Evitati sanctiunile si pierderile financiare prin asigurarea si organizarea activitatii de protectie a muncii

04 Aprilie 2011
04 Aprilie 2011
sanctiuni financiarepierderi financiareprotectia munciireglementari legale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitatea de protectia muncii presupune alocarea unor resurse de natura financiara ca suport pentru realizarea masurilor organizatorice, tehnice si sanitare necesare.

Premisele de la care se pleaca intr-o astfel de abordare sunt strict de natura financiara, indiferent de domeniul in care va desfasurati activitatea.

Reglementarile legale in vigoare sunt destul de restrictive, multe dintre ele fiind transpuneri sau adaptari ale legislatiei europene la specificul economiei romanesti.

Pentru dvs. ca patron, obtinerea de profit presupune minimizarea cheltuielilor curente si  evitarea expunerii la cheltuieli neprevazute.

Cheltuielile curente cu materiale, manopera, chirii, transport etc. le cunoasteti dvs. foarte bine. In ceea ce priveste cheltuielile neprevazute legate de activitatea de protectia muncii, va oferim cateva recomandari, care sa va permita sa faceti o alegere in cunostinta de cauza.

Experienta anterioara sau acumulata in cadrul societatii dvs. de catre un angajat este foarte valoroasa. De exemplu, ganditi-va cat timp si ce resurse trebuie sa alocati pentru a inlocui un maistru cu experienta, omul caruia de obicei i se spune numai ce trebuie facut, fara a mai fi necesara o verificare ulterioara.

Sa presupunem ca acest om sufera un accident de munca si nu mai poate munci o perioada, devine invalid sau chiar decedeaza. Efectele accidentului de munca sunt multiple. Enumeram cateva, cu precizarea ca enumerarea nu este facuta in ordinea importantei:

- programul dvs. normal de lucru este dat peste cap;
- sunteti nevoit sa va pierdeti timpul cu alte activitati decat de obicei;
- scade productivitatea;
- accidentatul sau familia au dreptul si va vor solicita diverse compensatii financiare;
- cu siguranta vi se vor aplica sanctiuni, de natura contraventionala si/sau penala, de catre inspectorii de munca, politistii si procurorii care cerceteaza cazul.

Sfat
Asigurati activitatea de protectia muncii in firma dvs.; eliminati astfel o cauza puternic perturbatoare a activitatii societatii dvs., evitati plata unor compensatii financiare, a unor sanctiuni contraventionale si evitati sa deveniti obiectul unei cercetari de natura penala.


Ce trebuie sa faceti?

Organizati activitatea de protectia muncii (alocand resursele strict necesare) astfel incat sa evitati producerea unor evenimente.

Util

Organizarea activitatii de protectia muncii se face prin:

1. masuri de natura organizatorica (Atentie! Feriti-va de reorganizarea „din mers”, care nu va poate aduce decat necazuri.);
2. masuri de natura tehnica;
3. masuri de natura sanitara.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]