Structura Auditului de Resurse Umane

structura auditului de resurse umaneaudit resurse umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dupa cum bine stim, Auditul de Resurse Umane este o denumire care ascunde in spatele sau, asemenea unei umbrele mai mari, o serie intreaga de proceduri si moduri de evaluare a functiunii de Resurse Umane dintr-o organizatie. Forma, extinderea ca arie acoperita sau gradul de detaliere, precum si focalizarea acestui raport, depind de scopul in care va fi mai apoi utilizat acest audit.

Auditul de Resurse Umane este un instrument folosit si intern, de catre organizatii, pentru a-si imbunatati si evalua continuu situatia din diferite departamente, dar poate fi comandat sau recomandat si din exterior, de catre alti terti: de catre firma mama pentru filialele din alte locatii, la cererea sau sugestia unor organisme de certificare, institutii de control, clienti, furnizori. Acestia pot proveni atat din tara unde organizatia isi desfasoara activitatea cat si din afara organizatiei, din mediul economic international.

Structura auditului de Resurse Umane

Ca si metodologie de lucru, auditul de Resurse Umane respecta in general structura oricarui audit:

Se defineste sfera auditului: domeniile auditate, metodele de analiza precum si nivelul de detaliu la care se va ajunge

Se stabileste programul de lucru si resursele implicate

Se efectueaza auditul propriu-zis

Se redacteaza si prezinta raportul de audit  – care in afara de prezentarea detaliata a analizei si a starii de fapt va contine si recomandarile in vederea imbunatatirii rezultatelor relevante ale auditului care nu sunt inca la nivelul asteptarilor.

Remedierea neconformitatilor gasite poate sau nu sa tina exclusiv de organizatia auditata, sau poate fi impartita intre firma/organizatia clientului si organizatia care face auditul sau un tert extern specializat in domeniul resurselor umane

Auditul de Resurse Umane poate asadar cuprinde diferite arii si procese din cadrul organizatiei care uneori pot intra doar in sfera de preocupari a departamentului de Resurse Umane, iar alteori pot tine de procese din alte departamente: financiar, calitate, productie etc. De asemenea auditul poate fi general sau efectuat doar pe functiuni sau procese specifice cum ar fi: auditul departamentului de training si instruire, recrutare si administrare personal,  timp de lucru si ore suplimentare, compensatii si beneficii, disciplina muncii, managementul talentelor, managementul performantei si evaluarea personalului etc.

Auditul functiunii de Resurse Umane poate fi efectuat deci ca si parte a unui audit general, ca de exemplu auditul managementului calitatii totale din cadrul sistemului ISO 9001. Un formular simplu de utilizat este cel folosit in managementul calitatii totale pentru planificarea oricarui tip de audit.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Flaviu Pop


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
structura auditului de resurse umaneaudit resurse umane

Data aparitiei: 29 Aprilie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Structura Auditului de Resurse Umane Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]