Urmare a publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 701 din 15 noiembrie a legii nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, se introduce introduce posibilitatea acordarii salariatilor, incepand cu luna februarie 2014, de tichete de masa in format electronic, sub forma unor carduri.
Tichetele de masa in format electronic sunt bonuri de valoare pe suport electronic si sunt destinate exclusiv acordarii alocatiei individuale de hrana a a salariatilor.
Momentan, tichetele de masa pot fi distribuite doar pe suport hartie, insa potrivit noilor dispozitii angajatorii vor putea opta pentru forma in care sunt emise tichetele, pe hartie sau in format electronic, dupa consultarea angajatilor. Tichetele in format electronic vor fi emise sub forma unui card, care insa nu va avea caracteristicile asemanatoare cardului bancar, pentru ca nu va fi permisa retragerea de numerar.
Potrivit legii nr. 291 din 13 noiembrie 2013, tichetul in format electronic va fi valabil numai daca sunt inscrise pe acesta sau sunt stocate intr-un alt mod in acesta urmatoarele informatii:
- numele si prenumele salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de masa;
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Diurna legala in Romania si in strainatate
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
- numele si adresa emitentului;
- date referitoare la perioada de valabilitate;
- interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de tigari sau de produse alcoolice.
In acelasi timp, tichetele de masa in format electronic vor putea fi alimentate exclusiv cu valoarea nominala a tichetelor de masa acordate de catre angajator si vor putea fi utilizate doar pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Salariatul are obligatia sa restituie angajatorului, la finele fiecarei luni, precum si la incetarea contractului individual de munca, tichetele de masa neutilizate, in format pe hartie, sau valoarea corespunzatoare tichetelor de masa pe suport electronic neutilizate.
Distribuirea tichetelor electronice nu va fi realizata de angajator, asa cum se intampla in prezent cu tichetele pe suport hartie, ci de catre unitatea emitenta.
Potrivit Legii nr. 291/2013, firmele care urmeaza sa emita tichetele de masa in format electronic, trebuie sa fie autorizate de Ministerul Finantelor.
Sursa: costelgilca.ro