Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum procedam privind tichetele cadou in cazul salariatilor care fac cumul de functii?

Formulare si Adeverintecumul de functiitichetele cadouCodul munciitichete cadou


Vom stabili mai jos daca se pot acorda tichete cadou (sume pentru copii) unei categorii de colaboratori cu contract individual de munca, in afara locului de munca de baza.

Conform pct. 2.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Angajatorii acorda angajatilor proprii tichete cadou, in limita sumei prevazute in bugetul de venituri de cheltuieli aprobat potrivit legii, intr-o pozitie distincta de cheltuieli denumita "Tichete cadou" pentru cheltuieli sociale.

Pct 2.2 din acelasi act normativ stabileste ca angajatorii pot utiliza tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, in limita sumelor destinate acoperirii valorii nominale a acestor tichete, prevazute in bugetele proprii, aprobate potrivit legii, in pozitii distincte de cheltuieli, denumite tichete cadou. In acest caz, regimul fiscal aplicabil contravalorii nominale a tichetelor cadou acordate de angajatori este cel stabilit prin dispozitiile Legii 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cheltuielile efectuate de contribuabili.

Asadar, salariatii pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Asadar, tichetele cadou nu vor intra in baza de calcul al contributiilor sociale daca sunt acordate pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Art. 21 alin. (3) lit. c) din Codul fiscal stabileste ca sunt cheltuieli deductibile limitat cheltuielile sociale, in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare. Intra sub incidenta acestei limite, cu prioritate, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru inmormantare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile si protezele, precum si cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor activitati ori unitati aflate in administrarea contribuabililor: gradinite, crese, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, pentru scolile pe care le au sub patronaj, precum si alte cheltuieli efectuate in baza contractului colectiv de munca. In cadrul acestei limite, pot fi deduse si cheltuielile reprezentand: tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, cadouri in bani sau in natura oferite copiilor minori si salariatilor, cadouri in bani sau in natura acordate salariatelor, costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, ajutoare pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie si contributia la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament.

Prin urmare, nu vor intra in baza de calcul al contributiilor sociale, tichetele cadou acordate pentru destinatiile prevazute la art. 21 alin. (3) lit. c) din Codul fiscal in limita de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu personalul.

Daca acordati tichete cadou nu pentru destinatiile prevazute la art. 21 alin. (3) lit. c) din Codul fiscal
sau peste limita de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu personalul, acestea, pe langa impozitul pe venit, vor intra si in baza de calcul al contributiilor sociale.

Pe cale de consecinta, se pot acorda tichete cadou. in conditiile mentionate mai sus angajatilor persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca fara ca acest raport de munca sa se desfasoara la functia de baza.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare si Adeverintecumul de functiitichetele cadouCodul munciitichete cadou

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum procedam privind tichetele cadou in cazul salariatilor care fac cumul de functii? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modalitate De Calcul Concediu De Odihna Neefectuat La Incetarea ContractuluiIntrebare: Pana in 24.04.2018 inclusiv am fost angajata in cadrul unei autoritati publice locale (personal contractual), perioada de preaviz fiind din data de 05.03.2018 pana in data de 24.04.2018, in aceasta perioada avand si 15 zile de concediu de odihna solicitate de mine (mi-a fost intrerupt preavizul pentru a efectua cele 15 zile de concediu). La data incetarii raportului de munca mai aveam inca 28 de zile de concediu neefectuate, astfel: 24 de zile de concediu aferente anului 2017 si 4 zile de conc
 

Raspuns: DA , DREPTUL DE CONCEDIU SE CALCULEAZA PANA LA DATA LA CARE INCETEAZA CIM... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]