Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Important: documentele obligatorii din dosarul pentru concediu ingrijire copil

concediu ingrijire copildocumenteconcediu crestere copil

Documentatia necesara obtinerii indemnizatiei pentru cresterea copilului este diversa, tinand cont de variatele situatii practice ce pot fi intalnite.
 
Prin urmare, pentru a avea o vedere de ansamblu asupra actelor necesare, trebuie sa tinem cont de prevederile  OUG 111/2010, asa cum a fost concretizat in Normele metodologice de aplicare.
 
Daca sunteti in postura unui angajator al carui salariat solicita acordarea concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte legate de documentatia necesara:
 
Pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului sunt necesare:
 
- cerere;
- copia actului de identitate al solicitantului;
- certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie;
- certificatele de nastere ale copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006.
Copiile documentelor de stare civila amintite trebuie certificate pentru conformitate cu originalul;
 
- acte doveditoare care sa ateste realizarea veniturilor si nivelul acestora.
 
Ca angajator trebuie sa fiti pregatit sa eliberati urmatoarele documente salariatilor care doresc sa solicite indemnizatie pentru cresterea copilului:
- dovada din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii;
 
In cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile, dovezile se elibereaza de autoritatile competente.
 
- adeverinta eliberata in calitate de platitor al indemnizatiei de maternitate sau a altor tipuri de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, potrivit OUG 158/2005, aprobata cu modificari si completari;
- dovada din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
- dovada tradusa si legalizata, care sa ateste realizarea de venituri profesinale pe baza unor contracte individuale de munca in strainatate, conform acordurilor bilaterale.
 
Potrivit dispozitiilor OUG 124/2011, incepand cu anul 2012, pentru mentinerea drepturilor privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, beneficiarii au obligatia sa isi achite obligatiile legale fata de bugetul local pentru bunurile pe care le detin in proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Dreptul la concediul pentru cresterea copilului se acorda pe baza netransferabila persoanelor ai caror copii se nasc incepand cu data de 1 martie 2012, precum si celor aflate in situatiile prevazute la art. 8 alin. (2), incepand cu aceasta data, in situatia in care ambele persoane din familia respectiva indeplinesc conditiile de acordare a acestuia, dupa cum urmeaza:
 
a) cel putin o luna din perioada totala a concediului de crestere a copilului este alocata uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept;
b) in situatia in care persoana prevazuta la lit. a) nu solicita dreptul la concediul care ii revine, celalalt parinte nu poate beneficia de dreptul la concediu in locul acesteia.
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
concediu ingrijire copildocumenteconcediu crestere copil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Important: documentele obligatorii din dosarul pentru concediu ingrijire copil Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


09-Feb-2012

interesant

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Program de lucru cu ore de zi si ore de noapte. Revisal. DocumenteIntrebare: Societatea a decis ca o parte din angajati sa presteze activitate in intervalul orar 15:30 - 24:00 ( pauza de masa este de 30 min ) prin rotatie o saptamana de dimineata si una dupa amiaza. Mentionez ca programul de functionare a societatii este de luni pana vineri 07:30 -17:30. Va rog sa ne mentionati: ce autoritati trebuie instiintate, ce documente trebuie intocmite, cum vom trece programul de lucru in Revisal si cum trebuie platiti?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Reducerea saptamanii de lucru. Activitatea trebuie sa fie redusa cel putin 30 de zile lucratoareIntrebare: Datorita reducerii temporare a activitatii si reducerea comenzilor, firma poate aplica simultan in aceeasi perioada doua masuri de suspendare a CIM, pentru unele departamente somajul tehnic iar pentru alte departamente si sectii saptamana redusa de la 5 zile la 4 zile (respectand conditia de perioada). Ziua libera neplatita poate fi stabilita diferit ( de ex: luni o parte din salariati si vineri ceilalti salariati). Daca intervine mai repede redresarea decat s-a previzionat si s-a inscris in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]