Tu stii de ce chestionarele de implicare a angajatilor pot fi instrumente utile pentru HR?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
22 Iulie 2024
22 Iulie 2024
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
chestionare implicare angajatichestionare HR angajati
Tu stii de ce chestionarele de implicare a angajatilor pot fi instrumente utile pentru HR?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Imaginati-va o lume in care fiecare angajat vine la birou cu zambetul pe buze, se simte apreciat si stie ca munca sa conteaza, ca prin contributia sa zilnica face diferenta in echipa sa, in organizatie si, de ce nu, poate chiar in lume. Suna utopic, dar nu este; este ceea ce ne dorim cu totii sa construim in si prin departamentele noastre de resurse umane
 
Dar cum putem ajunge acolo? Un inceput bun ar putea fi dat de implementarea chestionarelor care masoara nivelul de implicare al angajatilor. Mai departe, redam din cateva din ariile unde putem avea rezultate pozitive atunci cand aplicam aceste chestionare. 

Iata un model GRATUIT de chestionar mai jos:

Chestionar HR MODEL >>>
 
Colectare de date - ganditi-va la aceste chestionare ca la o harta care ne arata unde trebuie sa mergem pentru cea mai potrivita formula a satisfactiei si implicarii angajatilor. In fiecare zi, ne straduim sa intelegem ce simt si ce isi doresc colegii nostri. Prin chestionarele de implicare a angajatilor, reusim sa strangem acele informatii valoroase care ne arata care sunt punctele forte ale organizatiei si unde trebuie sa lucram mai mult.
 
Comunicare deschisa - un chestionar bine facut poate deschide canale de comunicare care altfel ar ramane blocate. De cate ori nu ne-am dorit sa stim ce gandesc cu adevarat colegii nostri? Aceste chestionare le ofera o voce, iar noua ne ofera oportunitatea de a-i asculta. Cand angajatii stiu ca opiniile lor conteaza si ca se iau masuri pe baza feedback-ului lor, se simt mai implicati si mai motivati.
 
Semnalarea zonelor de imbunatatire - e ca si cum am avea un radar care ne arata exact unde sunt problemele in organizatia noastra. Fie ca este vorba despre lipsa claritatii in roluri, despre nevoia de mai multe oportunitati de dezvoltare profesionala sau despre imbunatatirea relatiilor cu managerii, chestionarele ne ofera datele de care avem nevoie pentru a face schimbari pozitive. 
 
Crearea programelor personalizate de invatare si dezvoltare - fiecare angajat are nevoie de ceva diferit, iar noi, cu ajutorul acestor chestionare, putem crea programe de training care sa adreseze exact competentele care lipsesc sau au nevoie sa fie imbunatatie pentru ca fiecare angajat sa fie cea mai buna versiune a sa. Asta facem noi cand folosim rezultatele chestionarelor pentru a crea programe de training si dezvoltare personalizate. 
 
Retentia angajatilor – ascultand angajatii avem acces la acele informatii esentiale pentru a crea un mediu in care acestia vor sa ramana. Ii ajutam sa simta ca fac parte din ceva mai mare si ca viitorul lor in organizatie este promitator.
 
Alinierea valorilor personale cu cele ale companiei - cand valorile personale ale angajatilor se aliniaza cu valorile companiei, oamenii sunt mai motivati, mai dedicati si, in general, mai fericiti. Chestionarele ne arata cat de bine reusim sa facem acest lucru si unde mai trebuie sa lucram. 
 
Implementarea unui chestionar de masurare a satisfactiei angajatilor poate parea un proces complex, dar urmand cativa pasi, il putem transforma intr-un instrument eficient pentru organizatia noastra.  Mai jos, prezentam o propunere de implementare pas cu pas pentru a avea succes cu un astfel de chestionar:
 
1. Definirea obiectivelor
 
Primul pas este sa definim clar obiectivele chestionarului. Ce dorim sa aflam de la angajati? Vrem sa masuram satisfactia generala, sa identificam probleme specifice sau sa evaluam impactul unor initiative recente? Obiectivele clare ne vor ghida in formularea intrebarilor si in interpretarea rezultatelor.
 
2. Selectarea intrebarilor relevante
 
In functie de obiectivele stabilite, selectam sau cream intrebarile chestionarului. Acestea trebuie sa fie clare, concise si relevante pentru aspectele pe care dorim sa le evaluam. Utilizarea unei combinatii de intrebari inchise (cu optiuni de raspuns predeterminate) si intrebari deschise (care permit raspunsuri libere) poate oferi o imagine completa a perceptiilor angajatilor.
 
3. Decizia asupra anonimatului
 
Este important sa decidem daca chestionarul va fi anonim sau nu. Chestionarele anonime pot incuraja onestitatea si deschiderea, deoarece angajatii se simt mai liberi sa-si exprime opiniile fara teama de repercusiuni. In companiile cu o cultura puternica a transparentei, chestionarele non-anonime pot fi la fel de eficiente.
 
4. Planul de comunicare
 
O comunicare eficienta este esentiala pentru succesul chestionarului. Informam angajatii despre scopul chestionarului, cum vor fi utilizate raspunsurile lor si cat de importanta este participarea lor. Comunicarea clara si transparenta ajuta la cresterea ratei de raspuns si la construirea increderii in proces. Recomandam o campanie de marketing interna, in care sa brand-uim initiativa (ex. Employee Feedback Loop, Workplace Synergy Survey, Employee Engagement Barometer, Team Pulse Assessment), iar mesajul sa apara pe toate canalele de comunicare (email, afise, intranet, grup de facebook). 
 
Daca exista timp si buget, recomandam sa testati si o lansare cu componenta de gamification (ex: echipa care are cel mai mare grad de completare, primeste cate un tricou cu titlul de Engagement Ambasador sau pizza, 10 bilete la loto).
 
5. Implementarea chestionarului
 
Lansam chestionarul utilizand platforme digitale care faciliteaza colectarea si analiza datelor (sau Google forms, Microsoft forms). Putem folosi emailuri, intranetul companiei sau alte instrumente online pentru a distribui chestionarul. Ne asiguram ca toti angajatii au acces si ca pot completa chestionarul intr-un mod convenabil. 
 
6. Analiza rezultatelor
 
Dupa colectarea raspunsurilor, analizam datele pentru a identifica tendinte, puncte forte si zone de imbunatatire. Instrumentele de analiza statistica si de vizualizare a datelor pot ajuta la interpretarea rezultatelor si la prezentarea acestora intr-un format clar si accesibil.
 
7. Comunicarea rezultatelor
 
Comunicam rezultatele angajatilor intr-un mod transparent si deschis. Recunoastem punctele forte identificate si detaliem planurile de actiune pentru a aborda aspectele care necesita imbunatatiri. Aceasta demonstreaza angajatilor ca feedback-ul lor este valoros si ca organizatia este interesata de imbunatatirea continua.
 
8. Elaborarea si implementarea planurilor de actiune
 
Pe baza rezultatelor, elaboram planuri de actiune concrete pentru a aborda problemele identificate. Aceste planuri pot include initiative de training, schimbari in proceduri, imbunatatirea comunicarii interne sau alte masuri relevante. Este important sa stabilim termene clare si responsabilitati pentru implementarea acestor actiuni.
 
9. Monitorizarea si evaluarea progresului
 
Monitorizam progresul implementarii planurilor de actiune si evaluam periodic impactul acestora. Feedback-ul continuu de la angajati ne ajuta sa ajustam si sa imbunatatim initiativele in functie de nevoile si asteptarile lor.
 
10. Revizuirea si imbunatatirea chestionarului
 
Dupa fiecare ciclu de implementare, revizuim chestionarul si procesul de implementare pentru a identifica oportunitati de imbunatatire. Feedback-ul de la angajati despre chestionar poate fi valoros pentru a face ajustari si pentru a creste eficienta acestuia in urmatoarele runde.
 
In final, chestionarele de employee engagement sunt mai mult decat simple formulare. Ele sunt instrumente puternice care ne ajuta sa intelegem si sa imbunatatim experienta angajatilor nostri. Fiecare raspuns este o piesa din puzzle-ul complex al satisfactiei si implicarii angajatilor. Si, cand puzzle-ul este complet, avem o organizatie mai puternica, mai fericita si mai productiva.
 
---
Acest articol va este oferit de echipa Fun HR (https://fun-hr.com/; contact@fun-hr.com) 
 
Cu o experienta de peste 12 ani in domeniul resurselor umane, FUN HR ofera programe de recompensare si recunoastere a angajatilor; managementul performantei;  on/offboarding angajati; training si mentorat; consolidarea culturii organizationale; employer branding; event planning.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]