Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum functioneaza Contestarea deciziei de Pensie

decizie de pensiecasa de pensiipensii publicedosar de pensie

Regulamentul privind organizarea si functionarea comisiilor de contestatii ale deciziilor de pensie
 
In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 318 din data de 9 mai 2011 a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, ministrului apararii nationale, ministrului administratiei si internelor si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 1453/M34/18769/10161/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, precum si pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii.
 
Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice
 
Comisia centrala de contestatii se infiinteaza in cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, ca organism de verificare creat la nivel national ce examineaza si hotaraste asupra deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, contestate de catre titulari, si care are drept scop aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.
 
Comisia este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si din 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice.
 
Comisia examineaza deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii in conditiile Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit legii.
 
Procedura comisiei de examinare a deciziilor de pensie supuse contestarii reprezinta, potrivit legii, procedura administrativa prealabila, obligatorie, fara caracter jurisdictional.
 
Comisia solutioneaza contestatiile pe baza documentelor existente in dosarul de pensie
 
Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii emitenta.
 
Hotararile comisiei pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul in a carui raza teritoriala isi are domiciliul reclamantul, in termen de 30 de zile de la data comunicarii.
 
Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii
 
In cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si, respectiv, Serviciului Roman de Informatii se infiinteaza comisii de contestatii, ca organisme de verificare create la nivel national ce examineaza si hotarasc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de catre titulari, si care urmaresc aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al ministrului apararii nationale.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
 
Comisia de contestatii din cadrul Serviciului Roman de Informatii este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informatii.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se compune din: presedinte reprezentant al Secretariatului general; membri reprezentanti ai Directiei generale juridice, Directiei generale management resurse umane Directiei generale financiare si Directiei generale audit intern; secretar reprezentant al Secretariatului general.
 
Comisiile de contestatii examineaza deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale in conditiile Legii  nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decizie de pensiecasa de pensiipensii publicedosar de pensie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum functioneaza Contestarea deciziei de Pensie Nota: 3.7 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


04-Apr-2013

Ma numesc Chivu Nicolae si am depus contestatia nr.229139/08.01.2013 la stabilirea pensiei la Casa Locala De Pensii Sector 6 Bucuresti si nici pana la aceasta data nu am primit un raspuns.Care este motivul? Va multumesc.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Sporul Pentru Conditii Vatamatoare Este Un Spor Permanent?Intrebare: Sunt beneficiarul sporului pentru conditii vatamatoare, acesta este un spor cu caracter permanent potrivit codului muncii?
 

Raspuns: da, este spor permanent, dar se acorda atat timp cat se mentin la locul de munca conditiile vatamato... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]