"Pentru ce perioada trebuie pastrate (arhivate) certificatele medicale?"
Raspunsul specialistilor:
La art. 27 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare se prevede:
GHIDUL practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu. Indiferent ca este vorba despre un concediu medical, de ingrijitor, de risc maternal, de acomodare, de odihna, fara plata etc. – aici aflati raspunsul dorit, detalii AICI >>>
- ”(1) O persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci”.
- ”(3) Competenta si procedura de eliberare a certificatului medical, precum si sanctiunile aplicabile angajatorului in cazul angajarii sau schimbarii locului ori felului muncii fara certificat medical sunt stabilite prin legi speciale.”
In cea ce priveste certificatul medical care constata aptitudinea de munca reglementarea speciala este reprezentata de Hotararea Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare si astfel, in fapt, cerificatul medical mentionat in Codul muncii este reprezentat de fisa de aptitudine eliberata, la finalizarea examenului medical de medicul de medicina muncii. Documentul se elibereaza in doua exemplare, unul pentru angajator si unul pentru angajat.
Hotararea Guvernului nr. 355/2007 nu contine o prevedere expresa prin care sa stabileasca termenul de pastrare a fisei de aptitudine.
Insa prevederea de la art. 38 din HG nr. 355/2007 cu modificarile si completarile ulterioare stabileste o obligatie generala a angajatorului de a pastra fisele de aptitudine.
In aceste conditii, si avand in vedere ca fisele de aptitudine pot genera efecte pentru angajator si salariati (necesitatea adaptarii locului de munca sau indrumarea persoanei catre alte locuri de munca), apreciem ca fisele de aptitudine medicala emise ar trebui pastrate cel putin pe perioada in care salariatul are raporturi de munca cu angajatorul.
In ceea ce priveste medicul de medicina muncii, regimul si durata pastrarii dosarului medical este prevazut la art. 37 din HG nr. 355/2007.
Un raspuns oferit in iunie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Fisa de post pentru Sef AtelierIntrebare: Am rugamintea sa ma ajutati cu o fisa de post pentru COR 121902 SEF ATELIER. Multumesc anticipat!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Certificat medical in continuare. ConditiiIntrebare: Dorim o clarificare la urmatoarea situatie. Avem 3 certificate medicale cu urmatoarele caracteristici: 1. 1.CCMAT 5479611- bifat initial, cod indemnizatie 06, cod diagnostic 651(3 zile lucratoare) 2.CCMAT 5479612-cod indemnizatie 06, cod diagnostic 651, bifat in continuare la CCMAT 5479611(1 zi lucratoare) 3.CCMAT 5479613-cod indemnizatie 01, cod diagnostic 651. bifat in continuare la CCMAT 547912 (15 zile lucratoare) Nelamurirea noastra este in legatura cu certificatul medical nr.3, daca este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<