Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Pasii pentru a obtine indemnizatia de somaj tehnic finantata de stat, in contextul crizei COVID-19

somaj tehnic oug 30/2020indemnizatia de somaj tehniccertificat situatii de urgenta
Potrivit informatiilor oferite de Victor Picu, presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), institutia este pregatita sa plateasca indemnizatii de somaj tehnic pentru un numar de pana la un milion de persoane.
 
1) In ce priveste masurile pe care angajatorii trebuie sa le ia daca si-au inchis activitatea ca urmare a Decretului privind starea de urgenta, pentru ca angajatii sai sa primeasca indemnizatia de somaj tehnic sustinuta de stat, intr-un interviu acordat Agerpres, Victor Picu a explicat ca, dupa ce angajatorii au suspendat contractele de munca ale angajatilor, (conform articolului 52, litera c, din Codul Muncii), se depune la Ministerul Economiei, o cerere de eliberare a Certificatului pentru Situatii de Urgenta.
 
2) Ulterior, cu acel certificat, impreuna cu cererea si cu anexa angajatilor care au contractul suspendat, se depun aceste doua documente, prin email, la ANOFM.
 
“ Pentru cei care si-au inchis activitatile economice in urma deciziilor autoritatilor publice, certificatul emis de Ministerul Economiei este necesar, acest certificat este reglementat si prin decretul prezidential, iar acest certificat reprezinta cea mai simpla masura pe care poti sa o iei ca sa poti dovedi, iar ANOFM sa poata plati banii pentru aceste persoane care au fost afectate in mod direct de masurile autoritatilor publice”, a declarat Victor Picu pentru Agerpres.
 
3) Potrivit presedintelui ANOFM, “certificatul se va elibera foarte rapid, online, si va face dovada ca te afli in categoriile respective”.


 

 
4) Se depun astfel la ANOFM doar certificatul si lista angajatilor. Lista trebuie sa contina si salariul brut al fiecarui angajat.. Statul va plati 75% din salariul brut. Modelul tip pentru lista a fost anexata ordonantei si poate fi accesata AICI.
 
“ Dar in prima faza, procedura somajului tehnic, generic spus somaj tehnic, pentru ca sensul legii este intreruperea temporara a contractului de munca, trebuie s-o faca angajatorul”, a mentionat Victor Picu.
 
5) Documentele se depun online, cu mentiunea ca fiecare judet are o adresa de email dedicata pentru aceste depuneri (numele judetului @anofm.gov.ro; de exemplu, brasov@anofm.gov.ro, sau caras-severin@anofm.gov.ro). 
 
6) CERERILE SE DEPUN de la 1 aprilie 2020, iar platile se fac incepand cu luna aprilie pentru luna martie ATENTIE! Nu este obligatoriu ca cererile sa fie depuse deja de azi. 
 
“(…) ordonanta spune foarte clar ca se va plati luna prezenta pentru luna trecuta. Avem urmatorul caz - decretul a intrat in vigoare pe 16 martie, si avem platile intre 16 martie si 31 martie, si platile de pe 1 aprilie si 15 aprilie. Si atunci, pentru a beneficia de plata acestei jumatati de luna, angajatorii pot depune aceste cereri de pe 1 aprilie”, a explicat Victor Picu pentru aceeasi sursa.
 
7) Indemnizatiile vor fi platite angajatorului, iar angajatorul va plati mai departe indemnizatia catre salariat.
 
8) Conform ordonantei, platile vor fi facute in maximum 30 de zile, cel mai probabil in luna aprilie.
 
Referitor la firmele care nu intra sub incidenta decretului, dar care au suferit pierderi financiare, pentru a beneficia de indemnizatia de somaj tehnic, Victor Picu a precizat, citat de aceeasi sursa:
 
“ Sunt doua conditii cumulative - prima e sa aiba incasari cu 25% mai putin decat media lunilor ianuarie si februarie, iar a doua conditie este sa nu aiba bani pentru salarii. Aceasta masura cu privire la acesti angajatori este pentru cei care isi doresc sa mentina oamenii si sa nu ii disponibilizeze, iar statul vine in ajutorul lor sa plateasca aceste indemnizatii, aceste sume pentru somajul tehnic. Asta inseamna ca ei nu au bani pentru acest somaj tehnic, deci este o conditie cumulativa impreuna cu cea de mai sus.”
Cele doua conditii amintite mai sus vor fi certificate printr-o declaratie pe proprie raspundere a angajatorului. 
 
ANOFM a pus la dispozitie si un numar unic (021.4444.000) pentru a fi la dispozitia celor care doresc mai multe informatii si clarificari in aceasta perioada. 

 
 
 
 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
somaj tehnic oug 30/2020indemnizatia de somaj tehniccertificat situatii de urgenta

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Pasii pentru a obtine indemnizatia de somaj tehnic finantata de stat, in contextul crizei COVID-19 Nota: 3.69 din 5 - 16 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (2)


Sofia
28-Mar-2020

Firmele start-up pot trimite in somaj tehnic?Daca angajatorul refuza sa acceseze pentru somajul tehnic dar nici nu mai da salariile plateste doar asigurările catre stat angajatul ce poate face, el fiind practic fără bani?Inspectoratele de munca nu au voie sa faca in aceasta perioada controale.....Multumesc

Irina
25-Mar-2020

Buna ziua, In luna februarie firma la care am lucrat a fost inchisa datorita unor probleme, iar toti angajatii au fost trimisi in somaj. Dupa ce am depus actele de somaj la AJOFM PH si am fost luata in evidenta, am reusit sa-mi gasest un alt loc de munca, ceea ce a rezultat in a obtine cei 30% din indemnizatia de somaj. Intrebarea mea este: Daca actuala firma la care lucrez va opri activitatea datorita situatiei create de COVID-19, eu mai pot beneficia de somaj?

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cerere pentru decontarea indemnizatiilor pentru zile libereIntrebare: Daca avem angajati care au solicitat zile libere in baza Legii 19/2020 in luna martie, pentru a respecta conditia cu dovada platii contributiilor si impozitelor impusa de legiuitor, pe luna martie trebuie sa facem calculul de state de plata, obligatii societate, sa depunem declaratia 112, viram salariile angajatilor si ulterior, achitam contributiile la bugetul de stat, cum ne sfatuiti sa procedam?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat de incadrare in grad de handicap. Data acordarii scutiriiIntrebare: Avem un salariat care prezinta certificat incadrare in grad de handicap accentuat cu valabilitate de 12 luni, ce expira in data de 11.03.2020. Va rog sa imi spuneti cum ar fi corect sa procedam in acest caz: angajatul mai poate beneficia de scutire de impozit pe venitul din salarii pe parcursul intregii luni, avand in vedere ca certificatul este valabil pana la data mentionata mai sus?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]