Dosarele de personal - pastram copiile acestora la toate punctele de lucru?

dosar personal salariatrevisalobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intocmirea si pastrarea in bune conditii a dosarelor de personal reprezinta una dintre obligatiile prevazute de lege ale angajatorului.
Articolul 2 alin.(1) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste obligatia fiecarui angajator de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

In ceea ce priveste optiunea de a realiza si pastra copii ale dosarelor de personal, trebuie facuta distinctia intre angajatorii care au infiintat sucursale sau agentii si angajatorii care au mai multe puncte de lucru, pe langa sediul social.

In cazul angajatorilor care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, alin.(2) al aceluiasi articol prevede posibilitatea de a delega acoestora si competenta infiintarii registrului.

Astfel, potrivit art. 7, registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica, care au delegata competenta infiintarii registrului.

In situatia in care angajatorul are mai multe sedii, respectiv sediul social si puncte de lucru, acesta are dreptul de a decide la care sediu va intocmi si gestiona intreaga documentatie de resurse umane.
Potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, legea nu stipuleaza in mod expres "sediul social", ci doar "sediul", referitor la pastrarea dosarelor de personal.

Conform art. 8 din HG 500/2011, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Prin urmare, departamentul de resurse umane are sarcina de a gestiona toate documentele de resurse umane ale salariatilor, precum si registrul de evidenta a salariatilor, stabilind acest lucru printr-o decizie interna comunicata tuturor salariatilor.

In concluzie, toata documentatia va fi pastrata la un singur sediu, sediul ales de angajator, iar copierea si transmiterea acesteia catre celelalte puncte de lucru nu este necesara.

Nu uitati ca Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat trebuie pastrate in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001. Angajatorului ii revine responsabilitatea asigurarii acestor conditii.

Important! Daca un salariat sau un fost salariat solicita copii ale documentelor din dosarul sau personal sau copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa, angajatorul are obligatia de le i le elibera, indiferent de sediul in care isi desfasoara sau si=-a desfasurat activitatea salariatul.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosar personal salariatrevisalobligatii angajator

Data aparitiei: 04 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Dosarele de personal - pastram copiile acestora la toate punctele de lucru? Nota: 3.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]