Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul talentelor, conceptul care transforma departamentul de Resurse umane in partener strategic al afacerii

managementul talentelormanagement talentemanagement hrmanagementul resurselor umane
Managementul talentelor reprezinta un concept lansat in cadrul unui studiu al McKinsey in 1977. Astazi a devenit una dintre ramurile pe care se specializeaza numerosi profesionisti din domeniul HR.

Talentele reprezinta oameni indispensabili companiei, oameni ce detin competente-cheie si care sporesc nivelul competitivitatii organizatiei in cadrul industriei in cadrul careia se dezvolta.

Interesant de notat este faptul ca managementul talentelor a devenit una dintre cele mai puternice forme de lansare a departamentului HR ca parte a motorului strategic a oricarei companii.

"Astfel, de la managementul clasic al personalului, care presupunea in primul rand plata si administrarea personalului si care era o functiune de business, s-a trecut la Resurse Umane ca partener strategic al afacerii, unde functiunea de Resurse Umane si-a castigat in multe organizatii locul la masa deciziilor strategice de business.

Astazi, managementul talentelor este perceput si vazut ca un proces continuu, emanat din cele mai strategice nevoi ale firmei de a-si asigura competivitatea pe termen lung, competivitate care vine in primul rand de la resursele umane ale unei firme, fie ca vorbim de resurse atrase, finantari obtinute, patente de inventii etc. In spatele lor stau tot talentele de care dispune organizatia."
, precizeaza specialistii Consilier Codul Muncii.

In principiu, sistemul de management al talentelor cuprinde urmatoarele procese:

- Planificarea Resurselor Umane
- Procesul de achizitie si evaluare a talentelor
- Selectia si recrutarea personalului
- Integrarea angajatilor noi
- Managementul performantei
- Dezvoltarea si planificarea carierei
- Motivarea si retentia angajatilor
- Dezvoltarea talentelor


Talentul reprezinta capitalul uman pe care il avem in companie si pe care mizam pentru a atrage valoare adaugata sub diverse forme:

- incasari directe din vanzari;
- idei noi pe baza carora sa lansam noi servicii si produse/ pe baza carora sa imbunatatim serviciile si produsele deja existente
- noi talente care se asociaza cu acele companii in cadrul carora pot regasi nume sonore de profesionisti/ autoritati in domeniu.

Exemplu: Profesionistii care vor sa se asocieze cu brandurile companiilor in care deja lucreaza cei mai buni experti din domeniu.

Talentele reprezinta, indiferent de industrie, oameni de baza pentru companie, fara de care organizatia nu s-ar descurca asa cum reuseste in prezent, cand ei activeaza in cadrul acestora.

Asa cum era si de asteptat, managementul talentelor trebuie sa reprezinte una dintre cele mai importante aspecte carora angajatorii si managerii HR trebuie sa acorde atentie sporita. Managementul talentelor reprezinta in mod cert una dintre cele mai sigure forme de consolidare a competivitatii oricarui brand in industrie.

Sa aveti succes in tot ce faceti!



de Maria Nicutar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul talentelormanagement talentemanagement hrmanagementul resurselor umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 16 Noiembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul talentelor, conceptul care transforma departamentul de Resurse umane in partener strategic al afacerii Nota: 2.75 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
CIM partial. Facilitati constructiiIntrebare: Pentru o persoana angajata cu norma de 16 ore pe luna - functie de baza, salariu brut 475 lei, la o firma de constructii (unde se aplica scutirea) care sunt retinerile care trebuie calculate?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Incetare CCC. Neprezentarea salariatei la locul de munca. ConsecinteIntrebare: Avem o persoana aflata in concediu pentru cresterea si ingrijirea copilului varsta pana 2 ani a carei copil a implinit 2 ani in data de 10.04.2020, in perioada de urgenta. Conform OUG 32/2020 persoanele aflate in concediu si plata indemnizatiei pentru cresterea copilului beneficiaza prelungirea acordarii acestui drept pana la 15.05.2020 si apoi cf. OUG 70/14.05.2020 s-a prelungit pana in 31.05.2020. In OUG 92/28.05.2020 nu mai apare specificat nimic in legatura cu acest lucru. Drept urmare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]