Fara urma de indoiala, pentru a avea o companie de succes trebuie sa ai o echipe de oameni implicati cu adevarat in progresul lor profesional si in dezvoltarea activitatii lor. Aceeasi grija pe care o acorzi salariatilor tai, o vor acorda si ei inapoi companiei. Este un ciclu pe care angajatorii il neglijeaza pe riscul lor si al companiilor pe care le reprezinta. Nimic nu dauneaza mai mult decat o echipa de oameni demotivati, neimplicati.
Notiunea de engagement defineste gradul de implicare al salariatilor in avantajul direct si indirect al organizatiei. In cuvinte simple, nivelul de engagement iti arata cat de mult se implica salariatii tai pentru a aduce un plus de valoare departamentului din care fac parte si companiei in cadrul careia activeaza.
Haideti sa lamurim ce presupune activitatea unui angajat implicat (engaged):
- depune eforturi solide pentru ca nivelul activitatii sale sa aiba rezultate exceptionale
- este deosebit de perseverent in rezolvarea sarcinilor sale, chiar si atunci cand acestea au grad ridicat de dificultate
- se ingrjieste cu maxim de eficienta pentru a-si asigura dezvoltarea profesionala optima. Orele suplimentare si munca in zi de repaus Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege Diurna legala in Romania si in strainatate
In principiu, regulile de mai sus reprezinta un inceput bun in definirea notiunii de angajat implicat. Dar este doar inceputul. Sunt voci care spun ca un angajat implicat depune eforturi suplimentare fata de cele care i se solicita in mod normal, conform fisei de post, conform clauzelor din contractul individual de munca.
Aici putem avea discutii ample. Riscam sa avem o echipa de oameni care isi depasesc atributiile, care pleaca la vanatoare de obiective profesionale nealiniate cu cele ale companiei, care ajung adesea la extenuare si apoi la dezamagire fiindca eforturile nu le sunt rasplatite.
Solutia este sa incurajam progresul profesional al salariatului dar sa intelegem ca viziunea sa poate sa fie tare diferita de cea proiectata de managerul HR si de managerul direct al salariatului.
Ar fi complet incorect sa trasam directia de mers a salariatului de asa natura incat sa fie ceea ce trebuie companiei dar nu si salariatului.
La fel de incorect este sa pastram in companie salariatul care are nevoie de un progres profesional care nu se mai aliniaza cu nevoile companiei. Solutia cea mai buna este sa evaluam salariatii in mod constant, sa asiguram retentia celor mai valorosi si transferul celorlalti catre alte departamente sau catre alte domenii profesionale spre care isi faciliteaza conversia profesionala.
In mod evident, un angajat implicat este cel care se afla pe postul potrivit, la momentul potrivit. Cu sprijinul managerilor HR si a superiorilor directi, are parte de dezvoltare profesionala veritabila, de oportunitati de progres de lunga durata si satisfactii financiare si non-financiare consistente.
O alta regula a engagementului salariatilor: Acestia adera in mod negresit la valorile si obiectivele companiei. Adera cu putere la cultura organizationala a companiei si cred in rolul acesteia pentru bunastarea clientilor, a mediului de munca, a industriei din care face parte, a societatii in general. Angajatul implicat simte in mod real ca intreprinde activitati insemnate.
Nu in ultimul rand, angajatul implicat are incredere in companie, in membrii departamentului in care activeaza, in superiorii sai. Angajatul implicat prinde radacini acolo unde simte ca a gasit teren fertil in care se poate dezvolta. Doar acum se poate deschide cu totul catre obiectivele companiei, catre nevoile sale de dezvoltare.
Dar de la a avea o echipa de angajati si pana la a le asigura nivelul maxim de engagement, este drum lung. Este un drum pe care, din pacate, putini manageri il vor parcurge. Din comoditate sau din lipsa de know-how, unii manageri vor alege drumul la capatul caruia se gasesc doar rezultate mediocre, specialitatea angajatilor neimplicati.
Sa aveti succes, curaj profesional si cariere stralucite!
Maria Nicutar