Ministrul interimar al Muncii, Violeta Alexandru, a venit cu o veste buna in ce priveste solicitarea de catre AJPIS a unor informatii care puneau oamenii pe drumuri chiar si dupa ce tocmai depusesera un dosar la ghiseu.
Astfel, potrivit ministrului, schimbarile de domiciliu, de cont bancar sau alte documente solicitate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala privind beneficiile sociale pot fi transmise si prin e-mail.
"Am usurat comunicarea cetateni - AJPIS pentru modificarile necesare dosarelor de prestatii sociale deja depuse.
Am spus ca imi pasa, iar in acest mandat mi-am asumat, printre altele, simplificarea procedurilor de lucru dintre institutiile subordonate MMPS si cetateni.
Maine pleaca Ordinul de ministru. Mamele, persoanele cu dizabilitati si toti cei indreptatiti sa primeasca beneficii sociale nu au de ce sa mai faca drumuri inutile catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala", a scris ministrul pe contul sau de socializare.
Ministrul a anuntat, cu scurt timp in urma, ca lucreaza la simplificarea mai multor proceduri de lucru, la demolarea propriu-zisa a ghiseelor care ii tin pe functionari in spatele unor pereti si pe cetatenii cu probleme de rezolvat in picioare sau in pozitii incomode, la
simplificarea dosarelor de pensie etc.
"Schimbarile de domiciliu, de cont bancar sau orice alta transmitere a vreunui document doveditor solicitat de AJPIS se pot face si ONLINE, prin e-mail. Optiunea depunerii la ghiseu ramane valabila", a explicat Violeta Alexandru.
Ordinul de simplificare comunicare ANPIS - cetateni a fost emis la 13 februarie a.c. Pentru modificarile aferente situatiilor privind platile beneficiilor, transmite ministrul, se va putea comunica (inclusiv documente) cu AJPIS-urile si prin mijloace electronice, cu mentiunea ca ordinul a fost comunicat in toata tara.
"Art. 1 - (1) Incepand cu data de 1 martie 2020, Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor asigura primirea prin posta electronica a documentelor doveditoare de la persoane aflate in plata beneficiilor de asistenta sociala.
(2) Documentele doveditoare vizeaza modificarea acordarii dreptului si a modalitatii de plata ale urmatoarelor beneficii de asistenta sociala
Potrivit ministrului muncii, acum puteti transmite electronic catre AJPIS orice modificare a cererii initiale pentru beneficiile sociale:
- alocatie de stat
- alocatie lunara de plasament
- stimulent de insertie
- indemnizatie de hrana HIV/SIDA
- indemnizatie de acomodare
"Este inca un pas din planul amplu de digitalizare a relatiei institutii-cetatean pe care mi l-am asumat. Fac tot ceea ce pot!", a transmis ministrul interimar.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plataIntrebare: Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va creste de la 3.700 lei la 4.050 lei incepand cu 01.01.2025, ceea ce inseamna 2.430 lei salariul net. Daca angajatorul da tichete de masa , taxele pe tichete (CASS si impozit) duc la scaderea salariului net. Obligatia de garantat in plata inseamna ca angajatorul este obligat si la net sa dea minim 2430 lei sau doar brutul este obligatoriu sa fie minim 4050 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Desfiintare locuri de munca. Dreptul la preavizIntrebare: In cazul unei societati comerciale care urmeaza sa isi inceteze activitatea de la 01.01.2025, angajatorul este obligat sa instiinteze angajatii de spre acest lucru inainte si sa respecte perioada de preaviz, care este un drept al angajatilor? Sau care este termenul in care angajatorul instiinteaza angajatii cu privire la incetarea activitatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<