Fisa de post pentru un reprezentant comercial

Mara Dobrin
Mara Dobrin
05 Octombrie 2018
05 Octombrie 2018
Mara Dobrin
Mara Dobrin
Fisa de post pentru un reprezentant comercialfisa postului reprezentant comercial
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
"Va rog sa imi trimiteti fisa de post pentru functia Reprezentant comercial, cod COR 332202."


Raspunsul specialistilor de la PortalCodulMuncii:


Fisa postului pentru Reprezentant comercial


Reprezentant comercial

I. Identificarea postului

1. Numele si prenumele titularului: ............

2.   Denumirea postului: Reprezentant comercial

[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3. Pozitia in COR / Cod: 332202

 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.   Departamentul / locatia: Comercial

[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.  Nivelul postului: Executie

6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):

Se subordoneaza Åžefului de departament

 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]

II. Descrierea postului

1. Scopul general al postului

Ocupantul postului trebuie sã se asigure de buna reprezentare a firmei si produselor pe care aceasta le promoveaza pentru marirea portofoliului clientilor.

 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2. Competente personale:

    sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarâre, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
    sa nu aiba antecedente penale
    sa fie apt din punct de vedere medical

3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentând 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.

    este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
    este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii
  •         sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
  •         sa realizeze  documentatia  de  ofertare  a  produselor  si  serviciilor(cataloage, pliante,  fise  cu descrieri, liste de preturi)
  •         sa identifice, contacteze clienti noi, carora le prezinta produsele si serviciile firmei
  •         sa prezinte noile produse si servicii ale firmei clientilor vechi
  •         sa realizeze targetul lunar de noi clienti, prezentari,vânzari, Incasari
  •         sa culeaga informatii despre clienti din diverse surse (pagini aurii, registru comertului, ministerul finantelor, analiza directa etc.)
  •         sa construiasca si sa completeze permanent baza de date a clientilor cu informatii relevante;
  •         sa culeaga  informatii  despre  clienti  din  diverse  surse(pagini aurii,  registru  comertului,  ministerul finantelor, analiza directa etc.)
  •         sa stabileasca traseul zilnic in functie de prioritatile firmei cu gestionarea timpului alocat activitatilor de prezentare a produselor-serviciilor tuturor clientilor programati
  •         sa replanifice clientii care din anumite motive nu au fost onorati
  •         sa acorde consultanta in perioada de post-achizitionare in raport cu caracteristicile produsului sau serviciului comercializat si nevoia clientului
  •         sa identifice pe baza datelor culese potentiale piete sau factori ce afecteaza cererea pentru un anumit produs sau serviciu
  •         sa identifice si sa analizeze tendinte de marketing si vânzari ale produselor proprii si produselor concurente in zona alocata
  •         sa finalizeze  unele  activitati  de  vânzare  prin  aplicarea  si  respectarea  procedurilor  privind procedurile legale existente
  •         sa participe activ la marirea portofoliului de clienti
  •         sa ofere consultanta si sa realizeze prezentari/ demonstratii de produs clientilor
  •         sa intretina relatiile cu clientii deja existenti
  •         sa preia comenzile
  •         sa livreze marfa si documentele aferente
  •         sa realizeze target-urile impuse prin vizite zilnice la clienti
  •         sa incaseze creantele de la clientii cu care colaboreaza
  •         sa studieze in profunzime orice material (cataloage, site-uri, fise tehnice etc.), astfel incât sa isi insuseasca cunostinte temeinice in ceea ce priveste produsele pe care le comercializeaza
  •         sa intocmeasca toate rapoartele si formularele solicitate de companie
  •         sa respecte regulamentele si politicile companiei
  •         sa prezinte produsele, sa preia si sa proceseze comenzile
  •         sa mentina si sa extinda portofoliul de clienti prin noi vânzari
  •         sa promoveze serviciile si produsele firmei
  •         sa realizeze planul individual de vânzari
  •         sa incheie contracte specifice activitatii
  •         sa mentina relatia cu actualii clienti
  •         sa actualizeze permanent baza de date
  •         sa raspunda de respectarea termenelor de plata
  •         sa intocmeasca rapoarte privind activitatea desfasurata (vânzari, incasari etc.)
  •         sa redacteze oferte si sa incheie contracte
  •         sa respecte standardele cu privire la imaginea firmei si a brandurilor comercializate
  •         sa se preocupe de perfectionarea pregatirii profesionale
  •         sa se preocupe de planificarea activitatii proprii
  •         sa se preocupe de elaborarea materialului documentar
  •         sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
  •         sa fie cinstit, loial si disciplinat, dând dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
  •         sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
  •         sa acorde ajutor, atât cât este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
  •         sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
  •         sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
  •         sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atât timp cât este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
  •         sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
  •         sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
  •         sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.


[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:

        nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decât daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
        sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
        este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;

5. Conditiile de lucru ale postului

a. Desfasurarea activitatii la birou si pe teren

Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;

Va fi raspunzator si utilizeaza: Echipamente; Baze de date

b. Conditii de formare profesionala
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare

 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate) - Doar in situatii de urgenta

[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

III. Specificatiile postului

1. Nivelul de studii – medii

[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini si competente personale

        incredere in sine;
        atentie distributiva
        ascultare activa
        indemânare;
        concentrare;
        punctualitate;
        capacitatea de a invata;
        spirit de echipa dezvoltat
        capacitatea de alucra individual
        aptitudini tehnice;
        dispus intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
        solide cunostinte de culturã generalã
        limbi strãine
        capacitate de analizã si sintezã in valorificarea fondului de informatii la elaborarea materialului documentar
        cunostinte in domeniul vânzarilor
        operativitate in furnizarea informatiilor
        spirit cooperant in crearea si cultivarea relatiilor de parteneriat
        profesionalism in realizarea materialului promotional

 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru - 8 ore/ zi.

Program:

L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................

Data ..........................................................................

Numele si semnatura titularului postului,      Numele si semnatura superiorului ierarhic,

 

APROBAT
Director General



Sursa: PortalCodulMuncii



NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]