Dupa experienta muncii de acasa din pandemie, din ce in ce mai multi angajati isi doresc sa aiba posibilitatea de a lucra de acasa sau macar intr-un regim mixt care sa combine telemunca si munca de la sediul angajatorului.
Un studiu recent al EY Romania arata ca peste trei sferturi dintre angajatii romani telemunca a devenit, daca nu un deziderat, macar una dintre conditiile la angajare.
"Discutiile avute in spatiul public, dar si in cadrul specific fiecarei companii, arata ca intrebarea despre viitorul muncii s-a mutat de la „Cand ne intoarcem la birou?” spre „Care este noua definitie a muncii eficace?”. In contextul in care angajatii care lucreaza de acasa considera ca obtin aceleasi rezultate ca cele de la birou, noua provocare pentru angajatori devine aceea de a netezi acest drum prin oferirea de sprijin administrativ si identificarea momentelor optime de reunire organizationala necesare pastrarii liantului cultural", a explicat Horatiu Cocheci, Director, People Advisory Services, EY Romania, potrivit Agerpres.
In conditiile in care, inainte de pandemie, potrivit studiului, cei mai multi angajatori nu vedeau in telemunca o optiune, raportul din prezent s-a schimbat radical.
"Cea mai mare provocare pentru salariatii care au lucrat de acasa a fost gestionarea programului de lucru si a orelor efectiv lucrate: 38% dintre participantii la studiu au declarat ca au lucrat mai multe ore in perioada pandemiei, iar 54% si-au modificat orarul clasic de lucru in diferite forme", se arata in studiul amintit.
Conform aceleiasi surse, 68% dintre respondenti considera ca facilitatile avute in perioada derularii activitatii de acasa au fost suficiente, iar in ce priveste indeplinirea sarcinilor de lucru, 73% dintre cei intervievati sunt increzatori si foarte increzatori ca sarcinile primite au fost indeplinite la nivelul solicitat de catre angajatori.
"Pentru a asigura sustenabilitatea noii realitati, este de datoria companiilor sa inlature munca in exces, compensatorie, necesara la inceputul crizei sanitare pentru atingerea rezultatelor dorite. Investitiile in tehnologii relevante si in rescrierea proceselor vor mentine gradul de incredere al angajatilor in activitatile proprii, in timp ce, in paralel, vor elimina
orele suplimentare lucrate", a explicat Horatiu Cocheci, conform aceleiasi surse.
In ce priveste perspectiva beneficiilor aduse de munca de acasa, eliminarea costurilor de transport se situeaza pe primul loc si este mentionata de 23% dintre respondenti, in timp ce 16% si, respectiv, 14% dintre participanti declara ca au identificat modalitati mai eficiente de derulare a activitatii si ca s-au concentrat mai bine de acasa.
Acelasi sondaj scoate in relief procentul mare al angajatilor care doresc sa isi continue munca in regimul mixt sau hibrid: 49% dintre respondenti declara ca doresc sa lucreze de acasa cateva zile pe saptamana, in timp ce 21% isi doresc sa faca acest lucru mereu, iar 62% dintre persoanele intervievate sustin ca managementul lor direct incurajeaza munca de acasa.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa de post inginer proiectant in instalatiiIntrebare: Va rog sa mi transmiteti fisa postului pentru functia Proiectant inginer instalatii 214207. Multumesc,
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cod COR ocupatie in domeniul achizitiilorIntrebare: Se doreste sa se angajeze cineva in domeniul licitatiilor. Exista un cod COR in domeniul acesta care nu prevede studii universitare finalizate, adica diploma de licenta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<