Cum functioneaza Contestarea deciziei de Pensie

11 Mai 2011
11 Mai 2011
decizie de pensiecasa de pensiipensii publicedosar de pensie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regulamentul privind organizarea si functionarea comisiilor de contestatii ale deciziilor de pensie
 
In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 318 din data de 9 mai 2011 a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, ministrului apararii nationale, ministrului administratiei si internelor si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 1453/M34/18769/10161/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, precum si pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii.
 
Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura Comisiei centrale de contestatii din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice
 
Comisia centrala de contestatii se infiinteaza in cadrul Casei Nationale de Pensii Publice, ca organism de verificare creat la nivel national ce examineaza si hotaraste asupra deciziilor de pensie emise de casele teritoriale de pensii, contestate de catre titulari, si care are drept scop aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.
 
Comisia este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si din 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice.
 
Comisia examineaza deciziile de pensie emise de casele teritoriale de pensii in conditiile Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit legii.
 
Procedura comisiei de examinare a deciziilor de pensie supuse contestarii reprezinta, potrivit legii, procedura administrativa prealabila, obligatorie, fara caracter jurisdictional.
 
Comisia solutioneaza contestatiile pe baza documentelor existente in dosarul de pensie.
 
Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la casa teritoriala de pensii emitenta.
 
Hotararile comisiei pot fi atacate, potrivit legii, la tribunalul in a carui raza teritoriala isi are domiciliul reclamantul, in termen de 30 de zile de la data comunicarii.
 
Regulamentul privind organizarea, functionarea si structura comisiilor de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii
 
In cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si, respectiv, Serviciului Roman de Informatii se infiinteaza comisii de contestatii, ca organisme de verificare create la nivel national ce examineaza si hotarasc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de catre titulari, si care urmaresc aplicarea corecta a legislatiei referitoare la pensiile publice.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Apararii Nationale este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al ministrului apararii nationale.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor este compusa din 5 membri titulari, dintre care un presedinte si 4 membri, precum si 5 membri supleanti, dintre care un presedinte si 4 membri, numiti prin ordin al ministrului administratiei si internelor.
 
Comisia de contestatii din cadrul Serviciului Roman de Informatii este compusa din 3 membri titulari, dintre care un presedinte si 2 membri, precum si 3 membri supleanti, dintre care un presedinte si 2 membri, numiti prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informatii.
 
Comisia de contestatii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor se compune din: presedinte – reprezentant al Secretariatului general; membri – reprezentanti ai Directiei generale juridice, Directiei generale management resurse umane, Directiei generale financiare si Directiei generale audit intern; secretar – reprezentant al Secretariatului general.
 
Comisiile de contestatii examineaza deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale in conditiile Legii  nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si contestate in termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]