Vom vedea, prin cele ce urmeaza, in ce conditii se elibereaza adeverinta de vechime in munca la incetarea activitatii unui salariat.
Mentionam astfel ca, in privinta adeverintei de vechime emise de angajator, conform dispozitiilor art. 279 alin. (1) din Codul muncii republicat, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se probeaza cu carnetul de munca.
In conformitate cu dispozitiile art. 34 alin. (5) din Codul muncii, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
Aceste dispozitii se coroboreaza cu dispozitiile art. 40 alin. (2) lit. h) din acelasi cod, care prevad, printre obligatiile angajatorului, aceea privind eliberarea, la cerere, a tuturor documentelor care atesta calitatea de salariat a solicitantului.
In privinta adeverintei emise de angajator la incetarea raportului de munca al salariatului, mentionam ca nu exista o procedura stabilita prin lege. Din aceasta perspectiva fiecare angajator va completa adeverinta cu mentiunile corespunzatoare situatiei de fapt privind activitatea desfasurata de fiecare salariat in cadrul firmei, cu respectarea dispozitiilor legale care reglementeaza acest aspect precum si cu respectarea dispozitiilor interne ale societatii.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Daca la nivel de societate se stabileste ca adeverintele sa fie emise in dublu exemplar se va proceda in consecinta. Sau se poate decide eliberarea unui singur exemplar care dupa semnare si inregistrare va fi scanat si arhivat electronic.
In ambele situatii angajatorul va putea emite oricand un duplicat de pe adeverinta inmanata salariatului sau fostului salariat.