Recrutarea este activitatea de identificare si de atragere in organizatie a unui grup de persoane capabile si interesate sa ocupe posturile vacante, grup din cadrul caruia se pot alege candidati corespunzatori pentru aceste posturi.
Dupa angajare, urmatoarele documente sunt necesare angajatorului:
a) Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractului colectiv de munca
b) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele aflate in intretinere in vederea acordarii deducerii personale
Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", DETALII AICI >>>
Declaratia pe propria raspundere trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
– datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
– datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
c) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind casa de asigurari de sanatate unde este asigurat
Angajatorul declara in formularul 112 casa de asigurari de sanatate unde este asigurat salariatul. De aceea este necesar ca salariatul sa ii furnizeze angajatorului aceasta informatie.
d) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele coasigurate
Angajatorii inscriu coasiguratii salariatului in sistemul de asigurari sociale de sanatate conform prevederilor Legii nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
– CNP coasigurat;
– nume coasigurat;
– prenume coasigurat;
– tip coasigurat: sot/sotie, parinti.
Salariatul va prezenta o declaratie pe propria raspundere prin care aceasta declara ca are in intretinere sotul/sotia/parintii.
e) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind situatia proprie
– Daca este somer la data angajarii. In vederea angajarii unei persoane provenind din randurile somerilor, angajatorul are obligatia de a inainta Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca o cerere de repartitie. De aceea este necesar sa cunoasca daca salariatul este somer la data angajarii.
– Daca este pensionar. Este necesar ca angajatorul sa cunoasca daca salariatul este pensionar, intrucat contributiile sociale la sistemul asigurarilor pentru somaj nu se datoreaza daca salariatul are calitatea de pensionar.
– Daca este persoana cu handicap. Este necesar ca angajatorul sa cunoasca daca salariatul este incadrat in grad de handicap intrucat daca salariatul este incadrat in grad de handicap grav sau accentuat, angajatorul nu calculeaza impozit pentru veniturile salariale intrucat salariatul este scutit.
– Daca a fost salariat in luna angajarii pana la data angajarii. Daca reangajarea are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala. Astfel,
daca salariatul se angajeaza in cursul lunii, noul angajator nu ii acorda deducerea pentru veniturile salariale realizate in luna respectiva. Deducerea se acorda doar de fostul angajator.
f) Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza
Conform art. 7 pct. 2 din Codul fiscal, activitate dependenta la functia de baza reprezinta orice activitate desfasurata in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, declarata angajatorului ca functie de baza de catre angajat. In cazul in care activitatea se
desfasoara pentru mai multi angajatori, angajatul este obligat sa declare numai angajatorului ales ca locul respectiv este locul unde exercita functia pe care o considera de baza.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa postului pentru inginer mecanicIntrebare: Va rugam sa ne furnizati o fisa de post pentru functia de inginer mecanic, in cadrul unei fabrici de mezeluri, responsabil in principal cu intretinerea utilajelor
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Criterii de evaluare si obiective de performantaIntrebare: Dorim sa incepem un proces de evaluare a performantelor pentru colegii din departamentele cheie ale companiei. Precizam ca domeniul de activitate este Servicii, fiind furnizor de catering si cleaning industrial. Vom evalua doar sefii de departament si managerii de locatii. Ne-ati putea ajuta cu exemple de obiective (inclusiv KPI) pe care sa le aplicam pentru colegii din departamentele de mai jos? Resurse Umane Departament Achizitii Departament Financiar-Contabilitate Departament Operational IT...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<