Activitatea de protectia muncii presupune alocarea unor resurse de natura financiara ca suport pentru realizarea masurilor organizatorice, tehnice si sanitare necesare.
Premisele de la care se pleaca intr-o astfel de abordare sunt strict de natura financiara, indiferent de domeniul in care va desfasurati activitatea.
Reglementarile legale in vigoare sunt destul de restrictive, multe dintre ele fiind transpuneri sau adaptari ale legislatiei europene la specificul economiei romanesti.
Pentru dvs. ca patron, obtinerea de profit presupune minimizarea cheltuielilor curente si evitarea expunerii la cheltuieli neprevazute.
Cheltuielile curente cu materiale, manopera, chirii, transport etc. le cunoasteti dvs. foarte bine. In ceea ce priveste cheltuielile neprevazute legate de activitatea de protectia muncii, va oferim cateva recomandari, care sa va permita sa faceti o alegere in cunostinta de cauza.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Experienta anterioara sau acumulata in cadrul societatii dvs. de catre un angajat este foarte valoroasa. De exemplu, ganditi-va cat timp si ce resurse trebuie sa alocati pentru a inlocui un maistru cu experienta, omul caruia de obicei i se spune numai ce trebuie facut, fara a mai fi necesara o verificare ulterioara.
Sa presupunem ca acest om sufera un accident de munca si nu mai poate munci o perioada, devine invalid sau chiar decedeaza. Efectele accidentului de munca sunt multiple. Enumeram cateva, cu precizarea ca enumerarea nu este facuta in ordinea importantei:
- programul dvs. normal de lucru este dat peste cap;
- sunteti nevoit sa va pierdeti timpul cu alte activitati decat de obicei;
- scade productivitatea;
- accidentatul sau familia au dreptul si va vor solicita diverse compensatii financiare;
- cu siguranta vi se vor aplica sanctiuni, de natura contraventionala si/sau penala, de catre inspectorii de munca, politistii si procurorii care cerceteaza cazul.
Sfat
Asigurati activitatea de protectia muncii in firma dvs.; eliminati astfel o cauza puternic perturbatoare a activitatii societatii dvs., evitati plata unor compensatii financiare, a unor sanctiuni contraventionale si evitati sa deveniti obiectul unei cercetari de natura penala.
Ce trebuie sa faceti?
Organizati activitatea de protectia muncii (alocand resursele strict necesare) astfel incat sa evitati producerea unor evenimente.
Util
Organizarea activitatii de protectia muncii se face prin:
1. masuri de natura organizatorica (Atentie! Feriti-va de reorganizarea „din mers”, care nu va poate aduce decat necazuri.);
2. masuri de natura tehnica;
3. masuri de natura sanitara.