provocata de pandemia globala cu Covid-19 a aratat vulnerabilitatile Romaniei determinate de modelul de dezvoltare promovat de guvernarile anterioare, se arata in documentul oficial. 
 
"Doar prin interventia prompta si sustinuta a Guvernului si prin conformarea voluntara a romanilor la masurile adoptate de autoritati, raspandirea infectiilor cu Coronavirus a fost limitata si controlata eficient iar economia a fost salvata de la colaps prin masuri de sprijin pentru companii si angajati", mentioneaza Planul de relansare economica.
 
Obiectivul noului model de dezvoltare economica promovat de Guvern: realizarea convergenţei cu economiile europene, astfel incat Produsul Intern Brut pe cap de locuitor la paritatea de cumparare standard sa ajunga la 87% din media UE27, la orizontul anului 2025
 
Iata care sunt principalele masuri fiscale si programe economice de sprijin adoptate de Guvern pentru a limita efectele negative provocate de criza determinata de pandemia Covid-19:
 
Credite cu garantii de stat si dobanda subventionata pentru investitii si capital de lucru cu un plafon de 15 mld. lei prin programul IMM Invest (cca. 40.000 de beneficiari);
 
Amanarea la plata a ratelor bancare pentru o perioada de 9 luni pentru persoanele fizice si juridice afectate de criza Covid-19 (cca. 300.000 beneficiari);
Bonificatii pentru plata impozitelor pentru companii si persoane fizice, suspendarea obligatiilor fiscale si bugetare pe perioada starii de urgenta si a starii de alerta, reesalonarea datoriilor bugetare dupa 31 decembrie 2020, scutirea de unele impozite specifice pentru industriile afectate, suspendarea popririlor si executarilor silite, rambursarea TVA cu control ulterior, plata concediilor medicale restante etc. – Impact: 15 mld. lei.
Amanarea la plata a ratelor bancare, chiriilor si utilitatilor pentru companiile afectate de criza Covid-19 in baza certificatului pentru situatii de urgenta (cca. 30.000 de beneficiari);
 
 
Programe de sustinere si protejare a locurilor de munca afectate de criza Covid-19 
 
 
Plata somajului tehnic de pana la 75% din salariu mediu brut pe luna de la bugetul de stat pentru angajatii companiilor afectate de criza si pentru alti profesionisti cu activitatea intrerupta temporar (1,3 mil. beneficiari/ Impact: 4 mld. Lei)
 
Numarul total de suspendari ale contractelor de munca ca efect al pandemiei de SARS CoV-2 a fost de 1.495.111 in perioada 16.03.2020 – 01.06.2020.
 
Plata somajului tehnic de catre Guvern a salvat locurile de munca si veniturile romanilor in perioada de criza, cu efecte benefice pentru sustinerea consumului din economie si pentru disponibilitatile de capital ale companiilor.
 
La data 15.03.2020, numarul total al contractelor de munca active era de 6.547.962, iar la data 01.06.2020 numarul contractelor de munca active era de 6.439.494. 
incepand cu 1 iunie, pentru reluarea activitatii angajatilor care au fost in somaj tehnic pentru cel putin 15 zile, Guvernul sustine 41,5% din salariul brut pentru o perioada de 3 luni (cca. 750.000 beneficiari/ Impact – 3,35 mld. lei).
 
 
Granturi de sprijin pentru repornirea  intreprinderilor, capital de lucru si investitii
 
Granturi de sprijin pentru microintreprinderi:
 
Valoare grant: 2000 Euro/SRL fara salariati; Toate domeniile; Cheltuieli: stocuri, datorii furnizori, chirii, utillitati; Numar beneficiari: 50.000; Buget: 100 mil. euro
 
Schema de ajutor pentru activitati de comert si servicii afectate de Covid-19
 
Finantarea chiriilor pentru perioada in care desfasuararea activitatii comerciale sau a serviciilor prestate a fost afectata pe perioada starii de urgenta sau de alerta: valoarea chiriei/beneficiar/luna, pentru o perioada de 3 luni. Buget: 160 mil. lei. 
 
Capital de lucru pentru repornirea activitatilor economice pentru IMM-uri:
 
Valoare grant: max. 125.000 Euro; Domenii: HoReCa, turism, transporturi, evenimente; Cheltuieli: stocuri, datorii furnizori, echipamente; Buget: 350 mil. euro.
 
Granturi pentru investitii si pentru reconversia economica a IMM-urilor:
 
Valoare grant: 50.000 – 200.000 Euro; Domenii: Industria sanitara, farmaceutica, alimentara, auto, IT, energie, constructii, transport, turism, confectii; Cheltuieli: productie, achizitia de echipamente, utilaje, tehnologii; Buget: 550 mil. euro.
 
 
Granturi pentru investitii pentru microintreprinderi prin supracontractarea proiectelor din lista de rezerva din Programul Operational Regional – Axa 2.1:
 
Grant: max. 200.000 euro; Buget alocat: 117 mil. euro; Supracontractare: 130 mil. euro;
Granturi pentru cresterea competitivitatii IMM-urilor prin alocarea suplimentara de fonduri prin Programul Operational Regional – Axa 2.2:
Grant: 200.000 – 1.000.000 euro; Buget (alocare initiala si supracontractare): 450 mil. euro
Granturi pentru dezvoltarea IMM-urilor prin finantarea investitiilor mari in cresterea productivitatii prin Programul Operational Regional:
Grant: 2.000.000 – 6.000.000 euro; Buget(alocare initiala si supracontractare): 550 mil. euro
 
 
Granturi pentru start-up-uri pentru studenti in domenii competitive si inovative:
 
Valoare grant: 40.000 euro/2 locuri de munca create pana la 100.000 euro/5 locuri de munca create. Domeniile de activitate prevazute in Strategia Nationala de Competitivitate a Romaniei si in Strategia de Cercetare Dezvoltare Inovare; Buget: 150 mil. euro
 
Granturi pentru digitalizarea IMM-urilor
 
Valoare grant: 30.000 euro/proiect pana la 100.000 euro/ proiect; Cheltuieli: echipamente IT, automatizarea echipamentelor industriale, automatizarea fluxurilor tehnologice; Buget: 150 mil. euro
 
Star-Tech Innovation (Noul program Start - UP)
 
Obiectivul schemei este finantarea start-up-urilor inovative prin granturi de o valoare estimata la 42.000 euro. Beneficiari: aproximativ 7000 de noi IMM-uri
 
Finantarea programelor de educatie digitala a angajatilor pentru IMM-uri
 
Valoare grant: 30.000 euro/proiect pana la 100.000 euro/ proiect; Buget: 30 mil. euro
 
 
Finantarea depozitelor de comercializare a produselor agricole
 
Obiectiv: constructia a 8 depozite regionale cu temperatura controlata pentru depozitarea, sortarea, ambalarea, etichetarea si comercializarea produselor agricole locale. Valoarea investitiei: 120 mil. euro.
 
Granturi pentru achizitia de echipamente pentru irigatii
 
Achizitia de kit-uri pentru irigatii - 6000 euro/beneficiar. Buget: 48 mil. euro.
 
Granturi de finantare pentru antreprenoriat rural
 
Obiectiv: sprijinirea directa a activitatilor de procesare si de distributie a produselor agricole obtinute de micii producatori; Valoare grant:40.000 euro/2 locuri de munca create pana la 100.000 euro/5 locuri de munca create; Buget: 200 mil. euro.
 
Instalarea tinerilor fermieri cu teren agricol concesionat de la stat:
 
Bugetul estimativ este de 42 milioane euro (20 milioane euro alocare distincta pentru tinerii din afara granitelor in scopul reintoarcerii in tara a celor cu experienta si formare in domeniul agricol). Pentru prima data, beneficiarii pot accesa facilitatea concesionarii de terenuri cu destinatie agricola, libere de contract cu suprafata de maxim 50 de ha, apartinand domeniului public sau privat al statului.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri sprijin firmeantreprenoriplan relansare economicasomaj tehnic 2020

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noile masuri de sprijin pentru firme si antreprenori. Planul oficial de relansare economica Nota: 3.67 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Tichete de masa. Regim acordareIntrebare: O intrebare daca luna are 21 de zile lucratoare si un angajat lucreaza 20 de zile lucratoare are o zi de concediu de odihna si mai lucreaza si o sambata si o duminica pentru aceste zile nu se ia recuperare cum se pot acorda tichete pt zilele de weekend sub ce forma si ce contributii trebuiesc platite pt ele?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri primite de la un angajator din Olanda. Impozit pe venit. Contributii sociale. Modalitate de declarare.Intrebare: O companie din Olanda care nu are sediu social/permanent/reprezentanta in Romania si nu este inregistrata fiscal in Romania, angajeaza cu contract de munca cetateni romani care isi vor desfasura activitatea pe teritoriul Romaniei si vor obtine venituri sub forma de salariu. Optiunea angajatorului este ca salariatii sa fie inregistrati fiscal in Romania pentru declararea si plata contributiilor sociale, in baza unui acord in acest sens. Va rugam sa ne comunicati ce documente trebuie sa depunem la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]