Proiectul prin care se propune amanarea declaratiei privind beneficiarul real (Legea 101/2021) pana la 1 octombrie 2021 a fost publicat de Ministerul Economiei.
Noul proiect reglementeaza modalitatile de depunere care vor putea avea format electronic sau forma de inscris si care se vor putea trimite la Registrul Comertului si prin posta electronica (cu semnatura electronica) sau prin curier/posta.
Mai mult, declaratiile pot fi date in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau pot fi depuse, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public sau atestata de avocat.
Redam mai jos noul proiect publicat:
Art. unic – (1) Prin derogare de la prevederile art. 56 alin (4) al Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, in anul 2021 declaratia anuala privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului se depune la oficiul registrului comertului in care este inmatriculata persoana juridica pana la data de 1 octombrie 2021.
(2) Declaratiile privind beneficiarul real prevazute la alin (1) pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica, sau prin servicii de posta si curier.
(3) Declaratiile prevazute la alin. (2) pot fi date si in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<