Ministerul Muncii a afisat in dezbatere publica proiectul de ordin pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2021.
Astfel, avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2006, cu completarile ulterioare;
- in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- in temeiul art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor si ministrul muncii si protectiei sociale emit urmatorul ordin:
Art. 1. – Pentru semestrul I al anului 2021, incepand cu luna aprilie 2021, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018, nu poate depasi cuantumul de 20,01 lei.
Art. 2. – Valoarea nominala stabilita la art 1. se aplica si pentru primele 2 luni ale semestrului II al anului 2021 respectiv, august 2021 si septembrie 2021.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<