UPDATE 5.07.2022:
Legea nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 688 de luni, 4 iulie 2022.
Articol unic. — Articolul 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 454 din 18 iunie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
— Dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(1^1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani."
UPDATE 9.06.2022:
Proiectul de Lege pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 a fost adoptat de Camera Deputatilor in calitate de Camera decizionala, urmeaza sa fie promulgat de presedinte.
Prin prezentul proiect de Lege se propune inlocuirea obligatiei privind arhivarea documentelor financiar-contabile timp de 50 de ani, cu o perioada de arhivare de 5 ani.
Articol unic.- Articolul 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 454 din 18 iunie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(1^1), cu urmatorul cuprins:
„(1^1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.”
Stire initiala din 24 martie 2022:
O noua propunere legislativa, care a obtinut deja votul favorabil al Senatului, ar putea schimba in curand legea contabilitatii. Vorbim despre faptul ca statele de salarii ar putea fi pastrate doar pentru 5 ani, in loc de 50 de ani, atat cat se pastreaza in prezent.
Asadar, termenul de pastrare a statelor de salarii ar putea fi redus de 10 ori, daca legea va trece mai departe de Camera Deputatilor si va ajunge sa fie promulgata de catre presedintele tarii.
In expunerea de motive a initiatorilor se poate vedea ca:
"Obligativitatea arhivarii statelor de salarii pentru o perioada de 50 de ani este nemotivata si de natura sa aduca costuri suplimentare nejustificate pentru arhivarea documentelor financiar-contabile de catre societati, atat pentru cele care isi desfasoara activitatea, cat si pentru cele radiate, impunandu-se adaptarea legislatiei la context practic."
De asemenea, incepand cu anul 2011, angajatul poate avea acces la datele privind veniturile realizate prin simpla accesare a platformei SPV pusa la dispozitie de catre ANAF. Asadar, prin intermediul Spatiului Virtual Privat, angajatul poate solicita adeverinta privind veniturile realizate in sistem electronic, fara a mai fi necesara vreo solicitare adresata angajatorului. De asemenea, persoanele interesate pot solicita extras din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REVISAL).
Astfel, daca modificarea Legii contabilitatii nr.82/1991 va avea loc, se inlocuiesc obligatiile privind arhivarea documentelor financiar-contabile ale unei societati timp de 50 de ani, cu o perioada de arhivare de 5 ani...citeste mai multe despre
legea contabilitatii >>>
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.