- accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu,
- situatia de persoana data disparuta,
- accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate,
- incidentul periculos,
- cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.
Comunicarea evenimentului
Orice eveniment produs pe teritoriul Romaniei, in care sunt implicati cetateni straini aflati in indeplinirea atributiilor de serviciu, va fi comunicat imediat la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia a avut loc, de catre angajator sau de catre orice alta persoana care are cunostinta despre eveniment.
Inspectoratul teritorial de munca care a primit comunicarea va instiinta misiunea diplomatica sau consulatul tarii din care provine persoana accidentata, prin intermediul Inspectiei Muncii.
Cercetarea evenimentului
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
250 Modele Fise de Post
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Cercetarea evenimentelor in care sunt implicati cetateni straini aflati in indeplinirea atributiilor de serviciu se face de catre inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia au avut loc, impreuna cu celelalte organe competente, precum si cu reprezentanti ai angajatorului strain implicat in eveniment sau de catre Inspectia Muncii, in cazul accidentelor colective, generate de unele evenimente deosebite, precum avariile sau exploziile
La cercetare poate participa un reprezentant al misiunii diplomatice sau al consulatului tarii respective.
Dosarul de cercetare a evenimentului
Dosarul de cercetare al unui eveniment in care sunt implicati cetateni straini aflati in indeplinirea atributiilor de serviciu va cuprinde toate actele prevazute pentru un eveniment petrecut pe teritoriul Romaniei.
Dosarul de cercetare se va intocmi astfel:
- intr-un exemplar, pentru evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca sau care sunt accidente usoare; dosarul se pastreaza in arhiva inspectoratului teritorial de munca care a cercetat evenimentul;
- in doua exemplare, pentru evenimentele care au produs deces, accidente colective; originalul se inainteaza organelor de urmarire penala si un exemplar se pastreaza la inspectoratul teritorial de munca care a efectuat cercetarea;
- in 3 exemplare, pentru evenimentele cercetate de Inspectia Muncii; originalul se inainteaza organelor de urmarire penala, un exemplar se pastreaza la Inspectia Muncii si un exemplar la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul;
- in mai multe exemplare, pentru evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca pentru victime cu angajatori diferiti; originalul se pastreaza in arhiva inspectoratului teritorial de munca care a efectuat cercetarea.
INFO
Inspectoratul teritorial de munca care a efectuat cercetarea sau, dupa caz, Inspectia Muncii va transmite o copie a dosarului original misiunii diplomatice sau consulatului tarii de unde provine accidentatul.