Procedura completa la angajare - DOCUMENTE necesare angajatorului

Mara Dobrin
Mara Dobrin
22 Aprilie 2024
22 Aprilie 2024
Mara Dobrin
Mara Dobrin
procedura completa la angajaredocumente necesare angajatorDeclaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza
Procedura completa la angajare - DOCUMENTE necesare angajatorului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recrutarea este activitatea de identificare si de atragere in organizatie a unui grup de persoane capabile si interesate sa ocupe posturile vacante, grup din cadrul caruia se pot alege candidati corespunzatori pentru aceste posturi.
 
Dupa angajare, urmatoarele documente sunt necesare angajatorului:
 
a) Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractului colectiv de munca
b) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele aflate in intretinere in vederea acordarii deducerii personale
 
Procedura completa pe care trebuie s-o urmati atunci cand faceti angajari! Etape obligatorii si greseli frecvente! Informatii esentiale in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", DETALII AICI >>> 
 
Declaratia pe propria raspundere trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:
 
– datele de identificare a contribuabilului care realizeaza venituri din salarii (numele si prenumele, domiciliul, codul numeric personal);
– datele de identificare a fiecarei persoane aflate in intretinere (numele si prenumele, codul numeric personal).
 
c) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind casa de asigurari de sanatate unde este asigurat
 
Angajatorul declara in formularul 112 casa de asigurari de sanatate unde este asigurat salariatul. De aceea este necesar ca salariatul sa ii furnizeze angajatorului aceasta informatie.
 
d) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind persoanele coasigurate
 
Angajatorii inscriu coasiguratii salariatului in sistemul de asigurari sociale de sanatate conform prevederilor Legii nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
 
– CNP coasigurat;
– nume coasigurat;
– prenume coasigurat;
– tip coasigurat: sot/sotie, parinti.
 
Salariatul va prezenta o declaratie pe propria raspundere prin care aceasta declara ca are in intretinere sotul/sotia/parintii.
 
e) Declaratie pe propria raspundere a salariatului privind situatia proprie
 
– Daca este somer la data angajarii. In vederea angajarii unei persoane provenind din randurile somerilor, angajatorul are obligatia de a inainta Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca o cerere de repartitie. De aceea este necesar sa cunoasca daca salariatul este somer la data angajarii.
– Daca este pensionar. Este necesar ca angajatorul sa cunoasca daca salariatul este pensionar, intrucat contributiile sociale la sistemul asigurarilor pentru somaj nu se datoreaza daca salariatul are calitatea de pensionar.
 
– Daca este persoana cu handicap. Este necesar ca angajatorul sa cunoasca daca salariatul este incadrat in grad de handicap intrucat daca salariatul este incadrat in grad de handicap grav sau accentuat, angajatorul nu calculeaza impozit pentru veniturile salariale intrucat salariatul este scutit.
 
– Daca a fost salariat in luna angajarii pana la data angajarii. Daca reangajarea are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala. Astfel,
daca salariatul se angajeaza in cursul lunii, noul angajator nu ii acorda deducerea pentru veniturile salariale realizate in luna respectiva. Deducerea se acorda doar de fostul angajator.
 
f) Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza
 
Conform art. 7 pct. 2 din Codul fiscal, activitate dependenta la functia de baza reprezinta orice activitate desfasurata in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, declarata angajatorului ca functie de baza de catre angajat. In cazul in care activitatea se
desfasoara pentru mai multi angajatori, angajatul este obligat sa declare numai angajatorului ales ca locul respectiv este locul unde exercita functia pe care o considera de baza.
 
Declaratia este necesara intrucat anumite drepturi se acorda numai la locul unde salariatul are functia de baza: tichetele de masa, deducerea personala...mai multe in lucrarea "Procedura completa la angajre. Caiet de lucru pentru angajatori si manageri HR", DETALII AICI >>>
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]