Cum se evalueaza riscurile

evaluarea riscurilordocumentatieprocedura
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Realizarea evaluarilor de risc presupune cunoasterea anumitor informatii, precum si strangerea unei documentatii specifice. Astfel, va supunem atentiei urmatoarea lista de control:

- descriere sumara a postului de lucru sau a zonei evaluate;
- liste utilizate pentru verificarea sau supravegherea postului de lucru;
- lista de masuri pentru monitorizarea ulterioara a evaluarii de risc;
- numarul si tipul lucratorilor (sex, varsta, grupuri sensibile la riscuri specifice);
- verificari medicale necesare;
- lista echipamentului individual de protectie (EIP) necesar pentru un post sau zona de lucru;
- documentatia cu privire la EIP (manuale de utilizare, inspectii periodice etc.);
- inventarul substantelor chimice si fisele tehnice de securitate relevante;
- rapoarte cu privire la supravegherea tehnica a echipamentului de munca;
- cartile tehnice sau instructiunile de utilizare a echipamentelor, utilajelor si instalatiilor;
- rapoartele inspectiilor initiale si periodice pentru echipamente, utilaje si instalatii;
- prevenirea incendiilor si alte planuri in caz de urgenta (de ex. in caz de cutremur, inundatii);
- instruire specializata necesara;
- semnalizarea de securitate si sanatate si restrictii de acces;
- rapoarte ale sesiunilor de instruire (continut, program, lista participantilor etc.);
- planul de situatie;
- regulament intern si instructiuni de lucru.

Util
Documentatia recomandata serveste in scopuri interne, ca baza pentru instruirea periodica a lucratorilor. Este important si mai ales necesar ca orice lucrator sa fie informat cu privire la pericolele si masurile de la postul de lucru.

Mai mult, se recomanda folosirea documentatiei pentru realizarea listelor de verificare care reprezinta un instrument simplu pentru stabilirea de proceduri de supraveghere a conditiilor de securitate si sanatate la postul de lucru.
---

O evaluare de risc trebuie sa fie:

- sistematica - urmeaza o procedura definitiva, respectiv o metodologie definita si logica. Punctul de plecare este reprezentat printr-o examinare initiala (analiza situatiei curente), care releva situatia unitatii din punctul de vedere al SSM;

- cuprinzatoare - pentru a aloca prioritati masurilor recomandate.

Aria de acoperire si nivelul de detaliu al unei evaluari de risc trebuie sa respecte mereu gravitatea si probabilitatea riscurilor profesionale. Pentru aceasta, trebuie sa se arate ca se iau in considerare pericolele general recunoscute dintr-o ramura industriala. Trebuie insa sa se demonstreze ca s-au avut in vedere si constatarile concrete de pe teren, la un moment dat;

- adecvata - in ceea ce priveste gravitatea si probabilitatea pericolelor;
- documentata - pentru a demonstra ca masurile recomandate se bazeaza pe dovezi.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilordocumentatieprocedura

Data aparitiei: 25 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum se evalueaza riscurile Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]