Va informam ca Ordinul comun nr. 152/153/375/2022 al ministrului Finantelor, ministrului Muncii si Solidaritatii Sociale si ministrului Sanatatii pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 159 din 17 februarie 2022.
Formular 112 - de ce a fost modificat?
Ce cuprinde declaratia 112?
Ce acte normative au dus la modificarea formularului 112?
- OUG nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile ulterioare;
40 Modele de Regulament Intern
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- OUG nr. 111 / 2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV2;
- OUG nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
- Legea nr. 197/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii;
- OUG nr. 2/2022 privind stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. De asemenea, s-a avut in vedere necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica.
Ce modificari au fost efectuate la formularul 112, ce s-a modificat, ce contine noul model?
- introducerea in Nomenclatorul „Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului” din Anexa nr. 3, a unui nou tip de asigurat, respectiv „Pensionari, care realizeaza venituri din pensii, declarati de Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii si de casele sectoriale de pensii, precum si cei declarati de alte entitatile care platesc venituri din pensii”
- introducerea unor noi valori in Anexa 5 - Nomenclatorul „lndicativ conditii speciale/deosebite”, pentru declararea locurilor de munca in conditii speciale, prevazute de Legea nr. 197/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii precum si a altor locuri de munca in conditii speciale reglementate prin alte acte normative
- introducerea unei noi casete in Anexa 1 .2. - Anexa asigurat - Date de identificare a salariatului, pentru declararea distincta a salariatilor care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate, de la un angajator nerezident fiscal in Romania si pentru care exista un acord incheiat cu angajatorul in vederea efectuarii calculului, platii si depunerii declaratiei
- introducerea in Nomenclatorul „Creante fiscale” din Anexa nr. 2, a unor noi creante: a) Impozitul pe veniturile din pensii; b) Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice, pensionari, care realizeaza veniturii din pensii