SSM: Drepturi si obligatii privind evaluarea riscurilor

27 Iunie 2014
27 Iunie 2014
evaluarea riscurilorevaluare riscuridrepturi evaluare riscuriobligatii de evaluare a riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In conformitate cu Legea 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are urmatoarele obligatii cu privire la evaluarea riscurilor:
 
1. Sa fie consultati cu privire la organizarea evaluarii riscurilor si a persoanelor desemnate pentru aceasta;
2. Sa participe la evaluarea riscurilor;
3. Sa fie consultati in elaborarea fisei de evaluare;
4. Sa poata semnala riscurile observate, echipei de evaluare;
5. Sa fie informati despre riscurile existente si masurile ce trebuie adoptate pentru eliminarea sau micsorarea lor;
6. Sa coopereze cu angajatorul in vederea crearii unui loc de munca sanatos.
 
Finalizarea procedurii de evaluare:
 
1. Se stabilste nivelul de risc global pe loc de munca/post de lucru/activitate;
2. Se stabileste ponderea factorilor de risc identificati dupa elementele sistemului de munca (metoda INPDCM);
3. Se intocmeste raportul final al evaluarii (concluzii);
4. in functie de nivelul de risc stabilit:
- nu se adopta nicio masura (riscurile nu sunt semnificative);
- se adopta masuri de imbunatatire a protectiei lucratorilor si masuri suplimentare pentru prevenirea aparitiei unui risc major (riscurile se afla in domeniul de acceptabilitate);
- se elimina riscurile sau se modifica sistemul de management al riscurilor (riscurile sunt inacceptabile).


Care sunt obligatiile angajatorilor cu privire la evaluarea riscurilor:

1. Angajatorii sunt obligati sa organizeze evaluarea riscurilor;
2. Angajatorii vor participa la evaluarea riscului (sau prin reprezentantul sau legal) si sa puna in aplicare masurile de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
3. Trebuie sa selecteze persoana/persoanele care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lor;
4. Angajatorii se vor consulta cu lucratorii si/sau reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
5. Angajatorii se vor asigura ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor a fost realizata si prin consultarea lucratorilor si/sau reprezentantii lor;
6. Angajatorii sunt obligati sa se asigure ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie luate pentru indepartarea acestora.


sursa: InfoInstitutii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]