Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Deducere personala neacordata. Rectificative

deducere personalafisa fiscala
Intrebare:
La o societate s-a descoperit ca din octombrie 2009 la un salariat nu s-au introdus la deducere cei doi copii. Cum as putea rezolva situatia? Ar trebuie sa fac rectificativa la fisa fiscala pe 2009? Dar pt 2010 pentru cele sapte luni, cum procedez?




Raspuns (valabil la 22-Sep-2010):

Nu mentionati care este motivul pentru care nu i s-a acordat deducerea.

Deducerea personala este reglementata legal in art. 56 din Codul fiscal si in Normele metodologice de aplicare ale acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare.

Obligatia stabilirii persoanelor aflate in intretinerea contribuabilului in functie de care se atribuie deducerea personala este in sarcina platitorului de venit din salarii, la functia de baza (pct. 89 din Normele metodologice date in aplicarea art. 56 din Codul fiscal,  cu modificarile si completarile ulterioare).

Stabilirea si acordarea deducerii personale se poate face numai in baza documentelor prezentate de contribuabil platitorului de venit.

In conformitate cu dispozitiile pct. 99 din Normele metodologice date in aplicarea art. 56 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, platitorul veniturilor din salarii va proceda dupa cum urmeaza:

a)in situatia in care una dintre persoanele aflate in intretinere, pentru care contribuabilul beneficiaza de deducere personala, obtine in cursul anului un venit lunar mai mare de 2.500.000 lei lunar, platitorul veniturilor din salarii va reconsidera nivelul deducerii personale corespunzatoare pentru persoanele ramase in intretinere incepand cu luna urmatoare celei in care a fost realizat venitul, indiferent de data la care se face comunicarea catre angajator/platitor;

b)in situatia in care contribuabilul solicita acordarea deducerii personale pentru persoana aflata in intretinere ca urmare a situarii venitului lunar al acesteia din urma sub 2.500.000 lei lunar, platitorul de venituri din salarii va incepe acordarea deducerii personale reconsiderate pentru persoana in intretinere o data cu plata drepturilor lunare ale lunii in care contribuabilul a depus documentele justificative.

In situatia in care depunerea documentelor justificative privind acordarea deducerii personale se face ulterior aparitiei evenimentului care modifica, in sensul majorarii, nivelul acesteia, angajatorul/platitorul de venituri din salarii va acorda deducerea personala reconsiderata o data cu plata drepturilor salariale aferente lunii in care contribuabilul a depus toate documentele justificative. (pct. 104 din Normele metodologice date in aplicarea art. 56 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

Prin urmare, in situatia in care contribuabilul solicita acordarea deducerii personale pentru persoana aflata in intretinere ca urmare a situarii venitului lunar al acesteia din urma sub 2.500.000 lei lunar, faptul generator al acordarii deducerii personale nu il reprezinta realizarea venitului respectiv (sub 2.500.000 lei lunar), ci tocmai depunerea la platitorul de venit a documentelor care demonstreaza indeplinirea conditiilor legale.

Din aceasta perspectiva, daca angajatul a neglijat sa prezinte angajatorului documentele justificative la momentul evenimentului care i-ar fi dat dreptul la deducere, acesta nu poate beneficia de deducerea personala reconsiderata pentru perioada anterioara depunerii acestor documente.

Daca insa nu va regasiti in situatia anterioara si din vina angajatorului nu a fost operata deducerea, veti avea in vedere dispozitiile pct. 129 din Normele metodologice date in aplicarea art. 59 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv : In situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.

In situatia in care la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:

- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;

- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.

In situatia in care persoana fizica pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar/anual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorul/platitorul nu poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent.

In acest caz va trebui sa refaceti statele de plata si sa le depuneti la ITM, salariatul urmand sa primeasca, din rectificare, pentru fiecare luna diferenta de bani pe care nu a primit-o din cauza faptului ca neavand deducerea i s-a retinut un impozit mai mare. De asemenea, trebuie sa recalculati impozitul pe salarii cu acordarea deducerii respective, sens in care veti efectua declaratii rectificative la Declaratia 100 rubrica Impozit pe salariu, pentru fiecare luna sau trimestru, dupa caz, functie de vectorul fiscal pentru anul 2009, completand in acest sens cu impozitul corect, Formularul 710 - prevazut in Anexa nr. 1 la OANAF 1340/2009, insotita de declaratie pe propria raspundere prin care mentionati faptul ca sumele corectate nu provin din acte de control si ca societatea nu se afla sub control fiscal. Apoi veti depune fisa fiscala rectificativa, cu venitul, baza de calcul si impozitul pe salariu corect, adica in urma recalcularii impozitului pe salarii cu acordarea deducerii. In mod similar veti proceda si pentru anul 2010, mai putin in ceea ce priveste fisa fiscala.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducere personalafisa fiscala

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 22 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Deducere personala neacordata. Rectificative Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


16-Mar-2012

concluzia e eronata, nu trebuie depuse rectificative normele precizeaza expres ca @diferenÅ£ele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat începând cu luna constatÄrii@

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Recalculare Cuantum Pensie In 2019Intrebare: M-am pensionat la limita de varsta (cu reducerea varstei standard de pensionare) in octombrie 2018 la 58 ani si 6 luni. Am lucrat 19 ani si 6 luni in grupa a doua si grupa deosebita de munca, 4 ani si 6 luni in grupa intai de munca si inca aproximativ 8 ani in grupa 'normala' de munca. Va rog sa-mi spuneti daca pensiei mele i se aplica recalcularea care este acum in plin proces. Va multumesc!
 

Raspuns: Dvs, ati beneficiat de reducerea varstei si de stagiu suplimentar la iesirea la pensie, nu veti intr... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]