Punct de lucru cu 5 salariati. Cum procedam privind inregistrarea fiscala?

Formulare Impozitepunct de lucruLegea 273/2006finantele publiceformularul 112
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam mai jos cazul unei societati care la data de 30 septembrie 2013 are trei salariati care isi desfasoara activitatea la sediul social din judetul X.  

Societatea are punct de lucru precizat in actul constitutiv, dar fara activitate, in judetul Y.  In 01.10.2013 pentru punctul de lucru din judetul Y se intocmeste un contract de munca. In 01.11.2013, cei trei salariati din judetul X vor fi transferati la punctul de lucru din judetul Y si tot in 01.11.2013 va fi incheiat inca un contract de munca. Punctul de lucru din judetul X va ramane fara salariati, iar punctul de lucru din judetul Y va avea 5 salariati (deci un nou Cod fiscal).

Vom vedea care este modul de depunere pentru Declaratia 112 (pe cod fiscal sediu/punct de lucru) si unde se platesc impozitul pe salarii si contributiile salariale in situatiile de mai sus.

Punctul de lucru cu peste 5 salariati se declara la administratia financiara din localitatea in care contribuabilul are sediul social sau si in localitatea punctului de lucru, cele doua entitati fiind in judete diferite. Vom stabili daca dosarele de personal se pastreaza la sediul social sau la punctul de lucru.

La art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantele publice locale se prevede ca "orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."

Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede:

(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
(2) Contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.

(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

(4) Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Art. 34 din Codul de procedura fiscala stabileste ca, in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.

Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.

Asadar, sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat.

Sediile secundare cu mai putin de 5 salariati se declara prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate. Impozitul pe veniturile din salarii se declara si se plateste de catre sediul principal.

Modelul declaratiei privind sediile secundare a fost aprobat prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare"  publicat  in Monitorul Oficial, Partea I nr. 845 din 15/09/2004.

Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Contribuabilii care au sedii secundare au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. (Art. 26 alin. (2) si (3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).

In anexa 1.1 "Anexa angajator" la formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a  contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la sectiunea F "Impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare" se face defalcarea impozitului pe venitul din salarii pe sediul principal si pe fiecare sediu secundar inregistrat fiscal.

Sectiunea F2 "Sedii secundare" se completeaza numai de catre platitorii care au sedii secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal ca platitori de venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor declara in 112 impozitul pe venitul din salarii datorat pentru fiecare sediu secundar care are atribuit cod de inregistrare fiscala.

Daca sediul secundar nu este inregistrat ca platitor de venituri din salarii, in Formularul 112 venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la acest sediu secundar neinregistrat fiscal se declara pe sediul principal.

Obligatiile fiscale datorate bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.294/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se platesc in contul unic de disponibil 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de acestia.


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare Impozitepunct de lucruLegea 273/2006finantele publiceformularul 112

Data aparitiei: 10 Octombrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Punct de lucru cu 5 salariati. Cum procedam privind inregistrarea fiscala? Nota: 3.63 din 5 - 12 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]