Concedii medicale suportate de FNUASS - modificari in domeniul contabilitatii institutiilor publice

Concedii medicale suportate de FNUASSconcedii medicale modificariconcedii medicale institutii publice
Concedii medicale suportate de FNUASS - modificari in domeniul contabilitatii institutiilor publice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va reamintim ca Ordinul ministrului finantelor nr. 596 din 11 ianuarie 2023 privind transmiterea situatiilor financiare anuale centralizate intocmite de institutiile publice la 31 decembrie 2022 si pentru modificarea si completarea unor ordine ale ministrului finantelor publice in domeniul contabilitatii institutiilor publice, publicat in Monitorul Oficial nr.  44 din 16 ianuarie 2023, a adus anumite modificari in ceea ce priveste concediile medicale si nu numai.
 
Avand in vedere dispozitiile art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 80 alin. (2) si ale art. 84 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
Atentie, s-a modificat legislatia privind concediile! S-au introdus prevederi noi privind concediul de ingrijitor, concediul paternal, indemnizatia CCC, detalii AICI >>>
 
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
 
Art. I. - (1) Situatiile financiare anuale centralizate la 31 decembrie 2022, intocmite de institutiile publice, se transmit pe suport hartie si in format electronic la Ministerul Finantelor si la unitatile subordonate.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se transmit in formatul electronic generat de programul informatic pus la dispozitie de Ministerul Finantelor, la termenele stabilite de reglementarile contabile in vigoare.
(3) Adresele de e-mail la care/de la care vor fi transmise documentele prevazute la alin. (1) se stabilesc de comun acord intre Ministerul Finantelor sau unitatile subordonate, dupa caz, si institutiile publice.
(4) Raspunderea privind transmiterea situatiilor financiare anuale centralizate, potrivit alin. (1) si (2), la Ministerul Finantelor sau la unitatile subordonate revine ordonatorilor de credite ai institutiilor publice.
(5) Documentele prevazute la alin. (1) transmise la Ministerul Finantelor si la unitatile subordonate se semneaza fie olograf, fie cu semnatura electronica calificata.
 
Art. II. - (1) Raportarile financiare lunare in trimestrul I 2023 intocmite de autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale, precum si de institutiile publice autonome se depun la institutiile ierarhic superioare ori la Ministerul Finantelor, dupa caz, la termenele prevazute la cap. III pct. 7 din Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2013, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 505/2013, precum si la termenele prevazute la pct. 1.6.(1) lit. C.c) din Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale si a unor raportari financiare lunare ale institutiilor publice in anul 2019, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.998/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In aplicarea prevederilor art. 142 din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara, incepand cu data intrarii in vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2023, curtile de apel si tribunalele care au calitatea de ordonatori de credite secundari sau tertiari ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie si ai Ministerului Justitiei intocmesc distinct raportari financiare lunare in structura bugetului aprobat in conformitate cu prevederile legale in vigoare, care se centralizeaza la institutiile publice ai caror conducatori indeplinesc calitatea de ordonatori principali/secundari de credite pentru categoriile respective de cheltuieli.
 
Art. III. - Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2018 si pentru modificarea altor norme metodologice in domeniul contabilitatii institutiilor publice, aprobate prin anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 129/2019, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68 din 28 ianuarie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La punctul 4.1.(6), dupa al treilea paragraf se introduce un nou paragraf, cu urmatorul cuprins:
 
"La completarea formularului «Situatia fluxurilor de trezorerie» (anexa nr. 3 la situatiile financiare) se au in vedere prevederile pct. 1.5.(1).1 din Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale si a unor raportari financiare lunare ale institutiilor publice in anul 2019, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.998/2019, cu modificarile si completarile ulterioare."
 
Ghidul practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu. Indiferent ca este vorba despre un concediu medical, de ingrijitor, de risc maternal, de acomodare, de odihna, fara plata etc. – aici aflati raspunsul dorit AICI >>> 
 
 
2. Punctele 4.24 si 4.25 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
 
"4.24. Formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (anexa 27 la situatiile financiare) se completeaza de institutiile publice care deruleaza proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare.
In formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (anexa 27 la situatiile financiare), totalul platilor raportate de institutiile publice la titlul 56 «Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", la titlul 58 «Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 - 2020» si la titlul 60 «Proiecte cu finantare din sumele reprezentand asistenta financiara nerambursabila aferenta PNRR» se detaliaza pe fiecare sursa de finantare, pe naturi de cheltuieli si trebuie sa corespunda cu totalul platilor raportate in anexa nr. 7 sau 7b la situatiile financiare, la cele trei titluri (coloana 7).
 
4.25. Formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) se completeaza de toate institutiile publice cu informatii privind platile efectuate la titlul 61 si de institutiile publice finantate integral din bugetul de stat, din venituri proprii de subordonare centrala, cu informatii privind platile efectuate pentru programele cu finantare rambursabila la titlul 65.
 
In formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) totalul platilor raportate de institutiile publice la titlul 61 si la titlul 65 se detaliaza pe fiecare sursa de finantare, pe naturi de cheltuieli, si trebuie sa corespunda cu totalul platilor raportate in anexa nr. 7 sau 7b la situatiile financiare, la cele doua titluri (coloana 7)."
 
3. Dupa punctul 4.42 se introduce un nou punct, pct. 4.43, cu urmatorul cuprins:
 
"4.43. Sumele reprezentand indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca aferente concediilor medicale, care se recupereaza din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se evidentiaza in contabilitatea institutiilor publice cu ajutorul contului contabil 4610109 «Debitori sub 1 an - alte creante». Aceste sume se raporteaza in formularul «Bilant» (anexa nr. 1 la situatiile financiare) la randul 21 «Creante din operatiuni comerciale, avansuri si alte decontari».
Evidentierea in contabilitatea caselor de sanatate a sumelor datorate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate reprezentand indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca, aferente concediilor medicale, se efectueaza cu ajutorul contului contabil 4620109 «Creditori sub 1 an - alte datorii curente». Aceste sume se raporteaza in formularul «Bilant» (anexa nr. 1 la situatiile financiare) la randul 60 «Datorii comerciale, avansuri si alte decontari»"
 
Art. IV. - Anexa nr. 2 "Corelatii intre si in cadrul formularelor de situatii financiare anuale" la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.177/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice la 31 decembrie 2017 si pentru modificarea altor norme metodologice in domeniul contabilitatii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 din 1 februarie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Ghidul practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu. Indiferent ca este vorba despre un concediu medical, de ingrijitor, de risc maternal, de acomodare, de odihna, fara plata etc. – aici aflati raspunsul dorit AICI >>>
 
1. La titlul II "Corelatii intre si in cadrul formularelor de situatii financiare anuale pentru subsectorul Administratie centrala (S1311)":
1.1. Punctul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
"(15) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare):
(15).1 Rd. 02 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 56 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(15).2 Rd. 11 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 58 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(15).3 Rd. 20 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 60 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."
 
1.2. Dupa punctul (15) se introduce un nou punct, punctul (16), cu urmatorul cuprins:
 
 
 
"(16) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare):
(16).1 Rd. 01 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) = titlul 61 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(16).2 Rd. 10 (col. 1, col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR» si titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) = titlul 65 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."

 
 
2. La titlul III "Corelatii intre si in cadrul formularelor de situatii financiare anuale la subsectorul Administratia locala (S1313)":
 
2.1. Punctul (15) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
"(15) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare):
(15).1 Rd. 02 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 56 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(15).2 Rd. 11 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 58 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(15).3. Rd. 20 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 60 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."
 
2.2. Dupa punctul (15) se introduce un nou punct, punctul (16), cu urmatorul cuprins:
 
"(16) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare):
(16).1. Rd. 01 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) = titlul 61 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7b la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."
 
3. La titlul IV "Corelatii intre si in cadrul formularelor de situatii financiare anuale din subsectorul Asigurari sociale (S1314)":

Ghidul practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu. Indiferent ca este vorba despre un concediu medical, de ingrijitor, de risc maternal, de acomodare, de odihna, fara plata etc. – aici aflati raspunsul dorit AICI >>>
 
3.1. Punctul (14) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(14) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare):
(14).1 Rd. 02 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 56 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(14).2 Rd. 11 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 58 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(14).3 Rd. 20 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 si titlul 60) » (cod 56) (anexa 27 la situatiile financiare) = titlul 60 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."
 
 
3.2. Dupa punctul (14) se introduce un nou punct, punctul (15), cu urmatorul cuprins:
 
"(15) Corelatii intre formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) si formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare):
 
(15).1 Rd. 01 (col. 1 la col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) = titlul 61 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare.
(15).2. Rd. 10 (col. 1, col. 10) din formularul «Situatia platilor efectuate la titlul 61 "Proiecte cu finantare din sumele aferente componentei de imprumuturi a PNRR"» si la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila» (anexa 28 la situatiile financiare) = titlul 65 col. 7 din formularul «Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli» (cod 21) (anexa 7 la situatiile financiare), intocmite pe surse de finantare."
 
Art. V. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte dispozitii contrare acestuia.
 
Art. VI. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
 
Ministrul finantelor,
Adrian Caciu

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Concedii medicale suportate de FNUASSconcedii medicale modificariconcedii medicale institutii publice

Data aparitiei: 23 Martie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Concedii medicale suportate de FNUASS - modificari in domeniul contabilitatii institutiilor publice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]