Evitati sanctiunile si pierderile financiare prin asigurarea si organizarea activitatii de protectie a muncii

sanctiuni financiarepierderi financiareprotectia munciireglementari legale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitatea de protectia muncii presupune alocarea unor resurse de natura financiara ca suport pentru realizarea masurilor organizatorice, tehnice si sanitare necesare.

Premisele de la care se pleaca intr-o astfel de abordare sunt strict de natura financiara, indiferent de domeniul in care va desfasurati activitatea.

Reglementarile legale in vigoare sunt destul de restrictive, multe dintre ele fiind transpuneri sau adaptari ale legislatiei europene la specificul economiei romanesti.

Pentru dvs. ca patron, obtinerea de profit presupune minimizarea cheltuielilor curente si  evitarea expunerii la cheltuieli neprevazute.

Cheltuielile curente cu materiale, manopera, chirii, transport etc. le cunoasteti dvs. foarte bine. In ceea ce priveste cheltuielile neprevazute legate de activitatea de protectia muncii, va oferim cateva recomandari, care sa va permita sa faceti o alegere in cunostinta de cauza.

Experienta anterioara sau acumulata in cadrul societatii dvs. de catre un angajat este foarte valoroasa. De exemplu, ganditi-va cat timp si ce resurse trebuie sa alocati pentru a inlocui un maistru cu experienta, omul caruia de obicei i se spune numai ce trebuie facut, fara a mai fi necesara o verificare ulterioara.

Sa presupunem ca acest om sufera un accident de munca si nu mai poate munci o perioada, devine invalid sau chiar decedeaza. Efectele accidentului de munca sunt multiple. Enumeram cateva, cu precizarea ca enumerarea nu este facuta in ordinea importantei:

- programul dvs. normal de lucru este dat peste cap;
- sunteti nevoit sa va pierdeti timpul cu alte activitati decat de obicei;
- scade productivitatea;
- accidentatul sau familia au dreptul si va vor solicita diverse compensatii financiare;
- cu siguranta vi se vor aplica sanctiuni, de natura contraventionala si/sau penala, de catre inspectorii de munca, politistii si procurorii care cerceteaza cazul.

Sfat
Asigurati activitatea de protectia muncii in firma dvs.; eliminati astfel o cauza puternic perturbatoare a activitatii societatii dvs., evitati plata unor compensatii financiare, a unor sanctiuni contraventionale si evitati sa deveniti obiectul unei cercetari de natura penala.


Ce trebuie sa faceti?

Organizati activitatea de protectia muncii (alocand resursele strict necesare) astfel incat sa evitati producerea unor evenimente.

Util

Organizarea activitatii de protectia muncii se face prin:

1. masuri de natura organizatorica (Atentie! Feriti-va de reorganizarea „din mers”, care nu va poate aduce decat necazuri.);
2. masuri de natura tehnica;
3. masuri de natura sanitara.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sanctiuni financiarepierderi financiareprotectia munciireglementari legale

Data aparitiei: 04 Aprilie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Evitati sanctiunile si pierderile financiare prin asigurarea si organizarea activitatii de protectie a muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]